MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Jak zmniejszyć spalanie paliwa/LPG?

 Moderowane przez: Jarek_2, speedmaster
 Forum » Hyundai Forum » Jak zmniejszyć spalanie paliwa/l ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Jak zmniejszyć spalanie paliwa/LPG? 
Brand
HF MEMBER

Honda Concerto
Radom



 2006-05-27 22:13:05^

Witam.
Kilka wątków o spalaniu było ale nie mówią one nic konkretnego.
Postanowiłem rozpocząć nowy wątek:
Jak zmniejszyć zużycie benzyny/gazu w hyundaiu?
Proszę o krótkie opisy (złote rady) działań zakończonych powodzeniem w walce z pijaństwem szególnie silników gażnikowych 1.3/1.5.
Nie ukrywam że mój pony '93 1.3L pije po mieście 12l gazu i wcale mi sie to nie podoba! Zważywszy że to mała pojemność silnika.
Pozdr.

2009-11-27 20:11
   
linki sponsorowane
 2014-07-23 01:07:49^




2014-07-23 01:07 
damian-k
HF MEMBER

Opel Astra
Szczecin



 2006-05-27 23:22:21^

Generalnie aby zmniejszyć zużycie paliwa należy zmniejszyć mase pojazdu, czyli powywalać z bagażnika wszystkie śmieci, niepotrzebne badziewia które wozi się ze sobą z myślą a nuż kiedyś sie przydadzą, pozatym można wybierać lżejszych pasazerów i samemu przejsć na dietę. Powinno się jezdzić z zamkniętymi oknami, wtedy auto ma mniejsze opory powietrza a tym samym mniej spala. Nie używać niepotrzebnych urządzeń elektrycznych które zużywają prąd, w dni o dobrej widoczności i podczas jazdy po mieście, nie włączać świateł, światła w mieście przy odpowiedniej pogodzie tak naprawdę nie wiele dają, prędkości rozwija się niewielkie a odległości miedzy autami żadko kiedy zdażają się większe niż 50m i tak naprawdę jest to niekonieczne. Należy też nauczyć się zmieniac biegi w odpowiednim momencie, chodzi o to żeby nie dusić silnika do ogranicznika i dopiero zmieniac bieg ale też nie powinno się jezdzić jak stary taksówkarz, czyli gdy auto ledwo osiągneło 40km/h wbijac już 4 biegu. W autach z wtryskiem należy planować każdy postój przed światłami, gdy jesteśmy w pewnym odcienku od sygnalizacji i widzimy czerwony sygnał powinniśmy zdjąc nogę z gazu hamując silnikie, wtedy auto nic nie pali i jedziemy te kilkadziesiąt metrów całkowicie za darmo.
Neleży tez tankować na sprawdzonych stacjach benzynowych, mimo że to samo zdaża się że np na 10l paliwa ze stacji a przejedziemy 100km a na takiej samej ilości paliwa ze stacji b tylko 90.
AHA
zapomniałem napisać ze za jazdę z pełnym bakiem też się płaci gdyż w tym przypadku wozimy ciężar paliwa, tak wiec jeżeli jezdzimy po mieście darujmy sobie tankowanie pod korek i najlepiej co kilka dni totankowywać wożąc niewielką ilosć paliwa.

[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-05-27 23:23:49 ]

 
   
Brand
HF MEMBER

Honda Concerto
Radom



 2006-05-28 09:48:25^

Dzięki za strzał w papę. Trochę bolało.
Akurat mam chyba miszalnik tomasetto z bypassem do wolnych obrotów i na forum znalazłem (dzięki m/in. Tobie - Damian_k) o co chodzi z tymi śrubkami na mieszalniku. Mój błąd, że nie zapytałem gazownika która śrubką podnieść troszkę wolne obroty żeby nie trzęsło , a odkręciłem lekko... tą większą . Tak to jest jak sie 5 lat na landi-renzo jeździło i była jedna śrubka na mieszalniku, hehe. Może to dlatego takie spalanie miałem.
Jak czytam że identyczne poniaki palą 9-10L w mieście to ciekaw jestem jak to zrobili. jaka instalacja LPG, świece, kable, filtry itp, jakieś garażowe przeróbki (w granicach rozsądku i bezpieczeństwa).
Pozdr.

2009-11-27 20:11
   
_Misio_
HF MEMBER

Pony = KUCYK
Kraków



 2006-05-28 10:18:00^

Witam.
Chciałbym poruszyć kilka spraw:

1) dodac do wypowiedzi damian-k - węższe opony i wyższe w nich ciśnienie (może w jakimś stopniu mniej bezpieczne, ale też zmniejasza zużycie paliwa), oraz coś co poczęści sugerował przedmówca, bardzo ważna jest płynna jazda - czyli przewidywanie że niedługo bedzie czerwone i dojazd do skrzyrzowania już bez ciągniecia silnikiem (prawie tak by sie samo auto zatrzymało), łafgodny start itd ...

2) Jak już tu pisałem Ponówkowy silnik 1,5 gaźnik (przypuszczam ze też 1,3) jest silnikiem który bardzo nieekonomicznie sie "gazuje" - ma dość małe podciśnienie przez co musi mieć dość małej średnicy mikser (duża zweżka), która powoduje znaczne zwiekszenie zużycia paliwa
Porównywałem silnik 1,5 gaźnik i 1,5 wtrysk w trasie, bo miasto jest często niepowtarzalne (róźnie stoi sie w korkach, czy dłużej manewruje zeby zmieścić sie w minimalną lukę. Jeżdząc w trasie - Vmax 130, ale głównie jazda 90-100 (szybkie drogi i autostrada)

Pony 1,5 gaźnik
beznyna koło 7,5l
benzyna (ale juz po założonym mikserze) 8,5-9,0l
lpg 10,5l

Pony 1,5 wtrysk
beznyna koło 7,0l
benzyna (ale juz po założonym mikserze) 7,5-8,0l
lpg 8,5l

Dodam ze Pony z wtryskiem miał instalacje II generacji wiec teoretycznie ciut ekonomiczniejszą i że był to sedam czyli minimalnie cięższy model od 3d (oba na oponach 175).

Wnioski ... chyba sie nasuwają same
Zwężka przy gaźnikowym stanowczo zatyka silnik drastycznie zwiekszając apetyt na paliwo.

Moim zdaniem różnice w mieście powinny być jeszcze bardziej drastyczne.

3) Jednak nie ma sensu "przykrecać" wąż z gazem, gdyż to o ile przyniesie mniejsze spalanie (nie zawsze), to odbije się to na silniku (pośrednio pewnie kiedyś na naszym portfelu). Natomiast warto dbać o filtry i układ zapłonowy - to są też dość czeste przyczyny wiekszego papusiania LPG

4) Kiedyś z kolegą do gaźnikowego Poloneza przerobiliśmy instalkę z I na II generacje (oczywiście wstawiajac lamde i komputer lpg). Na początku poza plusami równiejszej pracy i lepszej dynamice niezbyt były zauważalne różnice w spalaniu - dopiero później zauwazyliśmy ze ten komputer niezbyt pasuje do harakterystyki tego komputera i ... dzieki jeźdzeniu z laptopem i ustawianiu parametrów doszliśmy do 3 ustawień (w sumie głównie dwóch) - ekonomia przy jeździe na niskich obrotach i na wysokich - trzecim było niezły power (okupiony oczywiście spalaniem). Kolega załatwił jakiś taki modłuł logiczny i wgrał w niego te trzy ustawienia. Dzieki temu wyszły 3 ustawienia, jada na niższych obrotach, na wyższych i "dopał". Takie roziwazanie zmniejszało zużycia paliwa koło 0,5-1,0l w trasie, czyli niezbyt znacznie, ale około 2,0l w mieście. Drugim zyskiem jest to ze, silnik miał prawie zawsze dobry skąłd mieszanki. Kiedyś też myslałem zeby to włożyć do ponówki, ale ... nie wykonałem głównie z braku czasu Jest to rozwiazanie bardziej hobbistyczne i czy można je uznać za opłacalne ... turdno okreslić.
Ciekawe jak by sie zachował gdyby dostał Blosika ... tylko tu też kosmicznie duzo przerubek jest

No i się znowu rozpisałem
Pozdrawiam.
Misio

 
   
akurnik
HF MEMBER

Był: Pony, Jest: Vec ...
Grodzisk Mazowiecki



 2006-05-28 15:57:35^

Ja czegoś nie rozumiem.
Czyli po założeniu instalacji gazowej mój poniak pali więcej benzyny o 1,5 l/100 ??? Jak to jest możliwe? I co to jest ta zwężka? Ja mam LOVATO u siebie.

[ wiadomość edytowana przez: akurnik dnia 2006-05-28 15:58:41 ]

2012-10-01 16:23
   
damian-k
HF MEMBER

Opel Astra
Szczecin



 2006-05-28 16:12:32^

tzw zwężka jest to mikser gazowy umieszczony w dolocie. Musi on ograniczac przepływ powietrza aby wywołać podciśnienie niezbędne do zaciągnięcia gazu z parownika.

 
   
 Forum » Hyundai Forum » Jak zmniejszyć spalanie paliwa/l ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu