Pompa wtryskowa - regeneracja czy wymiana ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Pompa wtryskowa w mojej Omedze 2,5TD chyba ma już powoli dosyć - objawia się to tym że na gorącym silniku nie ma szans żeby odpalić. Jedyna rada to wysiadka z auta, do bagażnika po wodę i chłodzenie pompy. Po tym zabiegu z wielkim bólem odpali. Wtryski były niedawno robione razem z niemal generalnym remontem silnika więc je wykluczam jako przycznynę problemu. Teraz mam pytanie czy lepiej jest zregenerować starą pompę (210 tyś przebiegu) czy kupić używaną ? Pytam bo nie wiem co się bardziej opłaca - kupię używaną, Bóg jeden wie po jakim przebiegu i nie mam pewności że nie padnie za pół roku a co do regeneracji to też słyszałem że długo nie pociągnie. Ceny używane na allegro wahają się od 1000 do 1700 zł.

Jeszcze proszę napiszcie jaki jest koszt takiej regeneracji i gdzie najbliżej mnie (podkarpackie) znajduje się jakiś magik co takie
rzeczy robi ??

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam.

  
 
Co prawda jeżdżę benzynką ( ale miałem kiedyś w zamierzchłych czasach i MB i VOLVO w "ropie" . Właściwie to już w swoim poście Dałeś sobie odpowiedź czy warto inwestować w używkę . Taki zakup to zazwyczaj loteria ( nie dość , że drogo to jeszcze brak pewnosci co do jakosci używanego elementu ) Skoro jak Twierdzisz wydałeś parę złotych w układ wtryskowy może warto zregenerować pompe ( Wykluczysz przynajmniej kolejny element ) I jeszcze jedny , czy Masz pewnośc że z tym paleniem na gorąco to wina pompy ...... ???

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Witam

Akurat co do problemow palenia na goracym silniku - to jest to wina pompy a dokladniej rozdzielacza zwanego inaczej glowiczka. Jedynie co moze tu pomoc to wymiana.

Dokladnie tak samo twierdze jak Edmund. Zrob regeneracje pompy. Po pierwsze masz pewnosc ze po regeneracji bedzie wszystko ok a pozatym dostajesz gwarancje na pol roku.

Ja robilem regeneracje pompy ponad pol roku temu i wszystko jest OK. Zadnych problemow.

Pozdrawiam
  
 
Dokladnie tak zregeneruj.
Regenerowalem u ojca i jest git.Wiem ze duzy koszt no ale bywa a uzywka moze pojezdzic tydzien albo i nie.
  
 
OK więc zaczynam szukać kogoś kto mi to zrobi - tylko, że nie mam pojęcia kto się tym zajmuje najbliżej mnie ale popytam - chyba że ktoś wie czy na podkarpaciu wogóle jest warsztat który wykonuje takie rzeczy ??

Dzięki i pozdrawiam
  
 
Robuś SC
Ulica: Mielczarskiego 121
Kod pocztowy: 25-611
Telefon: 366 46 66

Kiedyś dla znajomego szukalem Tylko nie wiem czy tam robil


  
 
Sprawdz warsztat który polecałem w nadarzynie.Naprawdę SPECJALISTA od tego rodzaju pomp wtryskowych.
  
 
Jestem załamany - nie za bardzo wiem co powieniem zrobić.... oddałem pompe do specjalistycznego zakładu BOSH'a zajmującego się dieslami i po niecałym pół roku okazało się że pompa znów mi padła ból jest taki że chciałem mieć naprawioną pompe naprawdę dobrze i wymieniono w mojej pompie wszystkie uszczelki i głowiczkę która był problemem nie odpalania na ciepłym silniku. Głowiczka ta była używana i panowie nie dali mi na nią gwarancji , cała ta operacja kosztowała mnie prawie 2.5 tysiąca złotych i teraz co powinienem zrobić? gdybym wiedział ze nie dadzą mi gwarancji to po cholere miałbym przepłacać wolałbym kupić cała pompe za 1,5 tysiaca i pewnie nadal by się świetnie spisywała ...... choć cene za prace "fachowaców" z serwisu bosha i tak uważam za szalenie wysoką
  
 
kto wie ile taka głowiczka lub jej wymiana kosztuje.Ponadto szukam dobrego zakłady celem ustalenia co jest przyczyną słabego palenia na ciepłym silniku Lubin Dolny sLĄSK.pZDR.
  
 
witam. nie wiem czy Ciebie to poratuje ale moge Ci podac adres i tel do tego mechanika co ja robilem z moja pompa [Szczecińska 6 tel: (12)6567072 kom. 602230909 no i tu bol dla Ciebie bo Kraków] ale na dobra sprawe to mysle ze ten mechanik jest wart przejechania paru km on robi przewaznie bmw i opla tam jakies vw audi i forda tez ale te dwa pierwsze najwazniejsze chcesz przedzwon do niego przedstaw problem jak bedziesz mial ochote to wycieczka do krakowa i po sprawie tylko tu dokladnie sie umow bo tam stoi duzooo autek
  
 
Cytat:
witam. nie wiem czy Ciebie to poratuje ale moge Ci podac adres i tel do tego mechanika co ja robilem z moja pompa [Szczecińska 6 tel: (12)6567072 kom. 602230909 no i tu bol dla Ciebie bo Kraków] ale na dobra sprawe to mysle ze ten mechanik jest wart przejechania paru km on robi przewaznie bmw i opla tam jakies vw audi i forda tez ale te dwa pierwsze najwazniejsze chcesz przedzwon do niego przedstaw problem jak bedziesz mial ochote to wycieczka do krakowa i po sprawie tylko tu dokladnie sie umow bo tam stoi duzooo autek



Wiesz wycieczka do Krakowa nie stanowi większego problemu tylko że taki "remoncik" to chyba nie jest tak hop siup więc gorzej z przeczekaniem - ale mimo to dzięki wielkie za informację - swoją drogą ja też już mam mechanika na oku, znacznie bliżej mnie też bardzo zapracowanego do tego stopnia że jeszcze nie udało mi się z nim skontaktować ale zna się na rzeczy - podobno

Pozdrawiam.
  
 
Mam problem.Zauwazyłem że kapie mi paliwo spod głowiczki (rozdzielacza) pompy wtryskowej. Nie jest to jakis wielki wyciek .Czy mogę zaryzykować sobie sam to naprawic czy konieczne jest skorzystanie z usług specjalisty? Kto mi doradzi? Czy ktos juz robił podobną naprawę sam?
  
 
ja ostatnio wymieniałem głowiczkę i tez mi juz ropa kapała.Koszt 1200 zet.Sobótka.Sam chyba nie dasz rady to zrobić,normalni mechanicy tego tez ci nie zrobią,tylko pompiarze.
  
 
witam,

Cytat:
2006-04-14 09:09:04, eslavo pisze:
Mam problem.Zauwazyłem że kapie mi paliwo spod głowiczki (rozdzielacza) pompy wtryskowej. Nie jest to jakis wielki wyciek .Czy mogę zaryzykować sobie sam to naprawic czy konieczne jest skorzystanie z usług specjalisty? Kto mi doradzi? Czy ktos juz robił podobną naprawę sam?



To jest do zrobienia jeśli jesteś sprytny i ostrożny. Musisz zdobyć oring uszczelniający głowiczkę pompy do obudowy (rozmiaru nie znam). Odkręcasz kolektor dolotowy, wszystkie przewody ciśnieniowe i przelewowy, tak aby głowiczka była bez zewnętrznego osprzętu. Odkręcasz ją od pompy i wysuwasz w kierunku kabiny pojazdu tylko tyle aby dostać się do oringa,( ok.5-8 mm ) aby go wyjąć najlepiej pensetą, jak się urwie to nic bo dajesz nowy. Nie wyciągaj całej głowiczki bo narobisz sobie kłopotu. Zakładasz nowy oring , tylko uważaj aby go nie urwać przekładając przez obudowę rozdzielacza. Gdy założysz oring wprowadź w zatoczony rowek na miejsce starego i posmaruj olejem przed złożeniem aby przy składaniu się wślizgnął lekko w obudowę pompy. Po złożeniu zalej pompę ropą przed uruchomieniem silnika.
Jeżeli czujesz się na siłach to próbuj.

  
 
Do odkręcenia rozdzielacza od pompy potrzebny jest klucz typu torx rozmiar chyba T-30 co pamiętam. Śruby 4 szt. Musisz odkręcić również tylną podporę pompy,która jest przykręcona do rozdzielacza.
Sposób uszczelnienia jest na wzór: pieścienia na tłoku w cylindrze.



[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-04-17 12:39:34 ]