Peugeot 306 demontaż deski rozdzielczej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Potrzebuje pomocy w sprawie demontażu deski rozdzielczej w 306 95 rok. Padły mi zarówki oświetlenia deski a także regulacji temperatury nawiewu i regulacji siły nawiewu.
Na pewno sa tam u dołu dwa wkręty, ale muszą tez byc jakies zaczepy, a raczej nie chce tego pokasować śrubokretami na chama.
MA ktos moze jakies wskazówki
dzieki
  
 
No to jadziem z koksem
Odnośnie zegarów, sposób najwygodniejszy i najleprzy :
Zdejmujesz kierownicę
Odkecasz 2 wkręty od spodu obudowy kolumny i zdejmujesz górną jej część.
Odkręcasz 2 wkręty maskownicy zegarów i jązdejmujesz.
Póżniej masz jeden wkręt na górze trzymający zegary i 2 w dolnych narożnikach.
Wyjmujesz zegary przechylając je górą ku dołowi.
Jak masz prędkościomierz z linką to możesz mieć trudniej, ja miałem w obu klekotach elektroniczne.
Odpinasz kostki zegarów, uważaj przy tym, aby nie połamać ich zatrzasków, ale jak połamiesz to nic się nie stanie
Wyjmujesz i bawisz siez żarówkami.

Odnośnie panela środkowego:
Podważasz cienkim płaskim wkrętakiem kawałek plastiku wokół włączników awaryjnych, ogrzewania szyby itd.
Pod tym będziesz miał 2 wkręty.
Jak masz zegarek w tym miejscu to go też musisz odkręcić i odpiąć.
Wyjmujesz radio (jeśli masz) i tam od tyłu masz 2 nakrętki na klucz 8 trzymające środkowy panel.
Wyjmujesz panel i odpinasz kostki od w.w właczników.
Teraz panel z pokętłami trzyma siena 4 wkrętach od frontu - odgkręcasz.
Teraz będzie ostra jazda z linkami:
Musisz poodpinać wszystkie, na pewno masz na dole żółtą i zieloną, musisz zsunąć ich czarne mocowania z obudowy pokręteł i później odpinasz linki z tych oczek.
Teraz w zależności od wypasu masz jakieś linki na górze czarną i szarą, albo tylko jedną (czrną) jak nie masz obiegu zamkniętego.
Postępujesz tak samo jak z tamtymi.
Odłącasz kostkę elektryczną i wyciągasz ten panel jakoś kombinacyjnie przez ten otwór przez które wystawały pokrętła, musisz przy tym naginać te poprzeczki co są całością deski ( nie bój się są w bardzo elastyczne).

No i po męczrniach masz panel na wierzchu.
podważasz z wyczuciem, aczkolwiek stanowczo czarny panel z pokrętłami od białej obudowy (trzymają go 4 łapki).
Będzie trochę opornie szedł bo trzymają go wciśnięte na pręty pokrętła.
Jak to wyjmiesz to jużwymieniasz żarówki i składasz w kolejności odwrotnej.

Uffffff Panie, to się napisałem, jak Ciespotkam to się przynajmniej browar należy, i od każdego kto z tego skorzysta
A i jeszcze jedno, jak masz poduszkę to odłącz akumulator. Poduchę trzymają od tyłu kierownicy 2 wkręty które odkręcasz, ale one stamtąd nie wyczodzą, wyjmujesz poduszkę i odłączasz pomarańczowy kabelek i to wsio, a kiera ma nakrętke pod klucz 21.

Jak będziesz kiedyś zdejmował całą deskę to daj znać bo trzeba uważać.

Jak ktośma jeszcze jakieśpytania to ja rozebrałem swoją306 po wypadku doszczętnie więc wiem gdzie i jak co podważać coby nie połamać

Powodzenia.
  
 
A zapomniałem o 2 wkrętach trzymających maskownicę zegarów jeszcze, które są w jej narożnikach.
no i musisz się oczywiście w torxy zaopatrzyć bo tam wszystko się na nich trzyma
  
 
A i na przyszłość wrzucaj takie tematy do działu technicznego
Pozdrawiam
Jeżu.
  
 
U mnie padło tylko podświetlenie 3 pokręteł pod radiem 1-moc nawiewu 2-temperatury nawiewu 3-miejsca skierowania powietrza z nawiewu . Czy muszę odkręcać całą deskę, odpinać zegary żeby wymienić żarówki w tych pokrętłach mam też poduszke w 3 ramiennej kierownicy 306-tka 98rok. czy nie da się ich jakoś wypiąć nie ruszająć zegarów i kierownicy. czy tak jak napisał @Bagheera trzeba wszystko powykręcać. i czy można dokupić wyświetlacz zegarka pod tymi pokrętłami bo coś częściowo się wylał wyświetlacz. zegarek mam z samą godziną bez temperatury. a i jakie zakupić żarówki do podświetlenia tych pokręteł ?
z góry dzieki za odpowiedź
  
 
małe sprostowanie zeby wymienić zarówki nie musicie odpinac linek ani odkrecać panelu z pokretłami od nawiewu czarna pokrywa od tego panelu trzyma sie na 4 zatrzaskach i tylko je musice odpiać zeby dostać sie do zarówek pozdro
  
 
witam wszystkich troszkę odświeżę temat
Mam taki problem musze wymienić przewody łączące auto z drzwiami i nie wiem jak one lecą w aucie czy do tego trzeba zdejmować deskę rozdzielczą czy nie. Jaki tam jest dostęp. jeśli trzeba zdejmować deskę to może ktoś napisałby na co zwrucic uwagę itd. pozdrawiam.
  
 
A w jaki sposob odczepic linke od licznika? Mam rocznik 95 wiec sadze ze wtedy byly linki. Jak bez odpinania kiery odpiac linke ? Mam poduche wolalbym uniknac wypinania tego cuda. PS. jesli mam kod zaplotu to po odlaczeniu aku stana sie jakies cudy z nim ?
  
 
Witam.nie mogę zdjąć deski od pugot306D sedan 96r. mam wyciek nagrzewnicy,czy morze ktoś pomóc ?