Czy alternator pasuje od jakiegos OPLA?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak jak w tytule, moj umarl juz kompletnie, pilnie szukam uzywki.
dzieki
arek
  
 
też szukałem, ale raczej nie podobno alternator w espero ma coś związane z komputerem a w oplach np vectrze 2.0, ale np alternator od astry gsi też jest firmy delco i wygląda tak samo jak ten z espero,

Wiktor
  
 
nie lepiej naprawic..zregenerowac..wzglednie szukac uzywki od espero..??
  
 
Próbowałem dopasować z 10 różnych i nic nie pasowało. Pozosatło zregenerować stary.
Pozdrowionka
  
 
Spróbuj od O.Calibry 2.0 8V dopasować
 
 
Cytat:
2005-07-26 11:31:05, Norbi69 pisze:
Spróbuj od O.Calibry 2.0 8V dopasować



dobre rady zawsze w cenie sadzisz ze to bedzie tansze i latwiej dostepne niz do espero??
  
 
Cytat:
2005-07-26 13:01:12, qbaj pisze:
sadzisz ze to bedzie tansze i latwiej dostepne niz do espero??



Zdecydowanie tak
 
 
z tego co wiem 2.0 od cali nie podejdzie bo to bosh i wogule inne mocowania
  
 
jestem swiezo po przerobieniu tego tematu- tragedia
kupilem esperaka(2.0) i po miesiacu padl alternator - objawy podobne do zawieszonch szczotek , wiec w trasie rozebralem dolot , wentylator nawiewu powietrza i wyjalem , wyczyscilem , wiele ni epomoglo. Wrocilem do domu na pozyczonym aku , i sie zaczelo ....
dalem do znjomego elektryka diagnoza- spalony uklad prostowniczy, i szukam - salon 380 zeta , w kilku motoryzacyjnych , nie , anstepny zada 180 , znalazlem za 130 , koles zapewnia , ze wszystkie esperaki maja tak samo , kupilem. Zawoze do majstra - nie pasi , oddalem i znalazlem 50 kilometrow od mojego miasta - w miasteczku Kwidzyn sklepik , koles konkretny i zorientowany :
prostowniki - 2 rodzaje jeden 9-diodowy za nieco ponad 100 zeta , drugi 6 diodowy ( taki byl u mnie ) za 80 ziła

podpytalem go od razu odnosnie innych czesci( ma tylko rozruszniki i alternatory ):
kompletny Nowy alternator do espero 400 zeta
regulatory napiecia ( jest do espero 5 rodzajow) za okolo 150 zeta ( zalezy ktory)
kolesie jak cos to za 50 zeta od reki wszystko sprawdzaja i montuja
acha , jak cos to na allegro znalazlem kolesia co uzywany chcial za 200 zeta pogonic
  
 
Cytat:
2005-07-27 12:40:32, sweeper23 pisze:
wiec w trasie rozebralem dolot , wentylator nawiewu powietrza i wyjalem , wyczyscilem , wiele ni epomoglo.



Wow!!!! Cały warsztat w bagażniku wozisz? Spoko... ojciec w Syrenie 105L też woził.
  
 
jak to moj brat mowi : " masz łeb i h*j , to kombinuj!"
a co tam narzedzi potzreba kilka kluczy , i srubokret no moze 2
ale poprzednio mialem poloneza , to tam taka akcja zejelaby mi 1/3 tego czasu ( starczyly by 2 klucze), a i diody bym kupil w pierwszym sklepie i za 20 zeta jak ktos chce namiar na ten sklep z czesciami do alternatorow i rozrusznikow , to dajcie znac , a mi w zamian powidzcie gdzi etanio kupie napinacz rozrzadu
  
 
Cytat:
2005-07-27 13:53:59, sweeper23 pisze:
a co tam narzedzi potzreba kilka kluczy , i srubokret no moze 2



Czyli luzik... albo trzeba wiedzieć jakie klucze będą potrzebne/co się uszkodzi, albo wozić skrzynię z narzędziami... jak w Syrenie 105L.
  
