5 generacja instalacji gazowych LPI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Już na naszym rynku dostępna jest w rozsądnych cenach instalacja 5 generacji z wtryskiem gazu fazy ciekłej.
Jest to instalacja bez reduktora gazowego i komputera a wtryskiem gazu sterujekomputer samochodowy.
Wtryskiwacze gazowe sa takie same jak benzynowe tylko dobiera się odpowiednio skalibrowane do nich dysze gazowe o tej samej przepustowości co wtryskiwacze benzynowe.
Gaz jest za pomocą pompy gazowej w zbiorniku wtryskiwany jako ciekły porzez wtryskiwacze pod ciśnieniem do cylindrow.
stosujac ten system można mieć nawet mniejsze spalanie gazu od benzyny a zarazem większą moc silnika.
  
 
Co to jest rozsądna cena ?? (rząd wielkości)
Cały czas myślę o 5-tej...
Pozdro.
  
 
Witam.
Porównywalna cena do instalacji VSI PRINS.
  
 
Enigmatyczna nieco odpowiedź, ale dzięki.
Poszukam.
Pozdro.
  
 
Witam.
NP. silnik 4 cylindrowy 5.3 tyś. zł. z pomiarami na hamowni podwoziowej.

myślę,że to całkiem rozsądna cena za taką instalację
  
 
O kurka !
To już brzmi naprawdę rozsądnie
Poczekam jeszcze aż deczko dopracują (na pewno coś wyjdzie w czasie dłuższej eksploatacji w polskich warunkach ), instalatorzy nabiorą nieco doświadczenia (a co mają na mnie testować? ) i trza będzie sobie sprawić
Pozdro.
  
 
Na mnie niestety testują i rzeczywistość inna jest niż zapowiedzi

Ale jedno cieszy najbardziej w porównaniu z poprzednią moją instalacją, zdaje się 2 generacji: wolne obroty jak żyleta! żadnych idiotycznych wahań w zależności od pogody, skręcania, rodzaju gazu itp.
  
 
Cytat:
2005-07-31 00:11:49, domadm pisze:
Na mnie niestety testują i rzeczywistość inna jest niż zapowiedzi [...]



Napisz coś więcej, jakie auto, silnik...
Co jest nie tak ? Moc, spalanie, problemy z mrożeniem kolektora, problemy z kompem pokładowym... ?
Jestem żywo zainteresowany tematem.
Pozdro.
Ps. Jeśli z jakichś względów nie chcesz publicznie, to napisz mi na priva.
  
 
Witam!

Od kilku miesięcy obserwuję dyskusje na tymże forum i zdziwiony jestem, że temat V generacji na poważnie pojawia się dopiero teraz.

W nawiązaniu do wcześniejszych postów;

O grudnia używam instalacji V generacji - Icom JTG (nie Vialle). Instalacja w serwisie Chevroleta kosztowała 4.600 zł z montażem i była to cena promocyjna. Zamawiałem ją jeszcze w lipcu ub. roku, ale mieli jakieś kłopoty homologacyjne i chyba techniczne. Obecnie wg Panów z serwisu kosztowałaby ok. 6k zł. Przejechałem już ok. 24k km i póki co nie mam żadnych zastrzeżeń. Jedynie bezpośrednio po założeniu okazało się, że pompa gazu, stanowiąca integralną część zbiornika ( najdroższy elemnet instalacji), w ogóle nie działała. Po ok. 2 tygodniach zbiornik wymieniono i przez cały czas działa bez zarzutu.

Żadnych regulacji, przegląd serwisowy, co 30k km, cena ok. 100 zł.
Brak jakiejkolwiek różnicy pomiędzy jazdą na benzynie a gazie.
Jedynie w momencie przełączania na gaz, po 55 sekundach, przy jeździe na niskich obrotach silnik nieco się dławi. Wystarczy dodać gazu. Zjawisko po sekundzie mija.

Zużycie gazu większe o ok. 20% od benzyny i nie budzi to mojego zdziwienia. tak musi być. Brak możliwości jakichkolwiek regulacji, bowiem całością rządzi komputer samochodu.
Przeprowadziłem analizę spalin i obiecywane wyniki rzeczywiście potwierdzają się.

