Jak wyeliminować zakłócenia powodowane przez pompę paliwa. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jest to takie buczenie wzrastające wraz z obrotami tak jakby "turbo w dieslu" slychac. A jaki to kondensator i jak go umiescic?
  
 
jesli to buczenie to na bank alternator generuje zakłucenia
rodzaj kondensatorow jest napisany kilka postow nizej a montujesz go na kabel idacy do aku ten gruby tzn kabel pradowy ładujacy aku na wzbudzenie alternatora tez mozna coś załozyc ale to pierwsze powinno rozwiazac problem
  
 
niemoge nigdzie znaleść konkretnie jaki to kondensator, i jak go podpiąć prosiłbym o konkretna odpowiedz jak to dokładnie zrobić i jaki kondensator
  
 
kolego 2,2 uF a ostatnia deska ratunku jest kondensator przeciwzakłuceniowy z pralki automatycznej pisze całkiem powaznie

kurde a jak załozyc boze ... przecinasz kabel i w to miejsce lutujesz kondensator wsowek nie polecam bo lubia zasniedziec i gubi sie pozniej prad ładowania aku
  
 
Dzieki wielkie za pomoc chociaz i tak zrobiłem po swojemu ale co tam, tak wyszło, miałem jakiś taki stary kondensator z auta jakiegos starego, podpiołem go do plusa alternatora i do masy. Działa!! tylko jak jest duzo wilgodzi, np po deszczu i auto zimne to jeszcze gdzies przebija. Pozdrawiam
  
 
witam czy walczył ktoś z zakłuceniami powodowanymi przez przetwornice od xenonow proszę o pomoc
  
 
zakłócenia w samochodzie to generalnie problem. zakłócenia nanoszące się poprzez układ zasilania jest stosunkowo łatwo wyeliminować przy pomocy filtru. wystarczy nawinąć na rdzeniu ferrytowom kilkadziesiąt zwojów grubym drutem, można to zewrzeć do masy dodatkowo kondensatorem. taki filtr usunie zakłucenia generowane przez alternator w postaci gwizdu, świstu, ew. szumu. (może to pomóc przy wentylatorach)Zakłucenia generowane przez zamochód w postaci promieniowania elektromagnetycznego, a dostające się do radia poprzez antenę można wyeliminować jedynie poprzez usunięcie przyczyny. zakładanie filtrów na zasilanie nic tu nie da. Zakłucenia te powstają zwykle w układzie zapłonowym (tzw pyrkanie czy też pierdzenie) i generalnie nie da się ich wyeliminować. można spróbować kupić drogie przewody wn. jednak nie daje to gwarancji. w tradycyjnych układach zapłonowych zakłócenia te emituje najczęściej układ rozdzielania zapłonu, i tu należało by dokonywać przeróbek. Jakiś tam efekt uzyskuje się jednak przez zastosowanie lepszego radia które z założenia posiada dobrej klasy filtr wbudowany w odbiornik np president jack znakomicie wycina wszelkie zakłocenia. lekką poprawę daje zastosowanie anteny mocowanej do karoserji. ale generalnie jest to jedna wielka dupa. najlepszy efekt daje zmiana samochodu na niezakłócający, lub całkowita przeróbka układu zapłonowego i innych urządzeń elektrycznych typu wycieraczki, dmuchawa, itp. stosowanie filtrów i kondensatorów z reguły nic tu nie daje. dla przykładu będąc posiadaczem malucha el gdzie zapłon był wyzwalany elektronicznie byłem pozbawiony w zupełności problemu zakłóceń. po zakupie auta wyższej klasy wszystko mi pierdzi i trzeszczy, a wszelkiego rodzaju kombinacje nic nie dają. co do głośnika to przyczyną może być magnesówka lub kiepskie radio. zacznij od podłączenia tradycyjnej anteny


Cytat:
2007-08-11 17:04:11, Weider pisze:
Dzieki wielkie za pomoc chociaz i tak zrobiłem po swojemu ale co tam, tak wyszło, miałem jakiś taki stary kondensator z auta jakiegos starego, podpiołem go do plusa alternatora i do masy. Działa!! tylko jak jest duzo wilgodzi, np po deszczu i auto zimne to jeszcze gdzies przebija. Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Marcin4 dnia 2007-09-17 17:33:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: Marcin4 dnia 2007-09-17 17:35:46 ]
  
 
Cytat:
2007-08-22 18:38:33, marcin1000 pisze:
witam czy walczył ktoś z zakłuceniami powodowanymi przez przetwornice od xenonow proszę o pomoc



podepnę sie pod to pytanie,wszystko bylo ok do momentu zamontowania w aucie ksenonów,zamontowałem na zasilaniu Cb filtr przeciwzakłóceniowy,nie pomogło. Czy dać bezpośrednie zasilanie z aku??czy jest jeszcze jakis inny sposób??
Radio to kobra,antena president