Problem! elektryczne wspomaganie Corsa 1.0 12V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o pomoc. Ustawiałem w serwisie zbieżność, bo po pierwsze wymieniłem amory, a po drugie od jakiegoś czasu ściągało w lewo jak się puścilo kierownicę . I okazało się że po ustawieniu zbieżności nadal ściąga. próbowano wyłączyć bezpiecznik od wspomagania to wtedy dało efekt pozytywny ale trzeba dołożyć sporej siły aby skręcać pojazdem. Gostki w serwisie nie wiedzą co jest grane. chcieli zostawić auto aby pogrzebać. prawdopodobnie to by wymienili wspomaganie (elektryczne). Proszę może ktoś miał taki przypadek i wie jak coś takiego naprawić. Będę bardzo wdzięczny, bo może to poprostu drobnostka. Wiadomo że nowe wspomaganie to nie mały wydatek, chba przeszło tysiąc złotych.
  
 
Witam. Właśnie szukam informacji na ten temat, bo... mam tak samo! Przy ruszaniu, wolnej jeździe w mieście strasznie ściąga w lewo, nawet na jakimś placu mozna zrobić kółko!!! ale podczas szybkiej jazdy na trasie jest juz ok. Dodatkowo jakby wspomaganie, kręcac w prawo ciut później zaczynało działać. Myslałem, to wina zbieżności, ale z tego co widze, to nie...
Bardzo proszę Cie o odpowiedź, jeśli jakoś udało Ci się ten problem rozwiązać. Pozdrawiam, tomek.

[ wiadomość edytowana przez: lupus123 dnia 2006-05-11 09:27:22 ]
  
 
Wiesz cały czas szukam i spokojnie czekam na jakieś dane. Jeszcze nie wiem dokładnie jak to wspomaganie działa. wiem że znając mechanizm na pewno będzie można coś ustawić. Na alegro znalazłem właśnie takie wspomaganie ale gość chciał chyba z 800 zł. pokazał jednak zdjęcie i pewnie nie jest to skomplikowane. wiem że znajduje się zaraz pod kierownicą i dlatego po wyłączeniu bezpiecznika poprostu utrudnia skręcanie bo jest tam prawdopodobnie ślimacznica. ale oczywiście jak to rozszyfruję to dam znać. Oczywiście z twojej strony oczekuję tego samego.
pozdrawiam.
  
 
Witam ponownie. No mi też nie daje to spokoju. Zaraz będę dalej przeglądał neta na ten temamt, bo wczoraj nie miałem więcej czasu. Poczytałem coś na ten temat w książce pt OPEL CORSA I TIGRA (wyd. WKŁ), no ale dla mnie są to jak na razie informacje i instrukcje, za które bym sie nie brał, choc dla kogoś kto w tym siedzi są to pewnie rzeczy proste. (Choć i tak nie ma wytłumaczonej naszej "dolegliwości"). Jak na mój zdrowy rozsądek, to może być wina napięć między jakimiś stykami. Są podane parametry jakie powinno być w położeniu kierownicy prosto, jakie powinno być przy max skręcie w prawo i max w lewo. No i one mogą być zmienione, skoro tak sie dzieje ale to sa tylko moje skromne hipotezy, niczym nie potwierdzone. Są to już jednak informacje dla elektryka...
Ale za to doszełem do tego dlaczego przy ruszaniu i jeździe miejsciej ściąga bardziej, a na trasie mało co. Nie wiem jak jest z innymi wspomaganiami, ale u nas są jakieś czujniki obrotów i prędkości, któe "kontrolują" intensywność jego działania. W mieście (mniejsza prędkość, niższe obroty) EPS działa bardziej, a na trasie mniej.
Ale póki co, to za Twoimi informacjami wyciągnąłem bezpiecznik wspomagania i jest OK.
Pozdrawiam , szukam dalej, jakby co to sie odezwe, tomek.
  
