Problem z Autronic AL-700

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam ogromna prosbe o pomoc w moim problemie. Otoz mam instalacje autronic al-700, przelacznik automatyczny z gazu na benzyne to kwadratowy przycisk Autronic z zielona dioda. Moj problem polega na tym ze nie moge przelaczyc sie z gazu na benzyne, gdy czasami stane z powodu braku gazu to za 10 razem sie uda...Kombinuje na wiele sposobow, przytrzymuje dlugo ten przycisk, trzymam go wlaczam i wylaczam zaplon. Czy ktos wie jak to sie robi, jak to powinno dzialac. Z gory dziekuje za pomoc.
  
 
ja mam autronika i jeszcze nie sprawdzałem przejścia na benzyne z gazu...ale monterzy mówili, że jak "zacznie kończyć sie gaz" to przełączyć a nie jak już nic nie ma...może to to? jutro sprawdzę u siebie a ty sprawdż, czy jak masz wiecej gazu to bez problemu przełączasz...może to to...
  
 
No wlasnie nawet majac pelen zbiornik gazu nie moge przelaczyc na benzyne, przycisk jakby wogole nie reagowal. Ostatnio gdy mi sie to udalo to kombinowalem z wylaczaniem i wlaczaniem zaplonu trzymajac ten przycisk. Zapomnialem jeszcze dodac ze samochod mial odlaczany akumulator, slyszalem ze czasami sterownik przechodzi w tryb awaryjny, moze to powoduje moje problemy??
Czy ma ktos jakas wiedze na ten temat. Bardzo prosze o pomoc.
  
 
Cze
Trzeba jechać do gazowników żeby podłączyli cię jeszcze raz i zaprogramowali centralkę. Jak był akumulator zbyt długo odłączony mógł się rozprogramować (podobno nastawy trzyma do 12 godzin). Tam ustawia się sposób reakcji na przycisk (lub prozaiczna sprawa uszkodzony przycisk sprawdź)
Nara
  
 
Ale pierdoły! nie wiem kto tak wymyśla, że ustawienia w komputerze są przechowywane przez 12 godzin! Czy Wy myślicie, że tam jest mały akumulatorek podtrzymujący ustawienia!!! Przecież to byłoby żenujące jakbym po każdym dłuższym odpięciu akumulatora miał jechać do gaziarza!
Jak moje auto stało u blacharza to akumulator był odłączony ponad tydzień - ustawienia zostały! Mam oczywiście AL-700

Pierwsze co zrobiłbym to sprawdził sam przełącznik! Sprawdz zwyklym omomierzem czy jest OK!
  
 
Ale pierdoły! nie wiem kto tak wymyśla, że ustawienia w komputerze są przechowywane przez 12 godzin! Czy Wy myślicie, że tam jest mały akumulatorek podtrzymujący ustawienia!!! Przecież to byłoby żenujące jakbym po każdym dłuższym odpięciu akumulatora miał jechać do gaziarza!
Jak moje auto stało u blacharza to akumulator był odłączony ponad tydzień - ustawienia zostały! Mam oczywiście AL-700

Pierwsze co zrobiłbym to sprawdził sam przełącznik! Sprawdz zwyklym omomierzem czy jest OK!
  
 
Jeśli chodzi o czas podtrzymania to info było od gazowników.
  
 
A ma ktoś pomysł na to:
Jednego dnia obroty na gazie trzymają sie na wolnych 1100,zeby za godzine , dwie przy ponownej jeździe na 850-900 stać! Czasem przez 3 dni są ustawione tak jak to gazownik zrobił 850-900, a np wieczorem znowu 1100 na wolnych??? Nie ma falowania, filtr nowy, obroty na benzynie stabilne 850, instalacja jak w tytule, gaz ma przejechane 13tkm!
  
 
Ludziska ja mam tez AL700 i kiedy chce moge sobie zmieniac gaz-bena i bena-gaz a na pewno odlaczenie akumulatora nie wplywa na komputer od gazu.pozdr
  
 
Cytat:
2005-08-11 06:58:13, lerby23 pisze:
Witam Mam ogromna prosbe o pomoc w moim problemie. Otoz mam instalacje autronic al-700, przelacznik automatyczny z gazu na benzyne to kwadratowy przycisk Autronic z zielona dioda. Moj problem polega na tym ze nie moge przelaczyc sie z gazu na benzyne, gdy czasami stane z powodu braku gazu to za 10 razem sie uda...Kombinuje na wiele sposobow, przytrzymuje dlugo ten przycisk, trzymam go wlaczam i wylaczam zaplon. Czy ktos wie jak to sie robi, jak to powinno dzialac. Z gory dziekuje za pomoc.



To może ja rozwieję wszystkie wątpliwości.

Jeśli idzie o przełanczanie gaz - benzynka.
Gdy zapalimy silnik i nie świeci zielona dioda, to autko pracuje na pb.
Przyciskamy raz i zaczyna nam migać zielona dioda - wtedy autko jest przygotowane do przejścia na LPG przyciskamy pedał "przyśpieszania" i po osiągnięciu np. 2000mpr włancza się LPG, wtedy świeci zielona dioda.

Przyciskamy raz jeszcze (jak świeci ta dioda) przycisk i silnik przechodzi na Pb (dioda gaśnie).

Instalację tą również możemy odpalić na LPG (awaryjne odpalenie).
W takim przypadku przyciskamy ten przycisk i trzymając go zapalamy silnik.

