MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Brak świateł cofania

 Moderowane przez: alicia, Immo, Res, urg
 Forum » Los Omegas Bestiales ... » Brak świateł cofania
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Brak świateł cofania 
arturlobodzinski

honda accord executive
warszawa



 2006-03-14 10:48:08^

Jak w tytule. Żarówki i bezpiecznik -OK. Podejrzewam włącznik w skrzyni. Czy ktoś wie, jak się do niego dostać lub jak go sprawdzić? Nie znalazłem tych informacji na forum.

2011-05-03 21:04
   



Solltys
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3724 dni
za mały
przeddzidzie



 2006-03-14 10:59:39^

Przez analogię do A może Ci się przyda:
1.Kanał lub najazd
2. Wkładasz rączkę od dołu nad skrzynię i macasz
3. Jak wymacasz to sprawdź połączenia przewodów. Warunki są tam ciężkie i wilgotne i lubi się tam conieco skruszyć.

Co do wymiany wyłącznika - nie pomogę - mi wystarczyło odświerzyć przewód.

2014-10-13 12:26
   
czacha

Omega B EDITION 100 ...
WLKP



 2006-03-14 14:11:26^

wystarczy przeczyścić sam czujnik

2008-06-14 21:48
   
arturlobodzinski

honda accord executive
warszawa



 2006-03-14 14:51:22^

PAnowie, dzięki z info. Okazało się, że czujnik nie działa - ten ruchomy, plastikowy króciec wyleciał z obudowy czujnika. Całość już wymieniona. Światła są.
Dzięki jeszcze raz.

2011-05-03 21:04
   
sewcio
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3292 dni
C2,5TD+0,6Tcoupé
Sosnowiec



 2006-09-06 01:19:03^

Witam,

Odświeżę wątek, ponieważ u mnie pojawił się dziwny problem.
Światła cofania zapalały się kiedy chciały podczas cofania, przeważnie po około 10-20 sekundach od rozpoczęcia cofania.
Sprawdziłem wtyczkę, która jest na czujniku, robiłem na niej zwarcie i światła pięknie się zapalały przy każdym zwarciu. Jednak jak założyłem na czujnik, objaw powracał, więc wymieniłem dzisiaj czujnik i na nowym to wogóle się już nie zapalają, więc już nie wiem co mam sprawdzić albo przeczyścić, wymienić.
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

2014-11-02 19:52
   
omegabmaks
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3297 dni
omega B 2.5 TD
Warszawa



 2006-09-06 09:07:00^

Objawy, które podałeś wskazują na 'wyrobienie' zużycie czujnika. Nowy nie zapala ponieważ dałeś niewłaściwą podkładkę za cienką o ile dobrze pamietam. Sprawdź czy światła działają na wukręconym nowym czujniku.

2014-10-26 11:27
   
sewcio
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3292 dni
C2,5TD+0,6Tcoupé
Sosnowiec



 2006-09-06 09:18:43^

Heh, ja wogóle nie dałem podkładki...
Dzisiaj wieczorem zaatakuje podwozie ponownie, jeszcze się okaże, że stary czujnik był dobry tylko podkładka była zła...
Dzięki za podpowiedź, jutro dam znać, co wynikło z tej zmiany.

Jeszcze jedno - w jakiej pozycji przy wykręconym czujniku światła powinny świecić, gdy bolec jest wciśnięty, czy odwrotnie??

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2006-09-06 09:20:48 ]

2014-11-02 19:52
   
sewcio
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3292 dni
C2,5TD+0,6Tcoupé
Sosnowiec



 2006-09-06 19:29:12^

Cytat:
2006-09-06 09:18:43, sewcio pisze:
Jeszcze jedno - w jakiej pozycji przy wykręconym czujniku światła powinny świecić, gdy bolec jest wciśnięty, czy odwrotnie?? Pozdrawiam



Proszę o podpowiedź, ponieważ za 2 godzinki idę podłubać, taka wiadomość będzie bardzo przydatna


2014-11-02 19:52
   
arturlobodzinski

honda accord executive
warszawa



 2006-09-06 20:34:36^

Wciśnięty

2011-05-03 21:04
   



sewcio
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3292 dni
C2,5TD+0,6Tcoupé
Sosnowiec



 2006-09-06 20:50:12^

To teraz mi tak na myśl przyszło, co daje podkładka?? Właśnie idąc tym tokiem myślenia, że czujnik będąc wkręcony w skrzynię jest niewystarczająco wciskany podczas załączania wstecznego biegu, usunąłem podkładkę, wtedy bolec wystaje dalej i jest przez to wciskany głębiej niż jak jest podkładka. To jak teraz dam podkładkę, to już wogóle nie ma szans żeby bolec zamknął obwód i załączył światła...
Chyba, że jest odwrotnie i bolec jest wciśnięty, gdy nie ma wstecznego, a zostaje zwolniony, gdy wbijam wsteczny, wtedy podkładka miałaby sens istnienia i nawet jej grubość miałaby znaczenie...