 
Przeglądałem kiedyś katalogi Opla (TIS czy coś takiego) i nie spotkałem tam alternatora 80 amper przynajmniej u mnie takowy jest) , przeważnie 60 tki.
  
 
kupilem uzywke za 130zl, mam nadzieje ze jeszcze jakis czas pobiega...a jak sie rozleci to espero pojdzie do ludzi bo uznam ze jest zlosliwe...pozdro
  
 
Cytat:
2005-07-27 15:16:12, iampinki pisze:
kupilem uzywke za 130zl, mam nadzieje ze jeszcze jakis czas pobiega...a jak sie rozleci to espero pojdzie do ludzi bo uznam ze jest zlosliwe...pozdro


Ja swój regenerowałem, tzn. wymieniałem mostek z diodami (90zł) i regulator napięcia (105zł) (przy okazji też łożysko za 5zł). Jeśli alternator przestaje działać to raczej nie posypało się wszystko na raz, tylko coś konretnego w nim, więc regenracja ew. wymiana czegoś jest bardziej korzystna niż zakup kota w worku jakim jest używka (ale jak będziesz miał szczęście to może się opłaciło).
Przy okazji jak zauważyłem Espero jest w stanie zrobić ponad 100km licząc z kilkakrotnym gaszeniem i odpalaniem auta, zabawą szybami itp. na samym akumulatorze (dobrze naładowanym)
  
 
nie wiem czy pasuje, ale wlasnie dzisiaj w czasie burzy po raz 4 pieprznął mi alternator. Jutro wymieniam mostek. Kuźwa - tego debila co zrobł układ ładowania w tym samochodzie to bym odstrzelił!!!#$#@

pzdr
Maciek

ps: sorry, ze nie na temat ale musialem sie gdzies wyladowac
  
 
Cytat:
2005-07-28 21:40:32, pjacek26 pisze:
Ja swój regenerowałem, tzn. wymieniałem mostek z diodami (90zł) i regulator napięcia (105zł) (przy okazji też łożysko za 5zł). Jeśli alternator przestaje działać to raczej nie posypało się wszystko na raz, tylko coś konretnego w nim, więc regenracja ew. wymiana czegoś jest bardziej korzystna niż zakup kota w worku jakim jest używka (ale jak będziesz miał szczęście to może się opłaciło). Przy okazji jak zauważyłem Espero jest w stanie zrobić ponad 100km licząc z kilkakrotnym gaszeniem i odpalaniem auta, zabawą szybami itp. na samym akumulatorze (dobrze naładowanym)


u mnie byla skrzywiona uska, i zuzyty gwin takze nie bylo czego regenerowac...pierwsze 2tys przejechalem bez awarii
  
 
Cytat:
2005-07-27 14:38:20, IrekPapaj pisze:
Przeglądałem kiedyś katalogi Opla (TIS czy coś takiego) i nie spotkałem tam alternatora 80 amper przynajmniej u mnie takowy jest) , przeważnie 60 tki.


Zalezy w jakim modelu - mialem w omedze A alternator dziewiedziesiat amper a najwieksze montowane
byly zdaje sie 120A . Zalezalo to od wersji wyposazenia ,
gdyby wlozyc 60 do full wersji z pelna elektryka , klima i
podgrzewanymi siedzeniami mialbys po wlaczeniu wszystkiego bilans energetyczny jak w maluchu z pradnica tzn aku rozladowal
by sie w czasie jazdy
  
 
Cytat:
2005-07-28 22:40:57, MacMaciek pisze:
Kuźwa - tego debila co zrobł układ ładowania w tym samochodzie to bym odstrzelił!!!



A ja bym mu pomnik postawił. Zero problemów!
  
 
MAcMaciek.Mi też strzelił alternator w czasie burzy.Przypadek,prawo serii czy rzeczywiście burza miała na to wpływ????????