Remont zawieszenia Omega B Caravan - pytania ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

W przyszłym tygodniu zamierzam zrobić mały remoncik zawieszenia w mojej bestyjce. Wymiana końcówek drążków kierowniczych, łączników stabilizatora, amorki z tyłu i tuleje wahaczy. Odnośnie amortyzatorów – zmieniam fabryczne olejowe na gazowo-olejowe (na allegro Bilstein 160 zł za sztukę – nie wiem czy są dobre ale nie drogie – co ciekawe w sklepie w Rzeszowie goście krzyczeli mi za 2szt Monroe 400 zł ) – jeśli mój wybór padł na złe amortyzatory to bardzo proszę o korektę i propozycje. Mam jeszcze pytanie dotyczące tulei wahaczy – jeśli chodzi o przód to wiem że są dwie pozioma i pionowa ale z tyłu to już się troszkę pogubiłem – z rysunków w książce do Omegi i fotek na allegro wywnioskowałem, że są tam dwie małe poziome innych nie widzę ale jak pytałem poprzez mail w jednym sklepie to powiedzieli mi że 280 zł za komplet na dwa wahacze gdzie na przód wychodzi połowę taniej – coś pominąłem ?? jeśli tak to piszcie proszę. Za remont mam zamiar zabrać się sam razem z bratem – powinniśmy dać radę z tego co pytałem i czytałem nie jest to takie trudne – chyba Jeśli ktoś ma zastrzeżenia dotyczące wyboru części to proszę o sugestie oraz napiszcie co z tymi tulejami.

Pozdrawiam.
  
 
A więc osobiście polecam ci amortyzatory Sachs(niemieckie) moim zdaniem najlepsze na rynku.Nie pakuj się w żadne badziewie ,bo po pół roku klapną i będziesz zmuszony znowu zmienić.Wiem coś o tym też chciałem zaoszczędzić ,później i tak musiałem kupić drogie ,a różnica w jezdzie niesamowita.Co do tulei z tyłu to zmień tylko duże(znajdują się one pod tylnymi drzwiami zaraz przed nadkolem) prawie zawsze są zajechane około 60zł sztuka ,a reszty z tyłu nieruszaj bez powodu(jak nie widać uszkodzeń) bardzo żadko się je wymienia i nie są tanie.Z przodu oczywiście wymień wszystkie i sprawdz jeszcze wspornik układu kierowniczego około 50zł ,a często padają. Jak będziesz to robił sam służę radą-oczywiście na priva


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-03 22:00:48 ]
  
 
Cytat:
polecam ci amortyzatory Sachs(niemieckie) moim zdaniem najlepsze na rynku.



Nie przesadzaj. Sa tanie. I w tej grupie (tanich) rzeczywiscie sa OK.
  
 
Zasłyszane (ze sklepu przewijającego się tutaj, więc nie powiem z którego ):

Sachs i KYB różniły się przy dostawie tylko nalepkami.

Maybe...
  
 
Cytat:
2005-09-03 22:16:10, DrA pisze:
Nie przesadzaj. Sa tanie. I w tej grupie (tanich) rzeczywiscie sa OK.


Oczywiście masz racje z tanich są najlepsze ,prowadząc warsztat tylko Sachsa proponuję klijentom -Servisem nie jestem i nikt u mnie nie zmieni amortyzatora za 1000zł.Przeważnie muszę ostro namawiać klijenta na Sachsa ,bo oczywiście on ma w sklepie o wiele tańsze(no name).


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-03 22:39:24 ]
  
 
Cytat:
2005-09-03 22:25:31, Prowo pisze:
Zasłyszane (ze sklepu przewijającego się tutaj, więc nie powiem z którego ): Sachs i KYB różniły się przy dostawie tylko nalepkami. Maybe...


Tak zgadza się ,czy to Sachs ,Boge , czy Kayaba to może być to samo ,ale pod nazwą firmy Sachs są u nas najlepiej znane.
  
 
A ja jednak zdecydowałem się kupić Bilstein bo czas mnie goni a jak narazie to nie usykałem jasnej odpowiedzi na moje pytanie. Za 2 amortyzatory gazowo-olejowe Bilstein, komplet tulei na przód i tył na wszystkie wahacze zapłaciłem 620zł. Zobaczę jak się będą sprawować

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
Za 2 amortyzatory gazowo-olejowe Bilstein, komplet tulei na przód i tył na wszystkie wahacze zapłaciłem 620zł.

No to coś tanio cię wyniósł ten remont, normalnie to jest łączniki stabilizatorow końcówki drążków kierowniczych i inne drobne pierdołki, u mnie bez amorków i sam przód wyniósł 1200 PLN, 4 x ustawiana zbieżność a samochód dalej pływa na koleinach...
  
 
Cytat:
No to coś tanio cię wyniósł ten remont, normalnie to jest łączniki stabilizatorow końcówki drążków kierowniczych i inne drobne pierdołki, u mnie bez amorków i sam przód wyniósł 1200 PLN, 4 x ustawiana zbieżność a samochód dalej pływa na koleinach...



Bez amortyzatorów 1200 zł ?? - to chyba przepłaciłeś i to bardzo to chyba wszystko wymieniłeś - co tam upchałeś za 1200 zł ?? Ja pisałem o cenie 620 zł za - 2xtylne amorki (przód jest jeszcze ok), tuleje wahaczy na przód i tył i to wszystko, nie liczę tutaj końcówek i łączników stabilizatora ale myślę że do 1000 zł nie dojdzie - robocizny nie liczę bo będę sam to zmieniał.