 
Witam,
Mam identyczny problem czy komuś udało się go rozwiązać, nie mam pojecia dlaczego sciąga w lewo
Proszę o wszelkie informacje.
Z góry dziękuję za odpoiedz Rafał
  
 
Czesc mam dokladnie ten sam problem kupilem zonce vakswala corse w anglii i ucieka w lewo przy wspomaganiu prosze o pomoc angielscy mechanicy na niczym sie nie znaja facet chcial zmienic mi zawieszenie
stas79@o2.pl
  
 
Witam!

Jutro kupuje żonie corse 1.0 12v z elektrycznym wspomaganiem, dzisiaj ją oglądałem i jeździłem i też zaóważyłem że sciąga w lewo. Jak widze przypadek nie jest odosobniony. Jeśli ktoś rozwiązał problem to byłbym wdzięczny za opisanie go bo napewno przyda się wielu osobom. Ps. Co to jest EPS w corsie ?
  
 
Powiem że jeszcze nie udało mi się rozwiązać problemu do końca. Wiem że całą pracę wykonuje silniczek, ale jest on sterowany ze sterownika. Na kierownicy jest coś ala... czujnik który ustala punkt zerowy. Nie zrobiłem tego jeszcze bo nie mam kasy. Mechanik u którego byłem chciał zedrzeć ze mnie 1600 zł. Twierdził że to jest problem silniczka. Ja wiem że silnik to albo działa albo nie działa, a ten działa bo w jedną i w drugą stronę pomaga skręcać tyle że w lewo słabiej, stąd efekt ściągania. Jak znajdę rozwiązanie to na pewno napiszę na forum. A co do kupna auta które ściąga to bym się mocno zastanowił. Sam sprawdziłem, że jakby faktycznie to był ten silnik i trzeba by go kupić w serwisie to 4200 zł nie moje. Najlepiej to wybierz auto inne gdzie nie ma elektrycznego wspomagania. Dziś sam bym tak zrobił. Psuje się i nic nikt nie wie albo udaje głupa. EPS to sterowanie wspomaganiem mające na celu zmniejszenie siły wspomagania w miarę zwiększania prędkości samochodu. powyżej 100 km/godz. działa minimalnie stąd samochód mniej ściąga. Pozdrawiam. Bogdan
  
 
Witam.
Posiadam seata ibize z elektr. wspomaganiem. też ściąga. Po dwóch miesiącach szukania doszedłem dlaczego tak jest. W serwisie nawet tego nie wiedzieli Ustawiałem zbieżność 3 razy wymieniłem pół zawieszenia opony i nic. A sprawa jest prosta. Jak już pisaliście wcześniej jest to wina elektryki. W kolumnie są czujniki kąta skrętu i położenia kierownicy. Z tych czujników komputer otrzymuje informacje jak "mocno" pompa ma pompować i tym samym pomagać w skręcie. Jeżeli podczas ustawiania zbieżności kierownica zostanie przestawiona z pozycji 0 - czyli jazda na wprost i zbieżność zostanie ustawiona powiedzmy do lekko przekręconej kier. czyli czujnika ustawionego nie na zero to komputer dostaje błędną inf. (myśli że chcesz skęcić) i pompa pompuje co daje efekt mocniejszego ściągania przy małej prędkości i mniejscego przy większe pow. 20 km/h. Rozwiązanie jest takie: Trzeba rozeznać czy w serwisie wiedzą co to jest kalibracja czujnika skrętu. Jeżeli wiedzą to trzeba to zrobić i już po problemie. A jeżeli nie wiedzą - jak np. Serwis Seata w Nowym Sączu żenada !!! to można zrobić tak jak ja. Jako że miałem kabelek OBD (nie wiem jak to jest w oplu) i za pomocą tego kabelka mogłem odczytać aktualny kąt pod jakim jest skręcona kierownica w sam. pojechałem do diagnosty, ustawiłem kier. na kąt zero- zgodnie ze wskazaniem kompa a mechanior ustawił koła i fura jedzie prosto )).
  
 
Witam
Potrafię to naprawić w 2-3h, koszt 300zł (części wliczone).
pozdrawiam
  
 
ja dokładnie z tym samym problemem.. kupilismy ostatnio corse, i przy jezdzie sciaga auto w lewo.. oprocz tego kierownica w prawą strone chodzi znacznie cięzej niz w lewo..
  
