Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Origami Esperro 1.5 ;-) Wałbrzych | 2006-04-17 11:09:27 Witam.
Czy da się to zrobić pod domem? I czy trzeba po tym zrobić geometrie-zbieżność? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-04-17 13:16:56 musisz się zaopatrzyć w ściągacz sprężyn - to po pierwsze
po drugie - nie odkręcaj końcówek drążków - lepiej odkręcić same drążki od maglownicy - tak jest łatwiej i szybciej, poza tym w 90% przypadków nie stracisz zbieżności. |
Wiktor_ galant Kielce | 2006-04-17 13:18:03 Do wymiany poduszki przedniego amortyzatora bedą potrzebne:
- klucz nr. 32 do odkręcenia śruby trzymającą piastę koła razem z przegubem - ściągacz do sprężyn - ściągacz do koncówek drążków Beż tych narzedzi wolał bm sie nie zabierac za wymianę w.w elementu. Na początku trzeba odkręcić nakretnkę w piascie tą do której bedzie potrzbny klucz nr.32 poluzować koło, podniesć i zabezpieczyć samochód, zdiąć koło. Zdiąć zacisk hamulca do czego bedzie potrzebny klucz imbusowy nr. 7 Teraz trzeba odkręcić śrube (chyba) o rozmiarze 19 która trzyma końcówkę drążka razem z mcphersonem. Zakładamy sciągacz i wyciągamy końcówkę. Następnym etapem będzie (można ten etap zrobić na dwa sposoby) - odkręcenie trzech śrób trzymających sworzeń wachacza razem z wachaczem - przydają się do tego 2 klucze nr. 17 Teraz wypadało by poluzować 2 nakretku na klucz 13 które własnie trzymają poduszkę z nadwoziem (z kielichem) Trzeba teraz rozłączyć mcphersona z przegubem i wachaczem wszystko mamy już odkrecone i wystarczy pociągnąć do siebie, tylko trzeba uważac żeby nie wyciągnąć przegubu z tego dzbanka w skrzyni, jesli by sie go przypadkowo wyciągneło trzeba go bedzie włożyć. Jesli jest już zwrotnica czy mcpherson rozczepiony odkrecamy wczysniej wymienione 2 śruby. Jak cała kolumna mcphersona jest juz poza samochodem na spreżyne trzeba założyć sciągacze i skręcić troche spręzyne, gdy mamy to zrobione zabieramy sie do zdiecia poduszki, aby to zrobić trzeba odkręcić śrube nr.19 w poduszce, skreca ona ją z amortyzatorem. Jak wczesniej napisałem trzeba ściśnąć sprężyne jesli prubowało by sie to odkrecic bez uprzedniego zabezpeczenia spreżyny poduszka z zajebistą siłą wystrzeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Teraz zakładamy nową poduszke i wszystko składamy w odpowiedniej kolejnosci. Czynnosc moze sie wydawać troche trudna ale w rzeczywistosci nie powinna stwarzać zadnych problemów. Wymiana zajmuje ok 1h. Wiktor |
Origami Esperro 1.5 ;-) Wałbrzych | 2006-04-17 22:33:47 Wielkie dzięki za pomoc i opis.
Pozdrawiam. |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-04-19 21:39:58 klucz do odkrecenia piasty koła to 32 jak napisał kolega ponizej lub 30' tak jak u mnie i wielu innych osób-zaznaczam ze musi to by klucz nasadowy z głebokim"gwintem"
jakis tydzien temu byl post na forum na ten temat i załączyłem nawet zdjecia |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-04-19 21:41:43 jesli ktos niema sciagacza do sprezyn to mozna zastosowac okolo czterech opasek blaszanych-takich skręcanych i jakąś wkretakrke akumulatorową do tego bo inaczej to sie nakrecisz |
Origami Esperro 1.5 ;-) Wałbrzych | 2006-04-19 21:55:19 Dzięki za żywy odzew, ale wymiana w małym, ale skutecznym serwisie za 35zł była nie do pobicia - same koszty narzędzi....
Ale, jako że temat konkretnie opisany przez Wiktor_-a to może do porad? |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2006-04-20 08:41:37
No tak - za 35 zeta nie warto się tak męczyć Ale mam pytanie w temacie - czy ta część z rysunku pt. "14", czyli tzw. uszczelka dolna sprężyny to dolna podkładka pod sprężyny w McPhersonie ? Pytam, bo w moich McPhersonach takich uszczelek-podkładek pod sprężynami nie ma Zadałem już to pytanie w temacie - " Zawieszenie Wymieniać całe?????", ale tam pozostało bez odzewu, więc może tutaj się czegoś dowiem Przeglądałem wszystkie dostępne mi źródła w tym temacie i na każdym rysunku kolumna McPhersona Espero ma namalowaną taką uszczelo-podkładkę pod sprężyną - ale jak jest u Was ? |
Wiktor_ galant Kielce | 2006-04-20 13:28:48 u kazdego ta pładka powinna być u mnie jedna wypadła, a dróga była przeparciała więc wymieniłem obydwie, |
HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2006-04-20 14:34:40
Wiktor - dzięki za info Muszę uzupełnić te braki |
Zzzz Opel astra Torun | 2006-04-20 20:35:34
niestety te sroby sa tylko jesli sworzen zwrotnicy byl juz wymieniany - jesli jest oryginalny (jak np u mnie) to sa tam nity i wtedy trzeba wycisnac go sciagaczem albo odkrecac caly wahacz od nadwozia co tez jez ciezkie . [ wiadomość edytowana przez: Zzzz dnia 2006-04-20 20:38:12 ] |