Hamownia....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
prawde Ci powie......

byłem dziś w CHMS z Maćkiem i KeyJeyem.... i sprawdziłem mojego potwora (od dziś tak się nazywa ) .......

Hmownia V-tech
i wyniki.....
.....moc 113km przy 5384 obr/min wg maćka hamownia zaniża wyniki i moc mojego potwora wynisi 115 - 118km

...moment obrotowy 160Nm przy 2715 obr/min ...plus dziesiec procent czyli 176 Nm przy 2715 obr/min

.. V max jaką autko osiagnęło na rolkach to 210 km/h
co potwierdza się z rzeczywistością - przy 6500 obr wskazówka wychodzi mi 20km po za obrys budzika (wyskalowany mam do 200)

po zobaczeniu wyników....wpierw zrobiłem tak ...potem tak... ....

Porównywaliśmy wykresy obu samochodzików (macka i mojego)
i wyszło że przy obecnym ustawieniu - wałek + zwiększona kompresja jestem duuużo mocniejszy ok 10nm/km od początku do ok3,5 tys obr. Potem espero maćka dostaja wigoru i jest lepsze gdzieś od 4tys obr ...ale lepsze jest dosłownie o grubość kreski....a w niektórych miejscach kreski się pokrywają
przy wcześniejszej konfiguracji maciek jest już minimalnie gorszy przy starcie (grubośc kreski)....potem jest lepszy w granicach 3tys obr - do 4 tys obr ...potem inicjatywe przyjmuje mój potworek i już do końca jest mocniejszy.
Tak więc jestem pełen podziwu dla mojego esperaczka.......

Jeden z mechaników jak usłyszał że to seria to zrobił

.....tak wiec jestem szcześliwy....mimo iż na hamownie przyjechałem na straaasznym kacu

i jeszcze najważniejsze DZIĘKI WIELKIE DLA MAĆKA ZA ZAŁATWIENIE MOŻLIWOŚĆI SPRAWDZENIA ESPERAKA ZA FREEEE!!!!
  
 
hehe... fajne rywalizacja... ale jak z silnikiem 1,8 osiągniesz 210 km/h jeśli dane fabryczne śa cos koło 180 km/h, a po drugie jakiego ty masz esperacza że zegarek masz do 200 a nie do 220? wymieniałeś?
 
 
koreanskiego:::))))

KOREA RULEZ
  
 
A co za różnica czy koreański czy nie... silnik ten samo, samochód tez... to co, osiągi inne?
 
 
Czyli popełniłem błąd pisząc we wczesniejszych pokrewnych postach, że tajemnica "osiągnieć" Tomka leży w jego zdolnościach do szybkiego prowadzenia auta, a to po prostu Tomek ma tylko bardzo szybki samoochód
  
 
Jak tam byłem to Tomek cos dzisiaj tak dziwnie wygladal.
Male cieniutkie oczy (tlumaczyl sie kacem) no i kazy chyba powie ze DRYBLASEM to nie jest...

Cos mi sie jednak wydaje ze On cos wie o tych silnikach tylko nie chce powiedziec...
  
 
Fajnie obudziłem się wytrzeźwiałem do końca...odkacowałem moge pisać

Odnośnie mojego porannego wyglądu.....każdy by tak wyglądał...jak by zatopił razem z 3 innymi piratami 2 litry łódki bolsa

teraz odnośnie postu Ciapka - jak widać autko tyle osiąga
dane fabryczne podają ze jedzie 180.....a on chce więcej licznikowe 220 czyli wg hamowni 210 ....

