Przeróbka skrzyni IV na V - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-04-06 01:20:28, sheriffnt pisze:
Witam Yano, bardzo możliwe że masz całą skrzynię od Poldka, tylko kosz sprzegłowy od Łady, bo podobne przełożenia jak ładowska V Poldek miał w standarcie, nie upieram się, to tylko przypuszczenie, oparte na wrażeniach z jazdy


Obudowa jest od Łady (z wyjątkiem tylnej pokrywy), bo ma ruskie napisy. Napęd prędkościomierza tezpasuje od Łady. Za kilka dni ją rozłoże, to powiem więcej. Póki co jutro wyjazd do Szczecina na Rajd Magnolii. Pierwszy na nowym silniku
  
 
Witam
Bo chyba te skrzynie mają identyczną konstrukcję, kiedyś rozkrecałem skrzynie od DF-a i te nowsze z drazkiem jak łada(Poldek), to wyglądały na identyczne w środku, mogły się różnić np. przełożeniami, konstrucją drążka (PF 125), obudową sprzęgła (Poldek i Df miały inaczej położony rozrusznik, identyczne są uszczelki, zimmeringi łożyska, synchronizatory, wałek sprzegłowy, wyjście wału głownego
  
 
Odgrzeję kotleta sprzed dziewięciu lat
Ktoś z Was robił taką hybrydę skrzyń Łady i Poloneza?
Czy poza wymianą tylnej części skrzyni potrzebne są inne zmiany, np. inne mocowanie poduszki?
  
 
Jeżeli krótko, to nie opłaca się, a tym bardziej w PL. Trzeba wymienić sporo części, które swoje kosztują. Chociażby nowy wybierak, to już 160 zł. Albo wsadzaj skrzynie z Poloneza, a jest trochę z tym zabawy,(nie polecam ogólnie), albo płać i kupuj skrzynie z łady.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Bardziej zależy mi na lepszym zestopniowaniu skrzyni, stąd ten pomysł wyciągnięty z lamusa.
Pytanie, co poza wybierakiem i obudową jeszcze musiałbym przełożyć?
Pewnie choinkę, koło V biegu...
Muszę pooglądać, jak wygląda od środka skrzynia Łady w porównaniu z Polonezem.


  
 


Tutaj wklejam tablice z przełożeniami. AvtoVaz pomyślał kiedyś o nas i o sporcie i stworzył dobra skrzynie biegów:

1-я 28*33/19*15=3,242

2-я 28*27/19*20=1,989

3-я 28*21/19*24=1,289

4-я прямая=1

5-я 28*20/19*38=0,776

Dobre przełożenia, które zajebiście współpracują z przełożeniem 4,3, a jeszcze lepiej 4,44

Budujesz taką skrzynie sam, bo kupić w tej chwili oryginał bardzo trudno, a tym bardziej u nas. Potrzebujesz do tego uwaloną skrzynie 5ke, oryginał Łada i zestaw zebatek od Bartka. Koszt budowy około 1000-1500 zł. Zależy za ile kupisz 5ke normalną.

Czy jest skrzynia z Poloneza o podobnym przełożeniu? Jeżeli tak (ja szukałem, nie znalazłem), to pchaj całość. Hybrydy nie da się zrobić. Owszem, pasują niektóre części, ale to nie oznacza, że wszystko jest plug & play. Nawet to, że łożyska są już inne.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Dzięki za info, SzokoLada!
Podobnie wypowiadał się Andrys, to chyba najlepszy kierunek.
Tylko skrzynie V w dobrej cenie pojawiają się sporadycznie, a jeśli już, to daleko ode mnie
Poczekam, na spokojnie coś wpadnie w łapy.

O skrzyniach Poloneza z podobnymi przełożeniami nie słyszałem (nie piszę tu oczywiście o wyrobach w stylu OBRSO).
Myślałem o dołożeniu piątki do obecnych przełożeń skrzyni IV. Ale jeśli jest tak, jak piszesz, to nie ma co rzeźbić
  
 
wyprostujcie mnie jeśli żle zrozumialem....swoich dalszych przedmówców

tylny dekiel skrzyni lada 5-biegow pasuje do skrzyni 5-polonez( bo wywnioskowalem ze odwrotnie tak)
pytam...bo mam możliwoś kupna nowej skrzyni polonez na niedużą kasę??????
  
 
Nie można.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
ja u siebie mam teraz R1 i do polonezowskiej ten zestaw nie pasuje, musi być oryginał zsrr jeśli chcesz wymieniać tryby.