Przeróbka skrzyni IV na V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Wiecie cos więcej o przeróbce klasykowej skrzyni IV na V? Jutro wsadze zdjecia mojej skrzyni, jest to IV z Łady, która ma założoną tylną pokrywę i przekładnie piątki od Poloneza. Skrzynia jeździła w Nivie, więc nie ma przekładni prędkościomierza. Mam nadzieje ,że da sie tam założyć przekładnie (chyba też od Poldka). Jutro fotki i dokladniejsze info
  
 
wraz z moim nabytkiem w ktorym obecnie jest skrzynia 4 otrzymałem skrzynię piątke i mam odnośnie tego pytanie przekaladać czy nie ?
  
 
Witam
przekładać, o ile jest na chodzie
szczególnie poza miastem jeźdxi się sympatyczniej, w aucie jest ciszej i powinno się to odbić na mniejszym zuzyciu paliwa.
przy okazji przekładki warto obejrzeć sprzęgło i wymienić chociaż okładziny czy tarczę jeśli stara jest bliska zuzycia.


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2006-03-19 14:55:21 ]
  
 
Oto jak wygląda moja skrzynia, która ma założoną tylną pokrywę od skrzyni V poldka. Boje sie tylko, czy bedzie pasowała przekładnia prędkościomierza a jak bedzie to jaka, bo ładowska chyba nie podejdzie. Myśle, ze spasuje tu przekładnia z Poldka.





  
 
Cze.
Moim zdaniem nie da rady przerobić skrzyni IV na V. Miałem uszkodzoną V i dobrą IV. Oglądałem, rozbierałem, składałem i patrzyłem itd. Inna jest choinka (ten wałek boczny), a co za tym idzie 4ty bieg. Inna jest także ta ścianka wewnętrzna na której leżą bieg wsteczny i 5ka.
Od skrzyni IV do Vtki pasuje bieg: 1,2,3 i wsteczny.
Co do rysunku, to myślę, że jest to skrzynia Vtka od lady i tylnia przykrywa od poloneza. Nie rozbierałem skrzyni od poloneza i nie wyobrażam sobie jak to może pasować.
Prawdopodobnie z tego powodu nie ma ślimaka napędu prędkościomierza.
Pozdrawiam
  
 
Ponieważ nic nie byłem w stanie zrobić z rozebranymi skrzyniami (koszt naprawy Vtki przekraczał cenę nowej ze szrotu, a IV nie była potrzebna), oddałem wszystko na złom.
Włożyłem skrzynkę Vtke od Poloneza.
Pozdrawiam

Ale jakby się głębiej zastanowić... to teoretycznie, jakby ktoś bardzo chciał, to może i da rade. Dochodzą jeszcze te wałki, którymi zmiania się biegi, a którymi poruszmy za pośrednictwem dźwigni zmiany biegów.

Te obudowy z V i IV są chyba takie same jednak

[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2006-03-24 11:28:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2006-03-27 16:31:57 ]
  
 
Cytat:
2006-03-19 18:56:02, Yanosik pisze:
Boje sie tylko, czy bedzie pasowała przekładnia prędkościomierza a jak bedzie to jaka, bo ładowska chyba nie podejdzie. Myśle, ze spasuje tu przekładnia z Poldka.


Tylko uważaj na to jaka przekładnie kupisz. W skrzyniach V z Poldków było montowane ich co najmniej kilka rodzajów - zależnie od przełożeń w mostach i przełożeń w samej skrzyni. Niestety nie zamienne (trzeba je dobrać do napędów we wnętrzu skrzyni) i drogie - w sklepie kosztuja od 50 do 100 zł.
  
