Automat w Omedze - jak wymienić olej ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś już wymieniał olej w automacie Omegi. Podobno gdzieś wewnątrz skrzyni siedzi filtr, który też trzeba wymienić. Domyślam się, że olej nalewa się gdzieś z boku przez otwór kontroli poziomu (jak w moście) ?
A przy okazji jeśli ktoś zamierza wymianić olej w moście - służę informacją. Operacja jest prosta (nie trzeba kanału) i dość szybka.

[ wiadomość edytowana przez: stapoz dnia 2003-03-29 09:27:22 ]
  
 
Niestety w automatch "oplowskich" filtr jest wewnatrz skrzyni, trzeba rozpolawiac skrzynie. Nie jest to zbyt tania operacja.
Co do wymiany samego oleju to zalezy jaki model skrzyni masz w Omedze. Masz bagnet do kontroli stanu oleju?
  
 
W tym problem, że w Omegach (w odróżnieniu od Vectry) nie ma bagnetu ani wlewu oleju do skrzyni od strony silnika. Słyszałem, że filtr jest dostępny po odkręceniu miski olejowej skrzyni - nie wiem czy to prawda.
  
 
Ja jestem właśnie po wymianie oleju i po pierwsze to chcę spytać dlaczego chcesz wymieniać? Generalnie nie jest to potrzebne gdy auto używane jest "normalnie". Co do samej wymiany to dokonałem tego w ASO, więc dokładnie nie wiem co i jak. Wiem tylko, że aby zmienić olej trzeba odkręcać całą michę wewnątrz znajduje się filtr, który stanowi jednocześnie część obudowy czegoś tam. Nie jest to łatwa sprawa jak wymiana w silniku. Nie wiem czy jest sens bawić się samemu - chyba,że masz dostęp do tańszych niż w ASO części. Ja za całość dałem 415 zł, w tym 70 zł to robocizna.
Pozdrófka
  
 
WIĘC TO JEST TAK
OLEJ WYMIENIA SIĘ PO OK 40 000 KM WRAZ Z FILTREM WYMIANA MUSI BYĆ DYNAMICZNA BO INACZEJ ZMIENIMY TYLKO 50 % TZN PO ODKRĘCENIU MISKI I ZLANIU OLEJU WYMIENIAMY FILTR (PRZYKRĘCONY ŚRUBAMI OD PŁYTY STERUJĄCEJ WAŻNE JAKIM MOMENTEM GO PÓŹNIEJ DOKRĘCAMY) NAPEŁNIAMY OLEJEM PRZEZ OTWÓR Z BOKU I DO TEJ PORY WYMIANA OLEJU JEST W WERSJI NORMALNEJ PRZY DYNAMICZNEJ ROZPINAMY PRZEWÓD OD CHŁODNICY OLEJU I TĄSTRONĄ KTÓRA ZASYSA WKŁADAMY W BAŃKĘ ZE ŚWIEŻYM OLEJEM A DRUGĄ STRONĘ DO BAŃKI NA STARY OLEJ I NA PRACUJĄCYM SILNIKY TRZEBA PRZELAĆ PRZEZ SKRZYNIĘ OLEJ JAK DŁUGO TO NIE WIEM BO AKURAT W WARSZTACIE TRZYMAŁEM 2000 OBR/MIN SILNIKA ALE CZY WARTO SIĘ SAMEMU MORDOWAĆ FILTR OK 150 OLEJ 22 ZŁ/L POTRZEBA PODOBNO OK 10L JA ZA WYMIANĘ OLEJU I ZA NAPRAWĘ POZYCJONERA (PEWNO GO OCZYŚCILI ) ZAPŁACIŁEM 430 ZŁ BAGNETU W SKRZYNI ZE STEROWANIEM ELEKTRONICZNYM NIE MA JEST TYLKO CZUJNIK
POZDRAWIAM ANDRZEJ
  
 
Chciałbym dodać pytanie: mam w skrzyni fabryczny olej Opla (kolor miodowy) - widze, że brakuje mi w skrzyni około pół litra`(mam miarkę) - czy mogę dolać różowego Dextronu II ? Można te oleje zmieszać? Robił ktoś już coś takiego?
  
 
Mieszać absolutnie nie można. Wbrew podobieństwu nazw Dextron II i Dextron III są ze sobą niemieszalne i musisz się na sto procent upewnić jaki leje się do twojej skrzyni. W Senatorze może to być jeszcze jakiś inny.
  
 
Miuzik kto Ci powiedział, że wymiana ma być co 40 tkm? W jakim aucie ? Na pewno nie w Omesi B. Na forum LOB był ten wątek zajrzyjcie tam.
Pozdrófka
  
 
Też mi się wydaje że zmianę wykonuje się w wyjątkowych okolicznościach (naprawa, ponad normatywna eksploatacja). Ja chcę wymienić bo wózek ma 130tys i nie wiem jak był używany. Poza tym co nowy olej to nie stary, a chciałbym nim zrobić ze 300tys
  
 
Opel zaleca wymiane oleju i filtra co 120 tys. km.
  
