Przekaźnik-jak podłączyć??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem alarm magicar i chce zrobić otwieranie klapy bagażnika za pomocą pilota. Klapa sterowane jest plusem a wyjście z centralki jest sterowane minusem. mam odpowiedni przekaźnik ale niewiem jak go podłączyć. Przekaźnik ma 5 nóżek oznaczonych 87, 87a, 30, 85, 86. Może ktoś mi podpowie jak go podłączyć. tak wygląda przekaźnik klik

[ wiadomość edytowana przez: spajki79 dnia 2006-04-16 12:43:23 ]
  
 

sorry za rozmiar i jakość mniej wiecej tak powinno to wyglądać
Dioda jest konieczna !!!!!!! (zaporowo do plusa)
L- lampka
K- krańcówka
niebieski cieńki minusy -, Gruby "MASA"
analogicznie czerwony -
zielony (pod niebieski do alarmu (- klapy)
BTW lampka jest sterowana minusem !!!
jednak na zarówke podany jest ciagle plus- i w przypadku braku ninusa (wtedy gdy lampka nie swieci) pojawia sie plus (przechodzi przez zarówkę) i może i działało by bez przekaznika - ale zapalałbyś lampkę bagaznika otwierajac maske

aha wg mnie schemat nie zależny czy kombi , czy htb ale nie jestem na 100 % pewien
heh poprzedni obrazek zadziałałby - ale pomieszałem przy lampce



[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-04-16 22:00:29 ]
  
 
le-mar

po 1. po co dioda, tak z ciekawosci? bez niej tez przecierz dziala...
po 2. kolega chce zrobic otwieranie klapy na pilot, a nie zaswiecanie lampki na niewiem co;p
  
 
85 & 87- plus na stale (+)
86 - masa (-) z alarmu (impuls do otwarcia)
30 - kabel (+) do silownika

jak pod noge 86 dostanie mase z alarmu, przekaznik zalaczy sie laczac noge 87 z 30, czyli poda plusa do silownika, jak impuls z alarmu zniknie, przekaznik rozlaczy obwod i silownik pusci... good luck!

ps. poprawilem numek masy bo z fotki wydawalo mi sie ze to 88 ;p

a tak pozatym zawsze mozesz rozpiac silownik i podpiac mu plus na stale a mase dac z alarmu, o ile nie masz mk7 i fabrycznego guziczka do otwierania w konsoli srodkowej

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2006-04-16 23:49:49 ]
  
 
Cytat:
Klapa sterowane jest plusem



dokladales jakos "na okolo" otwieranie klapy??
  
 
heh powalilem - ni zqmałem i zrobilem schemat do podłaczenia klapy ( co by otwarta niepowołanymi łapami wzbudziła alarm ( wielkie sorry)
kurde wbiłem se do łba ,, nie to co tzreba
ale sadze ze schemat sporo wyjasni
dioda..
potrzebna - po cewka indukuje napiecie (szpilke ) nawet do 600 V !!!
- porafi upalić wszystko co może ( elektronike cyfrową w szczególności)
nie dawno sam to przerabiałem ...
co do samej klapy ( istota postu to ...
Image Hosted by ImageShack.us
i tak samo S - siłownik
niebieski cieńki minusy -, Gruby "MASA"
analogicznie czerwony - ( plusy
a szary bedzie do szarego ( sygnał z centralki - do wyzwalania siłownika)


[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-04-17 00:11:34 ]
  
 
kurde mój schemat -chodź obrazkowy i zgodny - to moze troszke namieszać względem postu zenq'a
i tak na prawde dałem ciała - bo powinno sie rozłaczac + a nie -
ale i tak i tak zadziała
  
 
Majowke spedzilem na montazu silownika w klapie (dla zainteresowanych w kombiaku). Przekaznik podlaczylem bardzo podobnie jak piszecie (w tej podstawowej wersji inaczej sie zreszta nie da )

Pozdlaczylem rowniez diodke, ktora miala mrygac kiedy krancowka w bagazniku zadziala i zacznie podawac mase - proste. Wszystko pieknie tylko kiedy odpalalem silownik to na diodzie (tej ktora miala sygnalizowac otwarcie klapy) pojawialo sie chwilowo naprawde wysokie napiecie. Krotko piszac dioda sie palila. Prawdą wiec jest indukowanie przez cewke w przekazniku lub silowniku pradu mogacego co nieco uszkodzic.

Porozmawialem ze znajomym elektronikiem i zasugerowal wlutowanie diody (zaporowo) tak jak na schematach pokazuje le-mar. Widac ma to sens.