 
Cytat:
2006-03-24 11:16:02, A13 pisze:
Cze. Moim zdaniem nie da rady przerobić skrzyni IV na V. Miałem uszkodzoną V i dobrą IV. Oglądałem, rozbierałem, składałem i patrzyłem itd. Inna jest choinka (ten wałek boczny), a co za tym idzie 4ty bieg. Inna jest także ta ścianka wewnętrzna na której leżą bieg wsteczny i 5ka. Od skrzyni IV do Vtki pasuje bieg: 1,2,3 i wsteczny. Co do rysunku, to myślę, że jest to skrzynia Vtka od lady i tylnia przykrywa od poloneza. Nie rozbierałem skrzyni od poloneza i nie wyobrażam sobie jak to może pasować. Prawdopodobnie z tego powodu nie ma ślimaka napędu prędkościomierza. Pozdrawiam


No i już prawie wszystko wiem. Poszperałem na forum NOK i znalazłem post Wihra, który remontował skrzynie od Nivy.
Cytat:
... Do 4 biegowki pasuja wszystkie czesci od Poldka (oczywiscie oprocz obudowy) a do 5-cio biegowej to chyba z 90-95%...


I okazało sie, że tylna obudowa też pasuje ,więc da sie zrobić piątke z Nivoskiej czwórki. Napęd predkościomierza też pasuje bez najmniejszego problemy na ślimak w skrzyni, z tą różnicą, że zamiast od dołu ślimaka "łapie" go z góry. Wiem, bo sprawdzalem Mam tylko problem, nie wiem jakie to są przełożenia. Bo tylko czwórka mi pasuje ,reszta jest szybsza. Czy ktoś wie, czy skrzynie Nivy miały skrzynie 2106, czyli:
1 - 1:3,242
2 - 1:1,989
3 - 1:1,289
4 - 1:1
5 - tego biegu skrzynia nie miała - z moich wyliczeń moja piątka ma ok 1:0,72

Szczerze mówiac, nie bardzo podobają mi sie takie szybkie przełożenia w rajdówce


[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2006-03-26 18:49:19 ]
  
 
Małe różnice między skrzynią V i IV.
Rys 1.Wałek główny.


Rys 2. Wybieraki biegów (dolny od V)


Rys 3. Wałki boczne zmieniające biegi


Rys 4 Skrzynia V prawie w komplecie (brak 5go biegu)


[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2006-04-03 16:32:46 ]
  
 
A skrzynie 4 i 5 miałeś od tego samego modelu (te same przełożenia)? Wydaje mi sie ,ze wybierak u mnie tez jest z Poloneza. Twierdzisz, ze jest to skrzynia V z Łady z pokrywą tylną z Poloneza. Jedno mi tu nie pasuje, bo jest to skrzynia o najdłuższych przełożeniach 1,2 i 3 a takie skrzynie były tylko 4-biegowe. Wiec gdy mi koleś mówi, że piątke dał z Polda, to mu wierzę. Postaram sie za tydzień, gdy bede miał wiecej czasu częsciowo ją rozmontować i porobić zdjecia.
  
 
Cze.
Miałem IV z 2106 i V z 2107.
Dochodzę do wniosku, że odudowy są takie same.
Na Rys. 1 jest wałek główny i w tym miejscu, gdzie jest węższy(ten dolny wałek jest od V), mieści się 5 ty bieg.
Poza tym na Rys4, pierwszy wałek od lewej (wchodzi w sprzęgło, ten co wystaje ze skrzyni), jest razem z 4 tym biegiem. Inna jest ta zębatka, inną ma średnice, inny więc jest ten wałek pośredni (choinka).
W świetle tego co jest przedstawione, myślę, że jakby wszystko od poloneza przełożyć, to chyba może działać.
Pozdrawiam
A
  
