Ubytki p³ynu ch³odz±cego ze zbiorniczka

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Wiem, ¿e by³o ju¿ 100 razy i wszystko to przeczyta³em, ale mój problem jest inny.
Od oko³o tygodnia zaczê³o mi ubywaæ p³ynu w zbiorniczku wyrównawczym niezale¿nie od tego czy je¿d¿e, czy autko stoi w gara¿u. Pod³o¿y³em pod spód bia³y papier, ale wycieku ¿adnego nie ma. W ¶rodku te¿ nie czuæ zapachu p³ynu, wiêc nagrzewnicê raczej odrzucam. Wynika³o by, ¿e uszczelka pod g³owic±, ale mia³em kapitalkê silnika nieca³e 2 m-ce temu (sprê¿anie ok. 13). Olej jest OK i p³yn te¿, tzn. nie ma emulsji, osadu sadzy w zbiorniczku i nic siê nie pieni. Poprostu p³yn znika, jakby go kto¶ wypija³
POMOCY
  
 
To mo¿e kto¶ albo co gorsza co¶ go ¿³opie w nocy
Wiesz by³ kiedy¶ taki film.
" Moja macocha jest kosmitk± "
Nie bierz sobie tego do serca
Nie wiem czemu...

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-06-21 09:20:50 ]
  
 
Cytat:
2008-06-21 09:15:14, koggi pisze:
Pod³o¿y³em pod spód bia³y papier, ale wycieku ¿adnego nie ma.



Bo jak wyciek masz z boku ch³odnicy to wyciekaj±cy p³yn nie wyleje siê na gazetê tylko zatrzyma siê na ceowniku pod ch³odnic± - tak± rynienk±. Najlepiej na pocz±tek dolej p³ynu, rozgrzej silnik, wy³±cz, czekaj i patrz po bokach ch³odnicy.
  
 
Dziêki za radê! Po po³udniu rozgrzejê silnik i bêdê obserwowa³. Dam znaæ co zobaczê.
  
 
WIELKIE DZIÊKI!
Faktycznie mam wyciek z boku ch³odnicy. Muszê j± oddaæ do regeneracji. Nie wpad³bym na to, ¿e co¶ mo¿e wyciekaæ i nie widaæ tego pod samochodem
  
 
Regeneracji ?

Jest sens ?
  
 
Cytat:
2008-06-23 02:37:49, Zoltar pisze:
Regeneracji ? Jest sens ?



Kiedy¶ tak jak ch³odnica kosztowa³a 400-500 z³, a za klejenie zap³aci³em chyba 150 z³. Teraz jak ch³odnice po 2 stówki s± sensu nie ma ¿adnego.
  
 
Faktycznie nie ma sensu. By³em zacofany w kwestii cen .
Zastanawiam siê tylko, czy braæ oryginaln± za 240 z³, czy nieoryginaln± za 170 z³. Oszczêdno¶æ niby niewielka (ch³odnica jest przecie¿ na parê lat), ale jak nie ma ró¿nicy, to po co przep³acaæ . Proszê o poradê!
  
 
ja bym orgina³ kupi³
  
 
OK! Kupiona i zamontowana oryginalna ch³odnica. P³ynu nie ubywa . Dziêki wszystkim za pomoc!
  
 
Cytat:
2008-06-26 13:19:02, koggi pisze:
Dziêki wszystkim za pomoc!



I nie mi tu która/który powie, ¿e piot'ek nie jest potrzebny nikomu do niczego!
  
 
Ciekawy przypadek ubytku p³ynu w uk³adzie ch³odzenia: dotyczy zbiorniczka w Espero z ABS. (Mo¿e siê przyda ta informacja komu¶ kto d³ugo szuka³ usterki i nic nie znalaz³). Tylko po wzro¶cie ci¶nienia w uk³adzie nastêpowa³o rozszczelnienie zbiorniczka na ³±czeniu od strony przegrody czo³owej.
  
 
Cytat:
2008-07-07 22:04:02, certiif pisze:
Ciekawy przypadek ubytku p³ynu w uk³adzie ch³odzenia: dotyczy zbiorniczka w Espero z ABS. (Mo¿e siê przyda ta informacja komu¶ kto d³ugo szuka³ usterki i nic nie znalaz³). Tylko po wzro¶cie ci¶nienia w uk³adzie nastêpowa³o rozszczelnienie zbiorniczka na ³±czeniu od strony przegrody czo³owej.


chyba bym zasugerowa³ sprawdzenie korka w zbiorniczku, a dok³adniej mówi±c zaworków w korku
  
 
Cytat:
2008-07-08 09:02:48, AsterixGal pisze:
a dok³adniej mówi±c zaworków w korku



U mnie zawieszony zaworek powodowa³ wywalanie p³ynu bokiem korka.
  
 
Pozwolê od¶wie¿yæ sobie temat.
Mam podobny problem, mam powa¿ny wyciek z uk³adu ch³odzenia. Nie mam pojêcia sk±d dok³adnie leci, w ka¿dym razie cieknie z prawej tylnej strony silnika, ¶ciekla po filtrze oleju i czujniku ci¶nienia oleju. Nie wiem czy to z pompy leci, czy z nagrzewnicy? Ma kto¶ jaki¶ pomys³?
  
 
Cytat:
2012-12-10 10:42:10, Marvelius_Ambero pisze:
... Nie wiem czy to z pompy leci, czy z nagrzewnicy? Ma kto¶ jaki¶ pomys³?



1. Uszczelka pod g³owic±
2. Obudowa termostatu (oring)
3. Uszkodzony przewód pompy wody
4. Uszkodzony przewód obudowa termostatu-nagrzewnica
5. Uszkodzone przewód podgrzewania przepustnicy
6. Uszkodzony przewód zbiorczy (plastikowy)

Sprawd¼ z kana³u przy uruchomionym silniku.