2014-11-02 19:52
   
sewcio
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3292 dni
C2,5TD+0,6Tcoupé
Sosnowiec



 2006-09-07 00:53:48^

Cytat:
2006-09-06 20:50:12, sewcio pisze:
To teraz mi tak na myśl przyszło, co daje podkładka?? Właśnie idąc tym tokiem myślenia, że czujnik będąc wkręcony w skrzynię jest niewystarczająco wciskany podczas załączania wstecznego biegu, usunąłem podkładkę, wtedy bolec wystaje dalej i jest przez to wciskany głębiej niż jak jest podkładka. To jak teraz dam podkładkę, to już wogóle nie ma szans żeby bolec zamknął obwód i załączył światła... Chyba, że jest odwrotnie i bolec jest wciśnięty, gdy nie ma wstecznego, a zostaje zwolniony, gdy wbijam wsteczny, wtedy podkładka miałaby sens istnienia i nawet jej grubość miałaby znaczenie...



Moja teoria "podkładkowa" była słuszna.
Sprawdziłem i światła wstecznego zaświecają się gdy bolec w czujniku zostaje zwolniony, a nie jak napisał arturlobodzinski, gdy jest wciśnięty.

Pojawił się jednak duży problem,gdy próbowałem odkręcić czujnik, który wczoraj przykręciłem, czujnik się ukręcił przy samej główce i cały gwint został w skrzyni, nie ma za co złapać, a jak wiadomo dostęp tam jest kiepski na manewry czymkolwiek powyżej 10cm długości.

Jak sobie teraz poradzić z odkręceniem tego gwintu, albo usunięciem go?
Czy będzie wylatywał olej ze skrzyni podczas jazdy, jak teraz jest otwór na wylot?

Proszę o pilną poradę z tym pozbyciem się gwintu od czujnika.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2006-09-07 09:11:43 ]

2014-11-02 19:52
   
Tom_J
LOB NET MEMBER

Tczew



 2006-09-07 17:29:41^

witam,
jedyne wyjście to dobrać wykrętak ma on lewy gwint i wkręcając go w lewo wykręcasz to co jest w środku - jeśli jest otwór lub - wietło o średnicy ciut mniejszej od gwintu w skrzyni i wywiercić a resztki co zostaną w gwincie skrzyni wydłubać czymś ostrym.
Tyle przyszło mi do głowy.
pozdr.

2014-01-10 11:11
   
sewcio
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3292 dni
C2,5TD+0,6Tcoupé
Sosnowiec



 2006-09-08 01:33:19^

Sprawa rozwiązana...
Faktycznie kupiłem na wszelki wypadek wkrętaki z lewym gwintem, ale jeszcze wczoraj, jak mi się gwint ukręcił, znalazłem w moich zasobach narzędziowych poxycycline dwuskładnikową, którą nałożyłem na odpowiedni bolec, który idealnie pasował do otworu tego gwintu, a z drugiej strony był na klucz nr 7.
Dzisiaj wieczorem z wkrętakami w zapasie wszedłem pod samochód z kluczem nr 7 i mój wynalazek pięknie się wykręcił razem z całym gwintem, który został w skrzyni, więc wkrętaki muszą zaczekać na inną okazję (oby nie).
Przy okazji zniszczenia tego nowego czujnika, postanowiłem dokładnie oczyścić stary - WD-40 się przydało. Kupiłem wcześniej nową, grubszą miedzianą podkładkę i całość wkręciłem do gniazda, podłączyłem wtyczkę, wyszedłem z kanału, wsiadłem do samochodu, wrzuciłem wsteczny i wszystko działa idealnie za każdym razem.
Pamiętajcie przy sprawdzaniu czujnika - ON MA ZADZIAŁAĆ GDY BOLEC WYJDZIE, A NIE JAK JEST WCIŚNIĘTY!!!
Dziękuję za porady i pozdrawiam.
Wojti

2014-11-02 19:52
   
Szymek_J

Omega C
Szczecin



 2008-05-19 20:07:48^


Ten sam problem, ale w automacie (przestaly dzialac czujniki parkowania i swiatla cofania, bezpieczniki OK). Szukalem tego czujnika przy skrzyni, ale nie znalazlem, a moze zle szukam?

