Wypalone piksele na komputerze pokładowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

standardowy problem z bmw - wypalone piksele na komputerze pokładowym (pod zegarami).
ktoś to kiedyś gdzieś naprawiał?
w serwisie bmw dowiedziałem się, że tego nikt nie robi i jedynym sposobem jest wymiana zegarów - w moim przypadku jedyne 2700 pln (sic!)
nie jest to jakaś straszna usterka ale czasem jest to denerwujące...

pozdro, Furi
  
 
Cytat:
2005-12-28 15:18:42, furi_dp pisze:
witam standardowy problem z bmw - wypalone piksele na komputerze pokładowym (pod zegarami). ktoś to kiedyś gdzieś naprawiał?


nie słyszałem by był to standartowy problem w BMW, a wypalony punkt(pixel) to "martwa" część matrycy, a to oznacza rzecz nienaprawialną, w moim mniemaniu. koszt jest znacznie niższy jeżeli nie kupisz w ASO! pzdr
  
 
A ja spotkałem sie z tym przypadkiem w E38 z tym ze pixele były przepalone w tej czesci co przebieg pokazywały i to juz jest denerwujace

a tu link do jednego z ogłoszen Allegro i jest licznik własnie od E38
i naprzykład temperatury już sobie nie odzcytamy z tych zegarów

zegary allegro
  
 
Cytat:

A ja spotkałem sie z tym przypadkiem w E38 z tym ze pixele były przepalone


To jeszcze niczego nie dowodzi, a już napewno, że jest to NORMA. A ja słyszałem, że to ma wiele wspólnego z "ruszaniem" zegarów...
  
 
u mnie wygląda to podobnie jak w linku zegara z allegro.
z ruszaniem zegarów? być może, ale akurat w moim przypadku przebieg jest w pełni udokumentowany.
dlaczego napisałem, że to standardowy problem? spotkałem się z tym w wielu samochodach bmw - mam tu na myśli E38 i E39.
kumpel miał kiedyś 545 z 96 roku i to miał
teraz ten sam kumpel ma 530 z 2000 roku i to ma
ja mam 530 z 99 roku i to też mam.
a w ASO bmw gość pokiwał głową i powiedział, że bardzo dużo ludzi ma z tym problemy, więc coś w tym jest.

najlepsze jest to, że (przynajmniej w moim przypadku) nie są one w większości wypalone do końca, tzn. chyba to zależy od temperatury. im cieplej, tym mniej widać.
na początku jak odpalam samochód to widać prawie wszystkie, potem "zanikają" stopniowo. a jak mi się pojawi jakiś komunikat na wyświetlaczu (np. dolej płynu do spryskiwaczy ) to trochę muszę się nagłowić o co biega
  
 
Cytat:
2005-12-28 16:36:48, furi_dp pisze:
u mnie wygląda to podobnie jak w linku zegara z allegro. z ruszaniem zegarów? być może, ale akurat w moim przypadku przebieg jest w pełni udokumentowany.


nie czepiam się, ale gwarancja udokumentowanego przebiegu w dzisiejszych czasach jest posiadanie auta od nowości
Cytat:

kumpel miał kiedyś 545 z 96 roku i to miał


nie ma takiego auta
Cytat:

najlepsze jest to, że (przynajmniej w moim przypadku) nie są one w większości wypalone do końca, tzn. chyba to zależy od temperatury. im cieplej, tym mniej widać


czyli nie masz wypalonego pixela, bo wypalony pixel nigdy nie ożyje, cudów nie ma, więc problem tkwi w czymś innym, a nie w "wypalonych" pixelach. pzdr
  
 
Faktycznie jest to przypadłość nowszych bmw kiedys był program na TVN Turbo o e-39 i wypowiadał się serwisant z ASO potwierdził iż zaniki wyswietleń w przebiegu są czymś "normalnym", ja równiez oglądałem sporo e-39 i w większości były problemy z wyświetleniami przebiegu
  
 
nawet niemcy pisza ze to "Krankenheit Bmw" i w ogloszeniach jest "pixelfehler"
  
 
Cytat:

Cytat:

kumpel miał kiedyś 545 z 96 roku i to miał

Cytat:

nie ma takiego auta



to może to był z 97 albo 98 - dokładnie nie pamiętam ale był na pewno bo nim jeździłem... cudo po prostu - szkoda tylko, że palił jak smok
  
 
Jeztom ma racje, nie było 545 w E39 był tylko 540i z jednostką o pojemności 4,4l. Tu jest namiar na jednego z nielicznych ludzi w polsce, którzy potrafią naprawić ową usterkę.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79211788
  
 
Cytat:
2005-12-29 07:19:54, furi_dp pisze:
to może to był z 97 albo 98 - dokładnie nie pamiętam ale był na pewno bo nim jeździłem... cudo po prostu - szkoda tylko, że palił jak smok



545 byly dopiero od 2002 roku w modelu e60
  
 
no to to musiala byc taka jak pisze tiger - 540 z silnikiem 4.4 l. (545 mi sie skojarzylo bo mowil ze ma 4.5 l - moze mial 4.4)
na pewno miala 298 KM czy jakos tak.
rakieta jak na nasze drogi

dzieki tiger za linka

pozdro, Furi
  
 
Cytat:
2005-12-29 09:58:36, furi_dp pisze:
no to to musiala byc taka jak pisze tiger - 540 z silnikiem 4.4 l. (545 mi sie skojarzylo bo mowil ze ma 4.5 l - moze mial 4.4) na pewno miala 298 KM czy jakos tak. rakieta jak na nasze drogi dzieki tiger za linka pozdro, Furi




napewno 4,4 i 286KM...
  
 
pewnie masz rację - ja w temacie bmw jestem póki co zielony ale się uczę. dumnym posiadaczem jestem od 3 tygodni więc nie znam dokladnie modeli
  
 
Cytat:
2005-12-28 20:15:47, tolo84 pisze:
"pixelfehler"


domyślam się, że to wypalony pixel w tłumaczeniu, czyli źle pisza, zaniki to jedno a wypalone pixele to drugie, WYPALONY PIXEL JEST NIENAPRAWIALNY. pzdr
  
 
Cytat:
2005-12-29 11:36:37, Jeztom pisze:
domyślam się, że to wypalony pixel w tłumaczeniu, czyli źle pisza, zaniki to jedno a wypalone pixele to drugie, WYPALONY PIXEL JEST NIENAPRAWIALNY. pzdr



mozna to tlumaczyc jako felerny pixel, uszkodzony pixel, wypalony pixel. nie znaczy to tylko i wylacznie ze jest wypalony
  
 
tłumaczył jak tłumaczył jak zanikaja to można podłożyc papierek dociskający taśme lub gumke i kilka € zostanie w kieszeni no ale niestety patent nie zawsze działa
  
 
u mnie zadzialalo przeczysczenie stykow gumki z plytka spirytusem z tym ze to bylo w bord computerze w e36 a wydaje mi sie ze tam w e39/e38 jest bardziej skomplikowany wyswietlacz o wyzszej rozdzielczosci a nie to co w e36 jak kalkulator...

ale jak tylko bym mial taki problem w e39 czy e38 to zaraz bym to rozgrzebal i obadal, moze jakos idzie to zrobic samemu

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-12-29 19:56:46 ]
  
 
Witam serdecznie

pozwoliłem sobie odświeżyć temat bo z lektury wynika, że przez ostatnie lata piksele wyświetlaczy naszych bolidów to temat rzeka.
Po zapoznaniu się z tematem ( brak styków na taśmie - nakłuwanie - dociskanie itp) proszę jednak o pomoc bo do całości tej układanki brakuje mi tylko jednego elementu...
Do rzeczy. W moim e 39 problem tkwi w wyświetlaczu radia (ponoć setki razy łatwiejsza naprawa niż regeneracja wyświetlacza pod zegarami ). Moja prośba do użytkowników obeznanych w temacie: Czy ktoś jest w stanie podesłać jakiś link lub ogólną odpowiedź z dok. fotograficzną jak dokonać rozbiórki wyjętego już radyjka/wyświetlacza?? Ewentualnie gdzie tkwią haczyki, które uchronią panel przed 'demolką' w czasie rozbiórki??
Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi i pozdrawiam fanów marki!!