Licznik mam wyskalowany do 200, inny boczek w drziwach pasażera, inną tapicerke, inaczej szytą inne fotele, inne podświetlenie zegarów , inny odcień plastików we wnętrzu, inną dżwignie zmiany biegów, inne osłony głośników przednich, grubszą kierownice o 2-3 mm ...wymianiać dalej

Moje autko jest 1995 roku i jest w całości sprowadzone z korei...do niemiec a potem do polski (kupione jako nowe - a z niemiec cofniete bo nie miało poduszki i abs-u)

Silnik też jest inny. Inna jest skrzynia biegów - dużo prostsza w obsłudze -np aby wymienic sprzęgo nie trzeba zdejmować skrzyni - bo jest dekiel.
Inny jest kolektor wylotowy, inna jest pompa wspomagania - progresywnego, inny jest zbirniczek wyrównawczy układu hamulcowego ...generalnie cały osprzęd jest inny.

Silnik jest podobny ale tylko z wyglądu. ...i co sie dzisiaj okazało lepiej wykonany. Z Mackiem doszlismy do wnisku - że kolektor dolotowy w moim esperaku jest fabrycznie wypolerowany . Ja mam silnik niemiecki w kadettach czy oblach było to fabrycznie polerowane.
Maciek po rozebraniu swojego kolektora zobaczył krajobraz po-odlewowy czyli góry i doliny.... u mnie tego nie ma

Moja skrzynia ma też inne przełożenia z fajną bardzo krótką i znakomitą do wyścigów trójką....oraz dłuuugą piątką na której auto przekrazca 200km/h.....

Reasumując jestem od nowa zakochany w tym samochodzie i plan jego sprzedaży poszeeeedł w daaaaleką przyszłośc....podobnie jak plan instalacji LPG

teraz zapraszam do obejżenia fotek....



  
 
No tak, ale czemu samochód o starszej produkcji jest lepszy od nowszego samochodu?... mnie to jakoś się nie dziwi... może to jakiś paradoks, może to cena kosztów, twój może był droższy ale lepszy, a jeśli tyczy sie LPG to i tak sądze że prędzej czy później go założysz, chyba że będziesz miał alternatywny wybór postawić go na kołki w garażu... jak wacha skoczy do 5-6 zl ( a znając nasz kraj to skoczy na pewno), no nie mów że nie założysz wtedy gazu, jeśli powiesz że nie założysz to znaczy że masz kasy jak lodu... ale wtedy się nasuwa pytanie, jeśli stać cię na paliwo za 6 zl, to czemu jeździsz daewoo a nie mercedesem?
Ahaa.... czy te inne plastiki kierownica itp. to już tak kupiłeś czy sam wymieniałeś
 
 
A więc nareszcie wyjaśniło sie że to nie mój tuning jest do de tylko Tomka Espero jest jakieś zajebiste...
Moim zdaniem to to Espero miało seryjnie conajmniej 105 albo 110 kM, po usunięciu katalizatora i przesunięciu zapłonu mogło w sumie dojść max.10kM ale skąd te 176Nm???????
Tak czy siak przyjnajmniej nikt mi już nie powie że mój ztuningowanu potwór nie daje sobie rady z "seryjnym" Espero!!
Bo jest on równie seryjny jak mój

Auto zostało na dalsze poprawki, tak łatwo nie dam za wygraną....

Pozdrawiam coraz szybszy Maciek

[ wiadomość edytowana przez: MaciekGT dnia 2003-03-22 21:49:53 ]
  
 
Cytat:
Auto zostało na dalsze poprawki, tak łatwo nie dam za wygraną....



dobre ....dobre
  
 
Cytat:
2003-03-22 20:56:40, CIAPEK pisze:
No tak, ale czemu samochód o starszej produkcji jest lepszy od nowszego samochodu?... mnie to jakoś się nie dziwi... może to jakiś paradoks, może to cena kosztów, twój może był droższy ale lepszy, a jeśli tyczy sie LPG to i tak sądze że prędzej czy później go założysz, chyba że będziesz miał alternatywny wybór postawić go na kołki w garażu... jak wacha skoczy do 5-6 zl ( a znając nasz kraj to skoczy na pewno), no nie mów że nie założysz wtedy gazu, jeśli powiesz że nie założysz to znaczy że masz kasy jak lodu... ale wtedy się nasuwa pytanie, jeśli stać cię na paliwo za 6 zl, to czemu jeździsz daewoo a nie mercedesem?
Ahaa.... czy te inne plastiki kierownica itp. to już tak kupiłeś czy sam wymieniałeś




