Stopień i ciśnienie sprężania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Może ktoś mi wyjaśni co to właściwie jest stopień sprężania i czemu, porównując np. silnik benzynowy 1.8 16V y 1.8 D lub TD jest bardzo duża różnica w ciśnieniu sprężania, pomimo że parametry są porównywalne:
pojemność różni się kilkoma cm3,
skok tłoka w benz.:88mm, w diezlu: 82mm
średnica tłoka w benz.:80,6, w diezlu: 82,5mm.
Czekam na odpowiedzi.Narazie
  
 
He he widze ze kolega niebardzo sie orientuje w silnikach Diesel to praktycznie calkowicie inny silnik.
w skrocie diesel niema iskry chodzi na oleju.... zapala sie mieszanka od temperatury sprzonego powietrze krore osiaga podczas bardzo duzego sprezania (jak jest slabe w dieslu to juz kisza trzeba go wzime pchac) tak juz jest silnik skonstruowany aby powstalo bardzo duze sprezanie w dieslach chyba ok 21 MPA czy cos tam (przy benzynach jakies 8-13) turbo maja jeszcze wiecej przewarznie bo tam jest jeszcze turbina wtlaczajaca powietrze nie tylko srednica tloku powduje sprezanie ale i skok tloka. poczytaj gdzies o silnikach bo bym sie zameczyla jak bym mial to wszystko pisac pozdr.
  
 
Cześć. Organo dzięki za odpowiedź, jednak źle mnie oceniasz. Mnie więcej wiem jak działa silnik diesla, a wnioskując po twojej odpowiedzi i i ilości odpowiedzi moje pytanie nie jest takie proste. A poza tym ciśnienie w dieslu nominalne wynosi 2,8 - 3,4 MPa, a nie jak napisałeś 21MPa. To tyle mojego wymądrzania się.
  
 
Cytat:
2005-12-06 22:42:39, Emart pisze:
Witam wszystkich. Może ktoś mi wyjaśni co to właściwie jest stopień sprężania i czemu, porównując np. silnik benzynowy 1.8 16V y 1.8 D lub TD jest bardzo duża różnica w ciśnieniu sprężania, pomimo że parametry są porównywalne: pojemność różni się kilkoma cm3, skok tłoka w benz.:88mm, w diezlu: 82mm średnica tłoka w benz.:80,6, w diezlu: 82,5mm. Czekam na odpowiedzi.Narazie



Silnik wysokoprężny (popularnie zwany Dieslem) należy do grupy silników spalinowych z zapłonem samoczynnym. Oznacza to, że zapłon mieszanki następuje bez udziału urządzenia dodatkowego typu świeca zapłonowa jak to ma miejsce w silnikach benzynowych. Olej napędowy ma mniejszą niż benzyna skłonność do samozapłonu, dlatego potrzebne jest większe ciśnienie sprężania, żeby takowy uzyskać. Sama zasada zasilania paliwem jest również realizowana inaczej. Paliwo miesza się z powietrzem dopiero w cylindrze, a dokładniej do uprzednio wysoce sprężonego powietrza następuje wtrysk oleju napędowego.

Co do wartości ciśnienie sprężania to przeciętne silniki benzynowe wolnossące mają ok. 12 – 14atm (ok. 1.2 – 1.4MPa). Silniki Diesla ok. 30 – 35atm (ok. 3 – 3.5MPa)