forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Wymiana nagrzewnicy

Szukaj na forum: 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2005-08-31 10:45:13

ktoś juz moze to robił wie najkie trodności mogą mnie napotkać ??
od czego to zacząć itp ?
 
  
 
 2005-08-31 18:09:53

Powiem Ci tak:

Wymiana nagrzewnicy w MK7 jest prze..ebana! Wlasnie wymienialem u siebie 6 dni temu. Procedura zajela mi 8.5h.
Nie chcialbym robic tego drugi raz, ale da sie, jak najbardziej sie da to zrobic samemu:

Do zrobienia masz nastepujace rzeczy:

K O M O R A S I L N I K A

1) Odpiecie wezykow dochodzacych do nagrzewnicy, sa w komorze silnika, zacisniete opaskami stalowymi (oczkowa 7 moze sie przydac),

2) Odkrecenie dwoch blachowkretow, trzymajacych oslonke kroccow wchodzacych do nagrzewnicy - potrzebny srubokret krzyzakowy

K A B I N A

1) Odkrecenie oslony zegarow, odkrecenie i wypiecie licznika - sr. krzyzakowy. Zdjecie osony kierownicy i tej oslony co znajduje sie pod spodem kolo bezpiecznikow.

2) odkrecenie oslony tunelu, po zdjeciu oslon recznego i lewarka zmiany biegow, znajdziesz filc wyciszenia i pod nim 4 nakretki trzymajac gniazdo osadzenia lewarka. To musisz odkrecic koniecznie, ale po zdjeciu tunelu, natychmiast nakrec nakretke na jedna ze srub, aby to nie spadlo pod auto - klucz nasadowy i plaski nr 10 albo 11 (nie pamietam dokladnie)

3) Teraz odkrecasz sruby trzymajace caly kokpit. Po dwie z kazdej strony, patrzac od strony drzwi, plus 3 na podszybiu - potrzebujesz do tego koncowke zakonczona słoneczkiem, czy tez gwiazdką, niestety nie znam nazwy fachowej

4) Nad radiem, jest zaslepka, pod ktora ukryta jest jeszcze jedna sruba trzymajaca kokpit. Potem musisz odkrecic panel pokretel, bo linki sterujace nagrzewnica i nawiewem nie pozwal ci na odsuniecie kokpitu (2 blachowkrety na krzyzak).
teraz nie pozostaje nic innego jak odchylic kokpit w strone kabiny, nie trzeba tego robic mocno, kilkanascie centymetrow wystarcza

5) Pod spodem zobaczysz metalowa oslone, z 4 rurkami przykreconymi nakretka 13 lub 14 (nie pamietam), musisz to rowniez odsunac, albo wyjac

6) teraz czas na zdjecie mocowanie plastikowych tuneli rozprowadzajacych powietrze, pamietaj aby dobrze je zalozyc pozniej, bo zle bedzie dmuchac

7) Sama platikowa oslona nagrzewnicy ma nakretki mocujace lapane pionowo do gory, musisz pogrzebac pod filcem wyciszajacym w odpowiednim miejscu. Odkrecasz to i wtedy mozesz odchylic oslone na tyle, ze bokiem wyciagniesz nagrzewnice.

Teraz wszytsko w odwrotnym kierunku, nie zapomnij niczego przy skrecaniu, bo bedzie cos stukac, cos trzeszczec, sprawdz czy radio dziala, czy antena sie nie wysunela z gniazdka.

A na koniec dolej plynu, nie powinno Ci go uciec duzo, mysle ze litr na dolewke bedzie az nadto.

Odkrec ogrzewanie na maksa, wlacz silnik, zostaw otwarty korek, niech nagrzewnica sie odpowietrzy.

Powodzenia i duzo cierpliwosci
Bede trzymal kciuki
2010-09-10 22:36
  
 
 2005-09-01 22:19:35

Wielkie THX