Check engine - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak, czym najlepiej go oczyścić?
przepływka to ponoć dość cienki drucik....
  
 
Przepływomierz masz w obudowi efiltra powietrza- wyjmij go (nie przekręcaj kluczyka czasem jak go odłączysz) i przeczyśc tam wszystko- np. benzyną ekstrakcyjną, albo WD40.Delikatnie, żeby sie ta benzyna z niego nie lała osusz i zakładaj spowrotem, przy okazji oczyść styki na wtyczce i w gnieździe.
  
 
Mam pytanie, czy lantra J1 ma kontrolkę CHECK ENGINE? Jeśli nie to jak wywołać i odczytać ewentualne kody błędów....
  
 
Wiedziałem....
Odpowiem sobie sam i podzielę się z wami wiedzą...
Otóż, moja lantra J1 fabrycznie nie miała CE (check engine). Ostatnio dość zalazła mi za skórę, więć postanowiłem i to sprawdzić. Podłączyłem diodę LED pod złącze diagnostyczne tak jak powinno się to zrobić (mysłałem, że nie mam CE). Ku mojemu zdziwieniu LEDzik jakoś dziwacznie - pulsuje rytmicznie..... Myślę sobie %$&^&%&*^ co jest??
Krzyżak do łapki i rozbieram dechę... Ku mojemu zdziwieniu - CE jest, ale nie otworu (w folii z drukiem ściezek) na włożenie oprawki z żaróweczką. Mały nożyk - otwór się zrobił. Pożyczyłem oprawkę od rezerwy, wkładam, podpinam kostki. Zapłon - kuźwa, działa. I o dziwo nie tylko na zapłonie. Jak odpaliłem autko i potem przełączyłem na gaz, to w ciągu 3 sec, CE się zaświecił. Wnioskuję zatem, że układ samodiagnostyki działa. Tylko zastanawia mnie jedno, po co taka oszczędność? Jedna oprawka, żaróweczka i gotowe. To samo było z kontrolką od pasów Dzisiaj na szrocie kupiłem trzy oprawki z żaróweczkami od accenta i popołudniu idę składać do kupy. Moży już przyjdą niebieskie diodki do oświetlenia deski A jak nie to jutro złożę.
Jescze została mi gwarancyjna wymiana przekaźnika od odcięcia wtryskiwaczy i powinno być OK. Jest kilka plusów takich walk z wiatrakami. Poznałem kilka punktów w swoim hultaju
  
 
Mój znajomy ma problem z Check Engine. Mianowicie po przekręceniu stacyjki check mu się zapala ale po sekundzie gaśnie, zanim jeszzce uruchamia rozrusznik. Nie wiem czy to źle czy dobrze. On ma Mitsubishi Galanta, silnik ten sam co w Sonacie 2.0 16V.
  
 
Jeżeli gaśnie to chyba dobrze W momenice uruchomienia zapłonu układ samodiagnostyczny pojazdu sprawdza obwody przewidziane w teście. Jeśłi jest ales topsze to gaśnie.
  