Jedyny mankament to niewielki zbiornik - 48 l, netto ok.39. co w praktyce w moim przypadku oznacza zasięg 270 - 400 km, w zależności od tempa jazdy. W ofercie polskiej innego nie ma, a przynajmniej wówczas nie było.

Silnik zawsze, czy ciepły czy zimny, startuje na bezynie i po 55 sek. przechodzi na gaz. Cała instalacja to zbiornik z pompą i zaworami w kole zapasowym, dwa zawory, wtryskiwacze i jednostka sterująca w komorze silnika. To wszystko.

Żródła internetowe b. ubogie bowiem instalacja powyższa stosowana jest głównie jako wyposażenie OEM.

Zainteresowanym podaję adresy www jakie znalazłem w języku polskim.
http://www.jtghttp://katalog.epf.pl/serwis/katalog/l/41655/http://www.republika.pl/concordia_gaz.com.pl/

Pozdrawiam
J P



  
 
Napiszę coś więcej po wyjaśnieniu wszystkich tematów z gazownikiem.

Póki co nie będę prezentował opinii, gdyż zdaje się jest również na tym forum - rozumiem że każdy musi się kiedyś nauczyć - więc dam szansę, tym bardziej że obiecano mi usunąć problemy.

Pytanie do Pratchawiec: czy pompa w zbiorniku piszczy ci tak przeraźliwie i głośno jak moja? Bo wg mnie trzeba reklamować takie coś - fatalnie wpływa na sprawność kierowcy i pasażerów.


Pozdrawiam
  
 
Pratchawiec: dzięki za info. Przekopałem trochę sieci, ale faktycznie, informacji jeszcze zero.
Trochę pomieszałeś te linki
http://republika.pl/concordia_gaz/
http://www.jtg.com.pl

domadm: czekam na opinie, spostrzeżenia, uwagi z uruchomienia i eksploatacji

Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2005-07-31 15:14:07 ]
  
 
Perzan

Linki faktycznie pomieszałem, ale odnalazłeś właściwe.

Do Domadm

Pompa paliwa jest słyszalna wyłącznie po otwarciu klapy bagażnika, a właściwie po odkręceniu pokrywy zbiornika. Słychać, że pracuje w niej silnik elektryczny. I to wszystko.
Przy wymianie niesprawnej pompy gazownik mówił (ale nie specjalnie mu wierzę), że poprzednia pompa była za dokładnie spasowana, co biorąc pod uwagę jakość gazu w Polsce spowodowało jej zatarcie.
Aktualmie pracująca pompa, jest podpobno trochę "rozszczelniona"
Obserwują kiedyś szcżątkowe imformacje z jakiegoś angielskiego Forum znalazłem informację, że największym problemem V generacji jest jakość pomp pracujących wpłynnym gazie. Podobno jedynymi wytrzymującymi te warunki są pompy Bosch.
Aha, zapomniałem dodać, że Chevrolet daje gwarancję na w/w instalację jak na cały samochód tj 3 lata.


Pratchawiec
  
 
Witam.
Żeczywiscie trochę na początku było problemów z pompami w ICOMIE bo to były Czeskiej produkcji a obecnie są faktycznie BOSCHA lub SIEMENSA tak samo jak wtryskiwacze gazowe.
Obecnie za około 2 miesiace będą inne zbiorniki bo faktycznie był takze dotychczas problem z wymiana filtra gazowego.
Więc te dotychczasowe problemy tych instalacji juz defacto zostały rozwiazane więc mogę na ich temat także prowadzić na tym forum dyskusje.
  
 
Siemka
Możecie powiedzieć jak wygląda sprawa JTG na dzień dzisiejszy, ile kosztuje do v6 i czy już wiadomo czy są z nią jakieś problemy??

Pozdro
  
 
CZEŚĆ MAM PYTANIE ,CZY PRZY NIESPRAWNEJ POMPIE JTG MOŻE GRZAĆ SIĘ INSTALACJA CO DOPROWADZIŁO DO ZGRZANIASIĘ KABELKÓW ,A NASTĘPNIE WYSKAKIWAŁ PRZEKAŻNIK,OD KOGO MOGĘ KUPIĆ TAKĄ POMPĘ SAMĄ ,LUB Z MONTAŻEM,JESTEM Z ŚREMU /K POZNANIA ,POZDRAWIAM PAWEŁ