 
Dołączam do klubu lewoskrętnych

Po ostatniej wymianie opon na zimowe auto zaczęło skręcać w lewo. Warsztat się nie poczuwa, a w ASO mi zaśpiewali 5 tyś za naprawę całego wspomagania.
Gdzie w Wawie można to naprawić po normalnych cenach???
  
 
Dzięki że wszyscy coś piszą na ten nurtujący temat. Powiem tak od tego czasu nic nie zrobiłem. Przyzwyczaiłem się i tak jeżdżę. Stwierdziłem że jak wysiadło przy około 40 tyś. przebiegu, obecnie mam 212 tyś. to chyba nie warto inwestować. Dałem sobie spokój. Czytam oczywiście posty. moze ktoś da recepte na ten problem.
Dziwię się tylko, gdyż to jest wada, że mechanicy nie umieją sobie z tym poradzić. Pozdrawiam wszystkich.
Bogdan
  
 
o kalibracji EPS
http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=22732
  
 
Witam,ja niestety mam ten sam problem,corsa ściąga mi w lewo,jak odłączyłem bezpiecznik wspomagania wszystko było ok.Mechanicy odsyłali mnie jeden od drugiego i nikt nawet nie chce za to zabrać.Może wreszcie ktoś poda jakąś dobrą radę co robić !!!!!!!!!!!!! Prosze o pomoc!
Pozdrwiam

[ wiadomość edytowana przez: tap dnia 2009-03-07 16:27:24 ]
  
 
jak odłączyłem bezpiecznik wspomagania


o to się może kiedyś przydać podaj/opisz który to bezpiecznik
  
 
Cytat:
2009-03-07 16:18:57, tap pisze:
Witam,ja niestety mam ten sam problem,corsa ściąga mi w lewo,jak odłączyłem bezpiecznik wspomagania wszystko było ok.



A nie chodzi ci teraz za ciężko? Ktoś mi mówił, że odłączenie bezpiecznika może doprowadzić do całkowitego zablokowania kierownicy w czasie jazdy
  
 
Witam!
Racja bez wspomagania kreci się bardzo ciężko,bezpiecznik wyjąłem tylko na chwilę żeby sprawdzić czy to wina wspomagania i przekonałem się że tak.
A ten bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników taki duży po prawej stronie.
Jeśli ma ktoś jakieś złote rozwiązanie tego problemu to czekam z niecierpliwością!!
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: tap dnia 2009-03-13 13:37:47 ]
  
 
I co? Nadal cisza w temacie? Również odłączyłam bezpiecznik, ale teraz cały czas świeci mi się lampka EPS, no i kierownica chodzi topornie jak w 25-letniej Mazdzie mojego taty. Ale przynajmniej jedzie prosto

Naprawdę nikt w Warszawie nie potrafi tego naprawić?

Próbowałam skalibrować wg. instrukcji, ale nie wiem w jakiej pozycji ma być kierownica po podłączeniu akumulatora i włączenia zapłonu:

"obrócić koło kierownicy od prawego do lewego skrajnego położenia"

czy to znaczy, że jeśli jest ustawiona centralnie, to najpierw odkręcić w prawo i dopiero potem w lewo? [HELP]
  
 
Na wstępie dzień dobry wszystkim!!!
Mam problem jak Wy wszyscy, a mianowicie mój samochód zaczął ciężko skręcać w Prawo, a w Lewo ok. dowiedziałem się że jest winny czujnik skrętu KATA, postanowiłem go wykręcić, po ponownym skręceniu wspomaganie przestało działać a kontrolka świeci, będę, sprawdzałem na kompie ale pokazuje tylko błędy C1500 C1502 C1510 kupował ten czujnik i go założę i poinformuje was wszystkich o wynikach. Mi nie ściągało w żadną stronę, ale kierownica ciężko chodzi w prawo, jednak jak się stoi w miejscu to było OK. Będę próbował i zobaczymy, wymiana tego czujnika to banał!! [EMAIL]ciamek_1@interia.pl