 
jak gaśnie to dobrze
  
 
Powracam do tematu Checka w moim Accencie. Pali się u mnie ciągle. Już nawet nie gaśnie ani nie łypie. Rano albo po dłuższym postoju mam kłopoty z zapaleniem. w Błedach wyskakuje mi spalanie detonacyjne i wypadanie zapłonu. jak jest zimny to się strasznie dławi. jak już złapie z początku nie ma siły. trzeba chwile odzczekać co by spokojnie można bylo jechać albo trzymać go trzeba powyżej 3 tyś. obr. Jak się rozgrzeje to wszystko jest ok. pozostaje tylko świecący się check. Spalanie mu nie wzrosło. Kiedys rano przed zapaleniem pomyślałem sobie że zobacze jakie sa świece i okazało sie że są mokre. Czy to wtryskiwacze moga się nie domykać i go dławi z początku?? Czy można ich jakoś sprawdzić?? na co byście obstawiali?? dzięki z góry za podpowiedzi.
Przebiegu ma dokładnie 97254km. a pasek i rolki były zmieniane po 60kkm
Świece zmienioone na NGK BKR6ES
przewody WN też były wymienione.
restart komp przez odpiecie klemy nie radzi.
wyskakuje spowrotem ten je>>> check.
i błedy po podpieciu do kompa to spalanie detonacyjne wszystkich cylindrów. jeżdziłem z tym jeszcze jak był na gwarancji
i do tej pory nic nie znaleźli
po różnych mechanikach i elektronikach i zawsze to samo spalanie detonacyjne i rozkładaja ręce . nie mają pojęcia skąd to się bierze
wszystkie parametry silnika po podłaczeniu do kompa sa wporządku
[ wiadomość edytowana przez: bartis dnia 2005-12-29 01:34:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartis dnia 2005-12-29 01:41:34 ]
  
 
- jaki przebieg? robiony rozrząd? jeśli tak to kiedy?

moze czujnik spalania stukowego nie kontaktuje lub nie działa i drugi to połozenia wału moze oszukuje komp... ogólnie bez mechanika z wiedzą o silniku i elektryce to raczej ciezko to widze.

Sam mozesz sprawdzić wszystkie kostki, rozpiąc przeczyścić, wd40 spiąć , świece ?? kable??? sprawdzane... ogólnie problem z układem zaplonowym zdjąć kleme z akku zresetować odpalić i zobaczyć jak jest... nie jest łatwo na odległość coś wymysleć
  
 
A ja zobacyzlem cos ciekawego, mi czas przy wilgotnej pogodzie zapalal sie check engine. Robilem diagnoze i wyskakiwaly rozne choree bledy ktore ie mialy prawa. Jak wszystko wyschlo poszedlem i kupilem srodek w sprawyu do przewodow, bezpiczniekow itd izolujacy wypierajacy wode, przeciw przebicom. Zapsikalem tym wlasciwie wszytkei elktryczne przewody w komorze silnika. Szczegolnie puszke z bezpiczneikami i jej otoczenie. Od tamtej pory jest spokoj, nawet jak umyłem silnik.

Cena 8zł, czas pracy 7-10min
  
 
Tak jak wczesniej juz tu pisalem proponuje wymienic czujnik temperatury przy termostacie. Wszystkie problemy znikna
  
 
witam
mam pytanie własnie w tym temacie zauważyłem ze troche iskrza mi przewody WN czy te iskrzenie może zapalac kontrolkę Check engine,i czy jak zostanie naprawiona usterka to kontrolka sama zgasnie czy trzeba podłaczac pod komputer
  
 
Sprawdziłem czujnik temperaturki. Napiecie zalecane jest od 4,8-5.2V a u mnie 5,18 więc jest dobrze.
Przy temp cieczy 0 stopni powinno być 5,18-6,60 kilo Ohma u mnie jest 6,31 więc też dobrze. Jak calkiem odepne czujnik i próbuje zapalić to nawet mu to nie w głowie i włacza sie wentylator. Wykręciłem świece przed właczeniem silnika i wszystkie były mokre. Tak jak by zalewało mi silnik jak postoi dłużej na chłodzie. Co może być powodem zalewania??
  
 
dołącze do klubu z palącym się check engine.Wczoraj sobie jechałem i poprostu się włączyła i już dupa,świeci się non stop.Zdjęcie klemy nie pomogło.Co ciekawe pali się i na gazie i na benzynie.Mam sekwencje więc chyba nie powinno to byc spowodowane gazem,zresztą wcześniej było ok.Niby narazie jest normalnie,ale zobaczymy jak trochę pojeżdżę.Pewnie będę musiał odwiedziś serwis i podpiąć pod kompa.
  
 
Witam wiem ze już opisywaliście ten problem ale o co chodzi z tym check engine?? ja mam accenta z 2001 r zrobiłem nim 60 tyś km i ostatnio zapaliła mi sie ta kontrolka auto najpierw nierówno pracowało al eza chwilke oki tylko że ona mrógała,potem przestała.Ostatnio znów mi się zapaliła tylko ze zatankowałem na wiosce pod granicą i hu... wie co to za paliwo odłączyłem akum i wszystko gra. Co moż ebyć przyczyną gdzie jest umiejscowiony filtr paliwa??Pozdarwiam...................
  
 
Może też mieć wpływ kiepska jakośc paliwa na tego Checka. U mnie sie świeci cały czas ale autko równo pracuje, nie ma zwiększonego zużycia paliwa kasowanie błeu pomaga tylko na 1 dzień. A filtr paliwa jest pod tylnym siedzeniem. Nad bakiem.Przynajmniej u mnie tam jest Pozdrawiam
  
 
Podepnę się do tematu.
U mnie sprawa check engine wygląda następująco:
Lampka pojawiła się dwa razy, za pierwszym razem (około miesiąc temu) przy mrozie około 15-20 stopni po ośmiu godzinach postoju uruchomiłem silnik, wszystko normalnie, przejechałem kilkaset metrów, CHECK zapalił się i po kilku-kilkunastu sekundach zgasł. Drugi raz (dziś rano, mróz około 8 stopni) po nocnym postoju, tak samo - samochód zapalił normalnie, bez problemów, przejechałem kilkaset metrów, lampka zaczęła migać, ale nie w jakiś szczególny sposób - po prostu równomiernie zapalała się i gasła, po kilku-kilkunastu sekundach zgasła.
Czy takie zachowanie lampki wskazuje na coś konkretnego?
Czy też przy takich mrozach takimi sporadycznymi, słabymi sygnałami w ogóle się nie przejmować? Czy może lepiej pojechać na sprawdzenie błędów?
  
 
jak się zapali CE to trzeba podpiąć się diodą świecącą lub urządzeniem diagnostycznym pod ECU samochodu i będziemy wiedzieć jaki błąd powoduje zapalenie się CE
  
 
Proponował bym podpiąć pod kompa i sprawdzić o co mu chodzi. Przynajmniej zorientujesz sie co mu nie pasi. I wtedy bedzie można cokolwiek pomóc.
  
 
update


witam-a jednak sonda-sprzęt własny a robota u Sitnika-gładko szybko i bez problemu-pozdro


pa
-----------------
witam

update : na razie nic sie nie pali - ergo - diagnoza numer jeden jak niżej pozostaje w mocy , skarga i uwaga do BiPi napisana .

po co sie denerwowac - bede bral lepsza benzyne.

dodatkowo : zauwazylem ze po ca 3 tys zjadł mi prawie litr oleju - podobno w normie....zmienic mam ew. gestszy czyli na polsyntetyk


nara
pa
pawson



-----------------------------------------------------------------
witam

- niniejszym przyłaczam sie tez do tych którym pali [ł] sie CHECK.
- w serwisie po podłaczeniu kompa : diagnoza numer jeden [ numeruję bo na chwile obecną jest badana piersza ] : klopoty z sonda w związku ze złą jakościa paliwa ! wyrok : reset i po spaleniu całego baku zatankowanie markowego paliwa - jak zapali sie check jeszcze ze starym paliwem nic nie robic - nalac nowego paliwa i wtedy obserowac - po zatankowaniu nowym mam ew. podjechac na reset - na nowym paliwie jak tez sie zaswieci [na stale ] to sonda do wymiany .....700 zeta.

- bede updatowal , tankowalem w zasadzie na nowym BP [ Zielonka ] i Orlenie[Grochów].


nara
pa
pawson



[ wiadomość edytowana przez: pawson dnia 2006-04-06 11:57:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: pawson dnia 2006-06-01 09:33:21 ]