Katalizator czy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pyzio niestety zgubil kawalek katalizatora razem z rura w zwiazku z tym zapytuje co lepiej:

- Pusta rurka w miejsce katalizatora (najtansza opcja )
- Tlumik srodkowy z 1.4/1.6 - 70 zł w miejsce katalizatora (o ile wejdzie)
- Katalizator uniwersalny metalowy (zdecydowanie najdrozsza opcja )


  
 
Gdzie zachaczylesz spodem co? Pugi same nie gubia swoich narzadow
  
 
Cytat:
2005-08-16 13:15:02, Focus pisze:
Gdzie zachaczylesz spodem co? Pugi same nie gubia swoich narzadow



Narzad Pugowi przerdzewial znaczy sie katalizator sie jeszcze trzyma rury ale zdatny od uzytku to raczej juz nie bedzie
  
 
no u mnie tez to wystapilo, ale caly tlumik wymienil jeszcze poprzedni wlasciciel (miesiac przed zakupem autka przeze mnie, byla fakturka )
Wstawienie rury zamiast kata jest najtansze, ale przegladu z tym nie przejdziesz A psiaki kontroluja emisje spalin tylko samochodow ciezarowych (przynajmniej ja sie nie spotkalem z tym zeby badali osobowke).
  
 
eeetam nie puszca na przegladzie...
jedzie sie tam, gdzie puszcza i koniec.
  
 
nie kazdy ma znajomosci/mozliwosci
  
 
Wpadlem na genialny pomysl! Jutro zamiast katalizatora wrzucam rurke a stary katalizator idzie do rozprucia. Jesli wklad kata bedzie dobry to idzie do nowej obudowy a jesli bedzie do d... to mowi sie trudno i trzeba bedzie nowy katalizator zamowic
o!
  
 
Bardzo często (a raczej zawsze) po wyrzuceniu katalizatora trzeba przeprogramować kompa. Sonda wtedy podaje do niego nieprawdziwe informacje i komp może się nawet przełączyć w tryb awaryjny.
  
 
W 106 1.0 sonda jest jedna i na dodatek zaraz za kolektorem wydechowym wiec problemow nie powinno byc. Pozyjemy, zobaczymy.

EDIT: na miejscu bede mial dostep do KTS'a i Analizatora spalin wiec bedzie OK!



[ wiadomość edytowana przez: brak dnia 2005-08-16 22:52:47 ]
  
 
heh, mój mechanik wycina kata i wypatrasza go jakiś w znany sobie sposób a później wspawuje.Nie ma problemów z przegladem . Tylko jak to zrobiłem w 405 2.0 1994 to mi tak teraz pierdzi na wolnych obrotach, ale minimalnie lepiej jedzie bo miałem zapchane 80% otworków we wkaładzie...
  
 
Cytat:
2005-08-16 16:33:54, Focus pisze:
no u mnie tez to wystapilo, ale caly tlumik wymienil jeszcze poprzedni wlasciciel (miesiac przed zakupem autka przeze mnie, byla fakturka ) Wstawienie rury zamiast kata jest najtansze, ale przegladu z tym nie przejdziesz A psiaki kontroluja emisje spalin tylko samochodow ciezarowych (przynajmniej ja sie nie spotkalem z tym zeby badali osobowke).



jak to nie puszczą ?? ja nie mam katalizatora i dowiedziałam się o tym wlaśnie na przeglądzie - facet wzruszyla tylko ramionami i powiedział .. no jak nie ma to nei ma .. trudno.. postawił pieczątke i po sprawie
  
 
byc moze w 405 katalizatory nie byly montowane
  
 
były były ... ten miał, ale ktoś go wypatroszył, przez 3 miesiące byłam pewna ze wozi się tam pod spodem, no ale...w sumie nie wiem czy to wielka strata
  
 
Cytat:
2005-10-04 16:37:50, Focus pisze:
byc moze w 405 katalizatory nie byly montowane


jak to nie byly?
to co mi tam zwisa?
Moze gaznikowce nie mialy.....
  
 
Cytat:
2005-10-05 09:30:01, adasco pisze:
jak to nie byly? to co mi tam zwisa? Moze gaznikowce nie mialy.....



który rok tego puga? ostatnie 405 bez kat. wychodziły w 95 i były na gaźniku (made in lublin)- zreszta jak masz gaznik to raczej masz tam po prostu tlumik bo katalozatory sa tylko we wtryskowcach - z kilku powodow
w przeciwnym razie:
jak masz znajomosci na przegladach to sie nie zastanawiaj i wyrzuc ten ekologiczny tlumik mocy i wstaw strumienice w to miejsce (gwarantuje ze sie zdziwisz jakie beda efekty )
  
 
Cytat:
(gwarantuje ze sie zdziwisz jakie beda efekty )



Przestanie sie wkrecac na wyzsze obroty? Bedzie brzeczalo? Bedzie gorzej jechal? A moze jakies zalety?