Felgi do łady - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Będę kupował nowe opony do swojej 2104, to bym od razu wszedł w 14 cali. Od trucka ciężko dostać fajne felgi, wszystko bardzo zmęczone. Czy ktoś próbował nowsze felgi np. od Fiata (Punto, Panda itd.)? Et 35, 4x98, szer 5,5. Oryginalne et Łady to chyba ok. 25 więc tego et się najbardziej obawiam. Ktoś ma tu doświadczenie?
  
 
Teoretycznie porównując z parametrami moich obecnych felgo et 35 pasuje bez problemu ale osobiście nie próbowałem
kalkulator
  
 
jeśli chodzi o stalówki --- ja mam tego typu

felgi

kupilem w kiedyś w Zwoleniu za 140 zl komplet--nie malowane

jak widać są na allegro--jeden minus jest taki--że aby pasowaly na przód trzeba dać do tokarza --bo brakuje 0,5mm i nie wchodzi

te polecam

odnośnie trucka to tego bym nie zalożył ze względu na wage!!!--zobacz jaka tam jest blacha

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2016-01-08 22:47:22 ]
  
 
Ale chodzi o otwór, w który wchodzą śruby - tam brakuje 0,5mm? Czy o rozstaw tych otworów? 4x98 powinno być zawsze takie samo
  
 
rozstaw jest 4x98 tylko otwór centrujący w feldze jest za ciasny i z przodu nie wchodzi na piaste---z tylu jest ok

u tokarza za dwie felgi dalem 15zł

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2016-01-09 12:56:34 ]
  
 
Tutaj masz poszerzone stalówki od trucka:

http://olx.pl/oferta/szeroka-stal-14-cali-126p-125p-fiat-cult-swap-naciag-rant-4x98-CID5-IDcboMP.html



Edit: wklejamy dla wygody użytkowników aktywne linki. ::

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-01-10 20:39:21 ]
  
 
Takie inwestycje jak będę miał ostateczny pomysł na stronę wizualną czyli razem z malowaniem całego auta. Szukam tanich, zwykłych felg 14 cali, bo podobno Łada lepiej sobie wtedy radzi, ale jak nic nie znajdę, to kupię opony do tych felg co mam (13 cali) i będę cieszył się z tego co mam

Teraz nowy silnik i skrzynia 5 trochę mnie finansowo nadwyrężyły więc z felgami nie mogę poszaleć
  
 
Te 14"ki bardzo fajne i guma też ładnie naciągnięta ale kasa duża, niedoczytałem czy za 2 czy 4 z gumą czy bez ale ładne
Ja mam 14x6 z Fiata jakiegoś dostawczego i też bardzo dobrze się sprawiają, można je oglądnąć na zdjęciach siudemki ale one mają duże ET i głęboko siedzą, dużo dystansów trzeba zakładać.
W czwórce natomiast miałem 14x5,5 chyba ze Skody PickUp, generalnie ten sam problem - dużę ET ale żadnych innych problemów, żeby było śmiesznie po włożeniu kapsla do felgi, który pasował jak ulung koło się idealnie centrowało zarówno z przodu jak i z tyłu
nie zmienia to jednak postaci że najbardziej podobają mi się moje 15x7 MiM (z tych co mam)
  
 
Przymierzyłem zapas z Punto II, wchodzi na przód bez problemu, czyli na tył zakładam, że też.

4x98, et 35 5,5J otwór centrujący 58,1

Chyba wejdę w temat, żeby wrzucić opony 14, a bardziej wyrafinowanych felg poszukam jak przemyślę sprawę
  
 
Czy w klasykach były fabrycznie dystanse z przodu?
U mnie są jakieś cienkie i zastanawiam się czy to inwencja poprzedniego właściciela.
  
 
Filip, nie rób siary. Tyle lat Łada w posiadaniu, kilka kompletów kół, a ty nie wiesz, że są fabryczne dystansy?
  
 
Cytat:
2016-05-07 14:24:19, SzokoLada pisze:
Filip, nie rób siary. Tyle lat Łada w posiadaniu, kilka kompletów kół, a ty nie wiesz, że są fabryczne dystansy?



Dopiero je zauważyłem jak wykręciłem te bolce ustalające

A tak swoją drogą to strasznie wielki otwór centralny maja te dystanse. Musiałem się nameczyc żeby zgrać że sobą wszystkie otwory




[ wiadomość edytowana przez: felype dnia 2016-05-07 15:11:00 ]
  
 
odkopuje bo nie wszytsko pojmuje.
Czyli lepiej wziąć z mniejszym ET i dać dystanse zeby nie wadziło o zaciski z przodu?