Podpowiecie gdzie tego szukac?

Pozdrawiam,
Szymek



2009-03-27 17:41
   
omegolotC30NE

Czerwin



 2008-05-19 20:53:48^

Światło wsteczne w aftomacie ma zestyk w "pozycjonerze".

2011-09-25 15:07
   
domel99

Omega B 2.5TDS
Grójec



 2008-06-12 23:29:18^

A u mnie brak swiatel cofania i przeciwmgielnych spowodowany byl peknieta wiazka przewodow.Jak otworzy sie tylnia klape to po lewej stronie je widac.Proponuje to sprawdzic najpierw.

2010-03-22 22:30
   
speed_pn

Opel Omega B Caravan
Poznań



 2008-11-04 10:53:05^

Cytat:
2008-06-12 23:29:18, domel99 pisze:
A u mnie brak swiatel cofania i przeciwmgielnych



Kolego właśnie kilka dni temu podczas mgły zauważyłem że nie mam tylnich przeciwmgielnych... bezpiecznik jest ok, żaróweczki też, tylko nie wiem na które kable patrzeć dokładnie bo tego właśnie nie sprawdzałem.. będę wdzięczny za odp.

2009-04-27 13:06
   
maciejka80

Opel Vactra B FL
Gdańsk



 2008-11-13 12:43:45^

Cytat:
2008-06-12 23:29:18, domel99 pisze:
A u mnie brak swiatel cofania i przeciwmgielnych spowodowany byl peknieta wiazka przewodow.Jak otworzy sie tylnia klape to po lewej stronie je widac.Proponuje to sprawdzic najpierw.


U mnie dokładnie to samo było. Osłony przewodów pękają i robią się zwarcia.

2011-05-30 19:13
   
chemik333
LOB MEMBER

Aktywny na forum 3422 dni
U25DT, F650CS
Warszawa



 2008-11-13 18:30:31^

Cytat:
2008-06-12 23:29:18, domel99 pisze:
A u mnie brak swiatel cofania i przeciwmgielnych spowodowany byl peknieta wiazka przewodow.Jak otworzy sie tylnia klape to po lewej stronie je widac.Proponuje to sprawdzic najpierw.




Przerabiam to na raty od kilku lat
Dzieje sie to TYLKO w sedanach (o kombi pojecia nie mam ale tam jest pewnie inaczej. Wszystkiemu winna jest zakrecona wiazka ktora jest przy otwartej klapie z lewej strony. UJklada sie ona w rowkach do odplywu wody. Jak sie klape otwiera to sie prostuje, jak sie zamyka to sie zgina. W nieskonczonosc tak sie nie da i peka... Mi najpierw padl czujnik otwierania klapy, potem wsteczny, potem zasilanie centralnego, teraz znowu wsteczny... trzeba rozwalac za kazdym razem wiazke i "dorabiac" pekniety, przetarty kabel. Oczywiscie wtedy gdy izolacja tez jest przetarta. Inaczej nie warto tego rozwalac tylko szukac gdzie indziej przerwy w obwodzie. Ogolnie niemila sprawa

ps. Przy stwierdzeniu uszkodzenia kabla - gdy widac goly metal kabli - nie warto z tym zwlekac! Od tego mialem rozwalony lakier w tym miejscu co zakonczylo sie wielka rdza tam i koniecznoscia dlugiego szorowania druciakiem a na koniec szpachla i lakier zeby dziurke zalepic.

-----------------
Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy!

2014-11-26 10:02
   
michcio_007
LOB MEMBER

Aktywny na forum 2857 dni
B MV6
Płock / Liszyno



 2008-11-14 22:29:59^

Cytat:
Wszystkiemu winna jest zakrecona wiazka ktora jest przy otwartej klapie z lewej strony.



zupełnie jak w audi80, miałem podobne problemy z klapą w sedanie - kupiłem kabel (bodajże 8-żyłowy), bardzo giętki, elastyczny, wyciąłem przed i za zawiasem (tam była wiązka przymocowana w profilu zawiasu) i po problemie na dwa lata... potem od nowa Polska ludowa...

2014-11-23 14:50
   
 Forum » Los Omegas Bestiales ... » Brak świateł cofania
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu