Nie chce zapalić... :)))

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pewnie temat był wałkowany ale wybaczcie i oszczędźcie mi złośliwości : nie mam czasu szukać w archiwum.
Dziś rankiem wsiadam do Omy, wkładam kluczyk, przekręcam a rozrusznik kręci i nie odpala.
więc ponawiam próbę : dupa
Otwieram maskę, na oko wszystko OK.
sprawdzam jeszcze raz, Przekręcam kluczyk i słyszę dwa cyknięcia z okolic hmm, spod zbiornika płynu hamulcowego.
Myślałem, że to jakiś przekaźnik w skrzynce kompa ale to gdzieś niżej, bliżej bloku slinika.
Chciałem sprawdzić odczyt kompa bo świeci mi się od lat checkengine ale też nie chce mi pokazać kodów, po prostu nie mruga
jak wrócę do domu sprawdzę, czy jest iskra na przewodach ale może już któryś z mądrych członków postawi diagnozę?
pozdr
  
 
masz w aucie gass?
jeśli tak to już masz odpowiedź



[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2005-09-05 17:17:39 ]
  
 
Gazu brak....
  
 
Cytat:
2005-09-05 17:05:16, maxkorzen pisze:
bo świeci mi się od lat checkengine ale też nie chce mi pokazać kodów, po prostu nie mruga



Diagnoza
Oczytaj błędy omega B pin 5 i 6, spinacz i wio .
  
 
Potrafię odczytać błedy spinaczem, niestety nie da rady.
Wpinam się w kostkę przekręcam kluczyk, dwa cyknięcia gdzieś pod maską i lampka się świeci zamiast mrugać.
Nie chcę kręcić silnika by sprawdzić czy jest iskra na świecach bo jeśli przeskoczył mi pasek rozrządu to dobiję silnik.
Moje podejrzenia:
1. komputer silnika brrrr (ile kosztuje?)
2. Przekaźnik? tylko jaki? czy jest jakiś przekaźnik sterowania komputerem? może padł gdy np. alternator dał zbyt duże napięcie?
Teraz czytając posty zauważyłem, że nie napisałem ważnej kwestii.
Silnik zgasł mi podczas pracy na luzie, 700 obr/min
Ale rebus co?
  
 
A może sprawdź, czy pompa podaje paliwo, na listwie jest taki koreczek, jak odkręcisz nakrętkę, pod nią jest kulka, nacisnąć i zobaczyć czy sika wacha. A cykanie to może z przekaźnika pompy paliwa
  
 
Nawet jak komp padnie to lampka mruga, napisz jak to robisz.
  
 
Cytat:
Teraz czytając posty zauważyłem, że nie napisałem ważnej kwestii. Silnik zgasł mi podczas pracy na luzie, 700 obr/min Ale rebus co?


No to jak było?
bo wcześniej napisałeś , że wsiadłeś rano i nie odpalił wogóle, a teraz, że zgasł na luzie... To jak było?

Zacznij od sprawdzenia pompy i przekaźnika pompy... a potem szkuja dalej..
Ponoć kto szuka upierdliwie ten zawsze coś znajdzie..
 
 
Cytat:
Nawet jak komp padnie to lampka mruga, napisz jak to robisz.


spinacz, kostka pod kierownica, 1 i 4 wtyk,
takim sposobem odczytałem sobie wczesniej błedy,
sprawdze pompe na list

Cytat:
No to jak było?
bo wcześniej napisałeś , że wsiadłeś rano i nie odpalił wogóle, a teraz, że zgasł na luzie... To jak było?


Jaki kolega dociekliwy,
po prostu napisalem automatycznie, że rano nie odpalil, ale później postanowiłem to skorygować (jak Cimoszewicz ) wiec zgasł mi na luzie w garażu.

  
 
Cytat:
2005-09-06 14:20:33, maxkorzen pisze:
spinacz, kostka pod kierownica, 1 i 4 wtyk



Spinacz jak najbardziej właściwy ale dlaczego wtyk 1 i 4
raczej bym wybrał 5 i 6 .
  
 
Wtyk 1 i 4 bo sterownik silnika SIMTEC 56.1, 6 wtyk mam pusty więc po co mam wkładać tam spinacz?
Zauważcie, że X20XEV ma układ SIMTEC a np X25XE bosch 2.8.1
  
 
Zamiast się sprzeczać gdzie które piny zwierać proponuje zobaczyć ten link:
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#bosch
  
 
A ja proponuję mocno spiąć zwieracze żeby nikt nie wetknął tam spinacza...