Jak jest z tymi rozstawami? Usłyszałem takie stwierdzenie, że "na srubach 13-tkach to się nie ustawi 4x100 na orginalnym rozstawie piasty 4x98 ale w ładzie są 12-stki i podejdzie rozstaw 4x100"

znalazłem dwie fajne opcje:
1. https://www.olx.pl/oferta/felgi-alu-snowflake-14-4x100-ori-vw-golf-mk1-CID5-IDdKxCh.html#43e74951a5
2. https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-felgi-orginalne-golf-ii-4x100-r13-CID5-IDcdciJ.html#15e76e3219
tutaj bym dał na poszerzenie

Podejdzie któraś z opcji na ładę? Czy brać felgi ori poloneza i dac do poszerzania?

No i pytanie do ilu poszerzyć zeby weszło w nadkola i skręcało? Obniżenie -50mm
  
 
Średnica otworu centrującego vw = 57,1 a łada =58,5 (jak dobrze pamiętam). W obu przypadkach musisz powiększyć otwór z pomocą tokarza. Zaciski łady są o tyle ciekawe że felga musi mieć dość wysoki/głęboki kołnierz od środka żeby felgi nie obcierały lub odsunąć felgi bardziej od piasty z pomocą dystansów. W przypadku dystansów od razu możesz sobie zamówić je żeby od wewnątrz miały średnicę piasty łady a na zewnątrz vw.
Co do rozstawu to polecam szpilki + pływające nakrętki.
  
 
Hej.

Oczywiście ile osób to i opinii, ja Ci tylko podpowiem ze jak masz iść w dystanse i felgi z nienormatywnym dla fiatowskiego rozstawem to warto dorobić dystanse zmieniające rozstaw. Pozbywasz się tego "nieszczęsnego" wynalazku jakim są nakrętki pływające.


Z własnego doświadczenia podpowiem ze rozważ felgi 15". Kiedyś byłem fanem 14" na Ładzie , ale tylko krowa nie zmienia poglądów.
  
 
Cytat:
BigRomek pisze:
1. Czyli lepiej wziąć z mniejszym ET i dać dystanse zeby nie wadziło o zaciski z przodu?
2. Jak jest z tymi rozstawami? Usłyszałem takie stwierdzenie, że "na srubach 13-tkach to się nie ustawi 4x100 na orginalnym rozstawie piasty 4x98 ale w ładzie są 12-stki i podejdzie rozstaw 4x100"
3. Podejdzie któraś z opcji na ładę?
4. Czy brać felgi ori poloneza i dac do poszerzania?
5. No i pytanie do ilu poszerzyć zeby weszło w nadkola i skręcało? Obniżenie -50mm



1. jeśli użyjesz felgi z mniejszym ET to nie potrzebujesz już dystansu,
2. What ??? jeśli chcesz użyć felg 4x100 to potrzebujesz śrub pływających
3. obie
4. przecież możesz użyć felg z Łady !!
5. jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział obniż i zmierz - sprawdź co się dzieje

swoją drogą,
- piasta przednia ma długie prowadzenie i nie każdym dystansem zmienisz osadzenie felgi bo nie będzie na to miejsca, a felgi dedykowane do vw tak naprawdę wystarczy lekko podszlifować i wchodzą bez problemu,
- ta sama sytuacja z dystansami zmieniającymi rozstaw śrub, musi być co najmniej 15-20 mm żeby dobrze trzymało,
- zależnie od ET koła przy takim rozstawie zaczyna się już źle kręcić kołem,

tak na koniec, to naprawdę jest odgrzewanie kotleta

  
 
Cytat:
2017-03-19 10:48:35, morphio pisze:
4. przecież możesz użyć felg z Łady !!
5. jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział obniż i zmierz - sprawdź co się dzieje



4. nie mogę użyć swoich ładowskich bo są za krzywe i maja bicie góra-dół i na boki. A polonezy mam 3 szt, kwestia znalezienia czwartej
5. obniżyłem już dawno. Mierzyłem ile jest miedzy rantem koła ładowaskiego a nadkolem i wychodzi przód 4cm, tył 6cm do momentu wystawania poza bude
  
 
Cytat:
BigRomek pisze: Mierzyłem ile jest miedzy rantem koła ładowaskiego a nadkolem i wychodzi przód 4cm, tył 6cm do momentu wystawania poza bude



zmierz sobie ile możesz dołożyć żeby ci rant błotnika nie pociął opony, choć zawsze może odrobinę zrolować
i tu pytanie jaką felgę i jaką oponę chcesz założyć bo jeśli tak jak piszesz stal + wspawany po zewnętrznej pierścień to z przodu +2" (5cm) a z tyłu +3" (7,5cm) może być już za dużo .
  
 
Oponę chcę założyć 175/45 albo 55 (nie pamiętam jakie mam). Z przodu chciałem poszerzyć na 7"-7,5", tył 8"