W skrócie:
Praca na PB - dioda nie świeci
Układ przełączony na LPG, ale jeszcze pracuje na Pb - miga zielona dioda (wolno)
Praca na LPG - świeci zielona dioda
Rezerwa gazu - miga zielona dioda (szybko)


Przełanczamy pojedynczym kliknięciem przycisku


I jeszcze jedno: AL-700 ma tą zaletę, że nie rozprogramowuje się,
nawet jak przez kilka dni nie będzie zasilania.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania z chęcią odpowiem.
  
 
Cytat:
Rezerwa gazu - miga zielona dioda (szybko


A u mnie sie cos poprzestawiało chyba, bo zawsze jak mi sie Gaz kończył to migała dioda a teraz cały czas świeci jakby było jeszcze duzo gazu!
Reszta ok!tzn:
Praca na PB - dioda nie świeci
Układ przełączony na LPG, ale jeszcze pracuje na Pb - miga zielona dioda (wolno)
Praca na LPG - świeci zielona dioda
Co sprawdzić?????
  
 
A moja dioda mruga nawet kiedy mam zatankowany zbiornik i dzisiaj wymienilem czujnik i moj gazownik nie wie co jest.Sprawa taka ze nie odbijal mi zawor bezpieczenstwa i niby go dzisiaj zrobili jeszcze nie sprawdzalem. ale wczesniej dioda tez mrugala.I to jest tak ze ona sobie czasem mruga i pozniej przestaje i jest ok i pozniej znowu mruga i tak co jakis czas
  
 
Hej,

Z tym Autotornicem to rzeczywiście jest problem
kiedy samochód jediz na pb i będzie się przełaczał na lpg wówczas dioda miga szybko a po przełaczeniu na lpg "wolniej". Oczywiście żeby było śmieszniej kiedy gazu jest dużo to dioda zieolna swieci ciągle a kiedy właczy się "rezerwa" wówczas miga.
Na samym pb nic nie świeci i miga.
A wystarczyłyby dwie diody w róznych kolorach .....
Słowem idotyzm.
PZDR
PGR
  
 
W skrócie:
Praca na PB - dioda nie świeci
Układ przełączony na LPG, ale jeszcze pracuje na Pb - miga zielona dioda (wolno)
Praca na LPG - świeci zielona dioda
Rezerwa gazu - miga zielona dioda (szybko)

opis wziąłem od Kisztana bo jest prawidłowy i nic w nim ująć i nic dodać.Jeśli zaś chodzi o szybkie miganie diody w momencie kiedy jest pełen zbiornik gazu to wynika to albo ze złego wyregulowania czujnika rezerwy gazu albo uszkodzenia przewodu sygnałowego od czujnika lub co często się zdarza uszkodzonego samego czujnika(nawiasem mówiąc najlepszym wskażnikiem ilości gazu w zbiorniku jest skasowany licznik dziennego przebiegu auta po tankowaniu)
  
 
Dioda miga szybko gdy AL-700 jest ustawiony na przełączanie przy opadaniu obrotów i sygnalizuje tym że przekroczylismy zadaną wartosc obrotów do przełączenia i jak obroty zaczną spadac to sie przełączy..
Wtedy miga bardzo szybko.
  
 
Koledzy
Weżcie podłączcie przewód sygnałowy rezerwy do masy i zawsze po przejściu na gaz dioda będzie świecić stałym zielonym światłem.Jest to jedyne wyjścia dla tych którzy nie mogą się w tym połapać.
  
 
Moment w którym dioda ma migać, by pokazać nam, że jest rezerwa można ustawić sobie samemu.

Wyjeżdźamu gaz do końca, tankujemy np. 5-7L LPG
Zapalamy silnik przełanczamy na LPG.
Nie wiem jak to jest w butlach cylindrycznych, ale w teroidalnych, odkręcamy pokrywę i obracamy tym szkiełkim od manometru, tak by uchwycić moment w którym dioda zaczyna mrugać - świecić.

Jeśli mamy ukryty ten przycisk z diodami i nie możemy zaobserwować momentu przejścia musimy poprosić kogoś o pomoc, by zaobserwował moment prześcia.


Nie wiem czy jasno to opisałem, ale ja tak robielm, bo Instalator ustawił mi rezerwę na 10L, a to dla mnie było za wcześnie.
  
 
W butlach cylindrycznych jest tak samo jak w toroidalnych,opis regulacji jest prawidłowy,nic dodac i nic ująć
  
 
Witam
Właśnie zmieniłem samochód i mam zamontowany w Lanosie Al-700, poszukiwałem opisu przełącznika pb/lpg no i jestem. Tylko że u mnie na pełnym zbiorniku LPG w momencie zaplonu miga bardzo szybko zielona dioda, a gdy przełączy sie na pb swieci ciągle. Rezerwe zmieniłem na około 7 litrów bo była ustawiona na 15 no i gdy włączy sie rezerwa zielona dioda zaczyna migać wolno. Więc dlaczego mam odwrotnie z tym miganiem diody niż inni ?
  
 
Koledzy, to co 10-mu się udaje ustawić. Weź sobie diodę zamontuj w desce, podepnij do + po kluczyku a katodę do kabelka od czujnika rezerwy na zbiorniku. I po problemie z identyfikacją, jak świeci i jak mruga. Rezerwa zawsze będzie rezerwą. Dioda zielona pozostanie tylko do sygnalizacji Pb lub LPG.