czemu te produkowane u nas są gorsze - proste....my jesteśmy dalej rynkiem wschodnim.....choć powoli producenci od tego odchodzą.
Samochód u nas ma być tani..... to trzeba na czymś zaoszczędzić - zmieia sie fitele na tańsze, zmiania sie tapicerke na tańszą itd itd...
przypuszczam że głupie, cieńsze koło kierownicy liczone w setkach tysięcy sztuk dało jakies oszczędności....

Wszystko w espero mam fabryczne co podkreślam n-tą ilość razy i żadnych plastików nie zmieniałem

a gasss - jeżeli faktycznie benzynka będzie kosztowala 5-6 zł to załoze.... ale raczej takiej mozliwości przez najbliszy rok nie widze.... więc się nie martwie
  
 
Świetnie, że nareszcie twój potworek został przebadany...

Gratuluję wyniku i auta
  
 
Tak sobie czytałem powyższe wypowiedzi Tomka i doszedłem do wniosku że tak samo jak Tomek mam pewne inne elementy w swoim Espero niż wasze Esperyny!

Jest to na 100%:
- grubsza kierownica o 2-3 mm
- inny kolektor wylotowy

...co jeszcze? Musiał bym porównać z waszymi Esperakami i zrobię to na kolejnym zlocie... Może moje Espero jest takie jak Tomka?
W końcu mamy nawet ten sam żadko spotykany symbol lakieru
  
 
Tomek... może trochę przesadziłem z tą ceną.. ale jestem pewien że do końca roku skoczy do 4 zl.... biorąc pod uwagę dzisiejszą tendencję zwyżkową... nie wiadomo jak wojna pójdzie... to może też zaważyć... ale sądze że w przeciągu 2 lat bedziesz miał wache za 5 - 6 zl
 
 
Tak sobie czytam ten post i pomyślałem sobie (tylko się proszę nie śmiać) czy ty nie masz czasami silnika 2.0. Wskazywało by na to twoje wyniki które są bardzo podobne do tego silnika (no może moc niestety większa, ale kto tak naprawdę mierzył 2.0 na hamownii) ?Chyba że w silnikach 1.8 też występowały dwa rodzaje skrzyni biegów. Ja mam auto też z tzw. klapa rewizyjną ale pożniejsze wersje chyba tego nie miały. A i jeszcze mam prośbe do Lasombry : czytam ten post na motonews i na of.pl i na tym pierwszym nie musze używać suwaka w poziomie więc może udałoby się zmniejszyć ramki po bokach. Problem numer dwa to na motonews widze dokładnie że jestem zalogowany a na of.pl już raz zdarzyła mi się wpadka że pokazywało że jestem zalogowany a tu d....
  
 
a jak wypadły wyniki KeyJey'a, przecież też był na hamowni, a o jego wynikach nic nie piszecie, a on ma samochód z niemiec, więc też powinien być lepszy, a i ma gasssss, co też może sprawdzono .... no panowie, co z 2.0 KeyJey'a????
  
 
Tak sie sklada ze ja tam bylem tylko w roli widza ...

Moze w przyszlym tygodniu w sobote... ??


Maciek co o tym sadzisz... ??
  
 
Cytat:
2003-03-24 13:14:29, KeyJey pisze:
Tak sie sklada ze ja tam bylem tylko w roli widza ...

Moze w przyszlym tygodniu w sobote... ??


Maciek co o tym sadzisz... ??



Fajnie by było.
  
 
do mojego imiennika - mam 1.8 a najłatwiej to poznać .....po numerach silnika. C18LE