Jakie moga byc przyczyny uciekania oleju z silnika ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co moze byc ogolnie do wymiany i jakie to koszta ??
  
 
Na drogę? Czy olej znika bez śladu?
  
 
olej moze Ci sie mieszac z plynem chlodniczym, moze wyciekac sobie np. przez czujnik oleju, mozesz miec zrabana uszczelek na klawiaturze. Tazz sprecyzuj pytanie
  
 
Olej może być spalany przez silnik przyczyny padnięte pierscienie , uszczelniacze zaworów, może mieszać się z płynem chłodniczym , może wyciekać przez uszczelkę klawiatury,lub pod głowicą , pod czujnkiem oleju , pod filtrem oleju , uszczelniaczami wału korbowego od strony rożrządu ewentualnie sprzęgła. Albo poprost zarznięty silnik ogólnie.
  
 
jeśli przydymia przy odpalaniu to gumki na zaworach ( najczęstsza przyczyna i dość sporawe ubytki oleju a naprawa jest stosunkowo łatwa i tania)...a tak humorystycznie to nie lać oleju to nie będzie "uciekać"
  
 
Nio tak... wczoraj wieczorkiem wylapalem dzwieki jakby zaworki cykaly, myslalem ze szklanki ale... okazalo sie ze oleju nawet na bagnecie nie widac. Wyciek mam na pewno gdzies, dokladniej to leci od gory az po skrzyni ale z ktorego miejsca to nie wiem bo silnik brudas straszny. Na pewno olej nie dostaje sie do ukladu chlodzenia bo plynu nie przybywa, kopcenia z wydechu tez nie mam. Pewnie gdzies uszelke lub uszczelki wywalilo, bo kapie pod silnik. Nigdy nie robilem silnika dlatego pytam jakie uszczelki i czy ciezko sie do nich dobrac W najblizszym czasie mysle umyc silnik i dokladnie zlokalizowac ten wyciek. Nio ale wiedza na ten temat i sugestie sie przydadza

Pozdrawiam i dzieki za pomoc


aaa wlasnie... dlaczego jak bylo malo oleju nie zapalila mi sie zadna kontrolka smarowania ??

[ wiadomość edytowana przez: Tazz dnia 2005-10-02 14:35:13 ]
  
 
Tazz jesli chodzi o uszczelke na klawiaturze to dziecko to wymieni ja laik nie mialam problemow z tym powodzenia w myciu i szuakniu przyczyny
  
 
tylko ze tazz ma 16v a nie 8v i przy wymianie troszke trzeba czasu poswiecic mowa o uszczelce od pokrywy zaworow
  
 
dobra to z innej beczki... Czy ktos ma jakies zdjecia z prac przy wymianie uszczelki pod glowica ?? Albo jakas literature na ten temat ?? Bo chce sam przy tym podzialac zeby sie w koncu nauczyc
  
 
up
  
 
Ja mam R8, ale spieprzał mi olej zimeringiem na wale (między skrzynią a silnikiem, za kołem zamachowym), może u ciebie tez tak być. Tylko że u mnie kapało z obudowy sprzęgła w okolicy gdzie rozrusznik styka się z kołem zamachowym. Jak masz zafajdany cały silnik to może faktycznie leci uszczelką u góry, bo wydaje mi się że gdyby leciało z filtra oleju, albo z korka to byś widział. Miłego poszukiwania!
  
 
Zobacz czy Ci nie leci z laczenia skrzyni biegow i silnika. Wyciek spod pokrywy/glowicy raczej latwo zlokalizowac, nawet na brudnym silniku...
  
 
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

tak wyglada moja skrzynia... jakies pomysly ??
  
 
Czyli hehehe olej leci z góry na dół pewnie uszczelka pod klawiaturą w gorszej wersji pod głowicą.
  
 
Podłacze sie. Poziom oleju nie zmienia mi sie znacznie - generalnie nic nie dolalem od 5 tys i nadal jestem w bezpiecznym obszarze na bagnecie. Ale pod cewka zaplonowa na glowicy (??) mam mokro. Coz to??
  
 
jak chcesz wymieniać uszczelke pod głowicą to najpierw proponuję kupić klucz dynamometryczny bo bez tego ani rusz a potem ustalić jakimi momentami i w jakiej kolejności dokrecać śuby dlatego taniej będzie to zrobić u mechanika, a co do wycieku oleju to często leci przez czujnik ciśnienia oleju
  
 
Tu nie chodzi o to ze taniej tylko chce sie tego nauczyc a czy czujnik cisnienia oleju dziala tylko wtedy jak pompa oleju niedomaga czy jak jest za niski poziom to tez bedzie dawal znac ?? I w ktorym miejscu sie on znajduje ??
  
 
czujnik ciśnienia oleju jest z tyłu bloku silnika (od strony przegrody). jeśli olej uciekałby przez czujnik to skrzynia na pewno nie byłaby zachlapana, bo skrzynia jest trochę oddalona od czujnika. poza tym jakby uciekał przez czujnik to poprostu byłoby widać, bo czujnik jest na wierzchu i nic go nie przysłania.
a co do ciśnienia oleju to wydaje mi się, że kontrolka ciśnienia oleju powinna się zapalić w obu przypadkach. jeżeli jest za mało oleju to automatycznie w pewnym momencie ciśnienie też będzie za małe, a jeśli będzie uszkodzona pompa to może dawać za małe ciśnienie. może ale nie musi.
  
 
Ja moge CI powiedzieć tyle,ze nauczony doświadczeniem (choć sam nie zmieniałem ale systowałem kilk arazy) to p oodkręceniu głowicy zawsze dawaj do plantowania. Nieplantowana głowica może Ci potem po nawet prawidłowej zmianie figla spłatać.