 
Sam rozebrałem skrzynię na części, wiec mogę się wypowiedzieć:

1) Olej wymieniać trzeba (nawet w niemczech wymieniają), średnio co 60.000 (wg. ASO).
2) Co do wymiany "dynamicznej" - ktoś cię naciągną na ilości oleju. Normalnie w skrzyni AR 25 mieści się 6,5l oleju, po wyłaczeniu silnika i odczekaniu dłuższej chwili do miski ścieknie ok. 4,5l. reszta zostaje w tzw. "gruszce". W zupełności wystarcza wymiana wspomnianych 4,5l.
3) To prawda - w Omesi miarki nie ma, jest czujnik.
4) Stan oleju sprawdza się, oczywiście na uruchomionym silniku, przez korek z boku miski olejowej (tej większej - bo w AR 25 są dwie).
5) Czy wolno mieszać? Nie wiem, jak kupiłem auto, już był czerwony. Przeczytajcie:
http://www.syltom.com.pl/modules.php?name=XForum&file=viewthread&tid=13
6) Oryginalny filtr ok. 150-170PLN, "rzemiosło" w granicach 70PLN. Olej krajowy 10PLN za litr, Mobil ok.30PLN.
7) Filtra nie dokręca się kluczem dynamometrycznym. Przymocowany jest na trzech śrubach przez tzw. "sterownie" do obudowy skrzyni. Miedzy "sterownią" a skrzynia jest papierowa uszczelka, którą nie da się zbyt mocno rozcisnąć - także bez obaw...

Zbyszek
  
 
Jesli nie chcecie wpaść na LOB to powiem, że w książeczce, którą dostałem przy kupnie bestyji (Opel inspektionssystem) stoi napisane: tylko w przypadku intensywnej eksploatacj np w policji, taxi, w skrzyniach typu AF 13/20/22 należy wymieniać olej co 4 lata/60 tkm, w skrzyniach AR 25/35 co 7 lat/105 tkm. Tak więc wg Opla w przypadku normalnej eksploatacji można sobie to odpuścić.
Pozdrófka
  
 
KONTROLA STANU OLEJU:

1) Wjechać na kanał, nie wyłączać silnika.
2) Odkręcić śrubę (klucz 17) z boku miski olejowej.
3) Jeśli powoli zaczyna wyciekać olej - stan jest ok., jaśli nie -dolać.
4) Uwaga. Za dużo oleju to też niedobrze.
5) Dokręcić śrubę, wyjechać...

WYMIANA OLEJU:

1) Wjechać na kanał, wyłączyć silnik.
2) Odkręcić śrubę kontrolną przy misce, zlać nadmiar oleju (przy wyłączonym silniku jest go w misce o wiele za dużo).
3) Odkręcić miskę. Ściągać ostrożnie, bo jest w niej jeszcze z 3l oleju.
4) Wylać z miski stary olej, wyczyścić. Pamiętać o oczyszczeniu magnesu przyczepionego do dna.
5) Odkręcić filtr (trzyma się na trzech długich śrubach, klucz 13).
6) Zamontować nowy filtr. Wkręcić w miskę śrubę kontrolną i wlać do niej ok. 3,5l oleju - tyle, żeby się nie rozlewał. Przykręcić miskę spowrotem do obudowy (uważać na uszczelkę).
7) Uruchomić silnik, poczekać kilkanaście sekund. Wbić na chwilę R, potem D, potem spowrotem P.
8 ) Dalej, jak podczas KONTROLI STANU - uzupełnić do wymaganego.

pozdr.
Zbyszek
  
 
A w 4L30-E ktoś wymieniał? Sprawa wygląda podobnie? Tylko oliwę sprawdzamy bagnetem w komorze silnika...
  
 
Cytat:
2003-03-31 13:57:11, HEVA pisze:
A w 4L30-E ktoś wymieniał? Sprawa wygląda podobnie? Tylko oliwę sprawdzamy bagnetem w komorze silnika...



Jak stwierdziles jaka masz krzynke ???

ja mam c30ne - i do niego byly 3 typy skrzyn - teraz nie wiem jaka mam
  
 
W mojej skrzynce blacha z wytłoczonym typem (AR 25 f.GM)znajduje się z lewej strony, u góry, nad wybierakiem biegów.
  
 
Cytat:
Jak stwierdziles jaka masz krzynke ???



No własnie tak mi się wydaje tylko, bo własnie w tym modelu była taka kiesta montowna.
Katalog skrzyń
Kliknij i wybierz Opla w pierwszej budce

A poniżej masz ilustrowany katalog filtrów:
Katalog filtrów
Można porównać kształt miski ze swoją i masz pewność, że taką masz skrzynkę.