Jak wyeliminować zakłócenia powodowane przez pompę paliwa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos ma jakis pomysl, jak wyeliminowac "gwizdanie" i inne podobne zaklocenia slyszane w CB?? Radio bylo podlaczane na rozne sposoby, zarowno w instalacje elektryczna, pod zapalniczke a takze bezposrednio pod akumulator. Antena jest zamocowana na stale na klapie i ma mase. Jest takze zalozony jakis tani filtr przeciwzakloceniowy, ale niewiele pomaga. Czy jest na to jakis sposob?? Moze istnieja do tego jakies specjalne filtry.
  
 
zacznijmy od tego: jakie masz radio i w jakim autku ?


[ wiadomość edytowana przez: aprzem dnia 2006-05-12 15:25:54 ]
  
 
Fiat Punto II, radio Alan 78+, antena LEMM AT-1200, zamocowana na klapie z tylu, klapa dodatkowo zmasowana (tak dla pewnosci masy)
  
 
ja bym zaczal od zmiany radyjkamialem takie i strasznie szumial...wymienilem na unidena 520 i gitarka.tzn zmiana radia nie wyeliminujesz chyba szumow od pompy...zreszta nie wiem.ale podobno dobrze jest podpiac radyjko prosto z akumulatora.alana 78 jak masz w dobrym stanie sprzedasz za ok 250 zl a unidenka 520 kupisz juz za 285zl a on ma juz filtry...
  
 
A moze to kiepska antena?? Jak ja odlacze od radyjka, to jest ok. Zadnych zaklocen ze strony pompy paliwa.
  
 
jesli dobrz mi sie wydaje to zaklocenia zbiera antena,wiec jak ja odlaczysz to oczywiste ze zaklocen nie machybanie znam sie na tym za dobrze.ale nie sadze zeby to antena byla...sprubuj podlaczyc radio bezposrednio do akumulatora.nieduzo pracy a moze byc lepiej.a w tym radiu to mi sie wydaje ze szumow nigdy nie wyeliminujesz do konca bo nie ma filtra ANL.
  
 
Jutro sprobuje podlaczyc bezposrednio pod akumulator i zaloze dodatkowo filt antyzakloceniowy. Moze pomoze, okaze sie.
  
 
a slyszysz moze tak jakby dzwiek silnika??jak tak to moze to byc jeszcze alternator.ja tak ostatnio mialem i po niedlugim czasnie padl mi alternator...
  
 
Nie, nie ma u mnie takiegi dzwieku. Zakocenia sa zawsze takie same, niezaleznie od obrotow silnika, a pojawiaja sie juz po przekreceniu stacyjki, nawet przed uruchomieniem silnika, ale gdy pompa zaczyna przez chwile pompowac paliwo.
  
 
Z tego co zrozumiałem z twoich postów to łapiesz zakłócenia przez antenę więc filtr na zasilaniu radia niewiele pomoże, musisz "odkłócić" samą pompkę paliwa.
  
 
A czy zna ktos jakis sposob na "odklocenie" pompki paliwa?? Czy pomogloby np: podlaczenie do niej kondensatora np: takiego jaki jest przy alternatorze??
  
 
no pewnie kolego ze da sie odklocic pompe kondensatorem tylko trzeba eksperymentować ale koszta sa smieszne
polecam kondensator nieelektrolityczny 2,2uF bezposrednio na + i- zasilania pompki jak to niepomoze to sprubuj to samo z kondensatorem 470nF jak nie zadziala to bedziemy mysleć dalej ale sadze ze bedzie ok
Ps a masz moze gaz w autku


[ wiadomość edytowana przez: aprzem dnia 2006-05-15 08:44:08 ]
  
 
Dzieki za pomysl. Sprobuje tak zrobic, moze pomoze. Gazu w autku nie mam. Moje Punto jest w miare ekonomiczne, pali 6-6,5l/100km. Pewnie gdybym go mial, to nie byloby problemu, bo pompka nie powinna pracowac podczas jazdy na gazie.
  
 
Probowalem jak na razie z kondensatorem o pojemnosci ok 300-400 nF. Nie odczulem zadnej roznicy. Sprobuje z wieksza pojemnoscia.


Zastosowalem pozniej kondensator o pojemnosci 1uF, jest lepiej. Chyba sprobuje z 5 uF. Jak bedzie wieksza pojemnosc, to chyba nie zaszkodzi.

[ wiadomość edytowana przez: mdenka dnia 2006-05-15 13:42:20 ]
  
 
to fajnie ze cos sie zaczeło dziac a pompka pracuje zawsze niezaleznie czy gaz czy benzyna tylko gdybys mial gaz to mógłbys szybko sprawdzic ile ci zakłóca pompka poprzez jej odpiecie gdy autko chodzi na gazie ale coś czuje ze niedługo sie z tym uporasz powodzenia w działaniu i szerokosci
  
 
Niestety zakłócenia dalej są. W obecnej chwili założony przy pompie paliwa mam kondensator o pojemnosci 10uF, ale dalej sa zakłócenia. A czy nie można by zastosowac elektrolitu, np o pojemności 1000uF, albo może jakiegoś filtru pomiędzy antenę a radio?? Czy istanieją wogóle takie filtry??

[ wiadomość edytowana przez: mdenka dnia 2006-05-15 22:38:29 ]
  
 
a sprawdzałes jak to bedzie z kondensatorem 2,2 uF? duzy nie znaczy lepszy umnie np kondensator powyzej 2 uf przepuszczał zakłócenia a nie elektrolityczny musi byc poniweaz jest szybszy od elektrolitów
szczerze mówiac to moze byc troche wina radia
ostatnia deska ratunku ; kondensator przeciw zakłoceniowy od pralki automatycznej (serio to sie sprawdza w beznadziejnych przypadkach) najlepiej taki z czterema przewodami -w renoweczkach podstawa
  
 
Zalozylem 2uF, niestety jest podobnie jak dla kondensatora 10uF. Sam juz nie wiem. Moze zrobic jakis ekran oslaniajacy zbirnik paliwa od gory i pompke.
  
 
podobny problem mam. Tylko u mnie słychać tak jakbym miał turbo (oczywiscie slychac to w radujku) Radio uniden 510xl podpiety bezpośrednio pod akumulator. Od czego moze tak szumieć? od zaplonu? Jak i czym to zniwelować? Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-08-07 19:35:07, Weider pisze:
podobny problem mam. Tylko u mnie słychać tak jakbym miał turbo (oczywiscie slychac to w radujku) Radio uniden 510xl podpiety bezpośrednio pod akumulator. Od czego moze tak szumieć? od zaplonu? Jak i czym to zniwelować? Pozdrawiam




jesli jest to "pykanie" jakies stukanie to wina zapłonu najprościej wymienic kable WN na nowe bo pewnikiem stare juz sa wypalone
jesli jest to "jek" buczenie wzrastajace wraz z obrotami silnika to wina alternatora zakładasz kondensator w poblize alternatora i powinno ustac