Co moze jeszcze stukać z tyłu oprócz tulei tylnej belki???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wyżej!!
  
 
a moze np.wydech stukac o karoserie
  
 
Mnie swego czasu urwał sie tłumik.. koncowy na zgieciu rury ktora przechodzi nad belką.. pojechalem gosc zespawał mi to .. i przy okazji urwał gume ktora trzyma tłumik.. i rura tłukła o belke.. wymienilem gume na nowa.. i stuka dalej.. okazało sie pozniej ze gosc skrocil rurke o jakies 1,5 cm i to wystarczylo zeby na tym zagieciu waliło..
  
 
moze stukać : klapa, plastikowa osłona od środka klapy, źle zamocowane koło zapasowe, luźno leżący podnośnik przy zapasowym itd...
  
 
aha no i oczywiście wybite amortyzatory
  
 
Tak no też jestem, czy raczej byłem, na etapie stukania z tyłu auta. Miałem zbyt miękkie sprężyny i to było powodem bardzo nieprzyjemnych odgłosów tylnego zawieszenia. Może u ciebie też...
  
 
No właśnie. Co może jeszcze stukać. Ja mam hatchback'a i męczę się z tym tematem. Sprężyny i amory mam w bdb stanie, gumy na belce też. Klapa dobrze przylega do odbojników i wyregulowany zamek. Już cholera mnie trafia. Po wpadnięciu nawet w niewielki dołek coś trzaska i to raczej z lewej strony. Wydaje mi się że to klapa, ale przecież już bardziej jej nie dociągnę. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
  
 
Jeżeli jest to głównie podczas skręcania mogą być to tuleje tylnej belki. Ale najprościej bedzie jak pojedziesz na diagnostyke. Ja ostatnio o mały włos nie wymieniłem wszystkich tulei w przednim zawieszeniu a jak zrobiłem diagnostyke za 24zł w Walesiaku w Olsztynie okazało sie ze to tylko urwana śruba. Polecam diagnostyke w dobrym serwisie. Moze byc również urwana przegroda w zbiorniku paliwa. wtedy pływa sobie w zbiorniku i uderza o ścianki zbiornika głównie podczas hamowania i ruszania
  
 
Cytat:
2006-05-28 18:24:05, Pokakulka pisze:
No właśnie. Co może jeszcze stukać. Ja mam hatchback'a i męczę się z tym tematem. Sprężyny i amory mam w bdb stanie, gumy na belce też. Klapa dobrze przylega do odbojników i wyregulowany zamek. Już cholera mnie trafia. Po wpadnięciu nawet w niewielki dołek coś trzaska i to raczej z lewej strony. Wydaje mi się że to klapa, ale przecież już bardziej jej nie dociągnę. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.



Sprawdzałeś mocowanie/zatrzaski tylnych siedzeń? Mnie tam właśnie się telepało - owinąłem bolce zatrzasków taśmą i jest ok. Co jakiś czas taśmę trzeba wymieniać - zależy jak często odpinasz siedzenia.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2006-05-28 18:24:05, Pokakulka pisze:
No właśnie. Co może jeszcze stukać. Ja mam hatchback'a i męczę się z tym tematem. Sprężyny i amory mam w bdb stanie, gumy na belce też. Klapa dobrze przylega do odbojników i wyregulowany zamek. Już cholera mnie trafia. Po wpadnięciu nawet w niewielki dołek coś trzaska i to raczej z lewej strony. Wydaje mi się że to klapa, ale przecież już bardziej jej nie dociągnę. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.


To niech kolega powie jak sie upewnił ze sprężyny ma dobre.
Na diagnostyce można sprawdzić sprawność amortyzatorów, oraz tuleje tylnej belki, ale niestety jak sprawdzić sprężyny - nie wiem.
  
 
klapa moze się ruszać na górnych zawiasach
  
 
sprawdz czy masz przykręcony zapas!!
  
 
u mnie klapa stukała. Wystarczyła regulacja zamka
  
 
no nie wiem nawet jak sprężyny są zużyte to raczej nie stukają Upewnij sie że nie jest to przegroda w baku. Kiedyś miałem taką scenę i to właśnie było to. Jak nie pomoże jedz na diagnostyke. Może jakaś tuleja albo luz na jakiejs srubie. Diagnostyka na 99% Ci to pokaże. Napisz kiedy to stuka: przy ruszaniu, hamowaniu, skręcaniu, na dziurach czy cały czas?
  
 
ja stawiam na wydech...
  
 
stuka mi raczej na dziurach.Ale zauwazyłem ze jadąc sam a z pasażetami jest róznica!Wydaje mi sie ze im auto jest bardziej obciążone tym te stukanie z tyłu jest mniej słyszalne!!
  
 
tak jak kolega niżej pisze u mine też stukały siedzenia na zatrzaskach.
Jak jadą z toba osoby i się opierają to nie stuka, a jak jedziesz sam to stuka.

Ja też owinąłem te bolce taśmią izolacyjną dosyć mocno i porządnie zatrzasnałem siedzenia i jest OK, juz nie stuka.
W innym aucie mialem tak samo
  
 
U mnie sprężyny sprawdzone były organoleptycznie. Był wjazd na podnośnik i sprawdzane było wszystko po kolei. Tłumik też odpada. Przegroda w baku również - to nie taki dżwięk. Może spróbuję z tymi siedzeniami - może to one. Walczę w każdym razie dalej i się nie poddam.
  
 
u mnie jak tak sobie stukało to sie okazlao ze jeden amor byl poluzowany, tzn na srubie przy kielichu czy jak to sie tam nazaywa i objawy były podobne jak u Ciebie jak tyl był bardziej dociążony to jakby mniej stukalo... sprawdz wystarczy wejsc pod auto i nasadka 17 albo 19
  
 
Nie wiem zrobie tak jak pisaliście ale mysle ze tuleje na tylnej belce tez są do wymiany bo od nowości chyba jesczce nie były także na nie tez chyba juz czas!!!