 
Witam
choinka jest inna bo skrzynie mają inne przełożenia pośrednie, ja już to kiedyś ćwiczyłem, ale na forum mnie "zakrzyczeli" że niemożliwe.
Oryginalna V od IV różni się więc przełożeniami, przynajmniej ta z 2104, (choinka i kólka biegów), moim zdaniem przełożenia V są gorsze niż te z IV, wiem to i z porównania, (miałem obie skrzynie w tym samym aucie) i potwierdza to moja książka autorzy rosyjscy podają te przełożenia: dla V to odpowiednio 3,67-2,10-1,36-1,00-0,82, dla IV to 3,75-2,30-1,49-1,00. wkurzają mnie w V za duże przełopżenia na biegach 1-3, i dziura miedzy 3 i 4., IV jest korzystniej zestopniowana
V ładowska właśnie bardzo przypomina przełożenia z PF 125 i Poldka
  
 
A ja mam takie pytanie dla speców

Własnie ostatnio dostałem propozycje pozyskania skrzyni V ( w swojej 2107 mam IV) wiec pojechałem wyjąłem i ją mam!! I teraz moje pytanie czy skrzynia V ( od Łady 2105 1300) nie jest czasem dłuższa i nieco krótszy wał w porównaniu do tego co ja mam czyli mojej IV biegówej. Bo jeśli tak to musze lecieć do kolesia i sobie jeszce wał wziąść.Ale mi się trafiło gratów Pucharowe na tył spreżyny (robione kiedyś na zamówienie twarde) i pare innych gratów pobrałem .Kolo ma licencje rajdową i jezdził kiedyś DF i Ładą możliwe że mi szperke jeszcze załatwi!!

Czekam na info!! Pozdro
  
 
Witam
Jak chcesz ładę do rajdów to zostaw lepiej IV ze względu na przełożenia
skrzynia ładowska V wczodzi bez przeróbek zamiast IV, nic nie jest dłuższa, tylko musi być poduszka od V!!!
  
 
Dzięki za info!!! Łada jest jeszcze środkiem lokomocji , ale już niedługo bedzie na łódzkich trasach widziana.Ale póki co chce przerzucić sobie V do jazdy wiadomo o co chodzi a moją idealna IV zostawie i w odpowiednim czasie przerzuce.A takie pytanko jeszcze czy przełożenia I i II biegu są takie same w skrzyni V i IV czy są róznice ????????

  
 
Qrka, Kolba, czytaj forum, 3 posty niżej namalowałem czym różni się skrzynia IV od V, podałem konkretne przełożenia, przeczytaj uważnie mój wczesniejszy, post to zrozumiesz gdzie tkwi różnica
  
 
Mirek, tylko skrzyń IV były 3 rodzaje. I ja ma mwłaśnie taką, jaką Ty masz V. A piątke mam z dłuzszymi - bo to jakiś mutant skrzyni IV.
  
 
Witam
a były, ale ja mam wrażenie że na polski rynek były tylko 2 rodzaje, wziąwszy pod uwage że nie trafiały do nas silniki 1200 (Lada Nova Junior), bardzo rzadkie egzemplarze 2105 i 2104, zupełny brak silników Wankla i Diesla, jak wymontuję swoją V do naprawy (przy okazji montazu silnika 1500) to bedę wiedział co mam , wiem z pewnością że mam jakieś łożyska do wymiany( wyją) i kwestia doszczelnienia, pytanie czy warto wlewac po doszczelnieniu syntetyka?... ( wkurzają mnie zimowe rozruchy z gestym minerałem)
  
 
Witam
Yano, bardzo możliwe że masz całą skrzynię od Poldka, tylko kosz sprzegłowy od Łady, bo podobne przełożenia jak ładowska V Poldek miał w standarcie, nie upieram się, to tylko przypuszczenie, oparte na wrażeniach z jazdy
  
 
Sorrki sheriffnt nie zauważyłem jakoś że namalowałeś czarno na białym róznice skrzyń . Skoro pisze Yano że sa 3 rodzaje skrzyń IV a w Polsce są 2 to ciekawe jaką ja mam tą IV czy są jakieś znaki szczególne jak je rozpoznać czy też sie róznią bebechami czyli przełożeniami.