[126] alu cylindry? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No mnie właśnie o to chodziło, tylko nazwy zapomniałem, a nie chciałemn sie zagłebiac tylko walnałem ze to chrom , ale juz wiadomo o co chodzi, regeneracja takiej nawierzchni jest dość droga i trwa jakies 3-4 tygodnie (zależy od wykonawcy), ale efektjest naprawdę zaskakujacy.

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2006-06-03 00:12:44 ]
  
 
Chciałbym odkopać, żebym nie był posądzony o zaśmiecanie forum. Mam proste pytanie: Czy jest bezpieczne założenie aluminiowych cylindrów, wytoczonych z wałka i wytulejowanych?? (bo mam dostęp do takowych, chodzi mi głównie o rozszerzanie się aluminium-czy tuleja niewyślizgnie się z cylindra) Z góry dziękuję za krótkie, treściwe odpowiedzi. Pozdrawiam.
  
 
ale jaki sens ma w ogóle zakładanie tulei aluminiowych? Zebrowanie to rozumiem, bo ciepło oddaje, ale tuleja?
  
 
Cytat:
2013-10-03 08:23:40, Poochaty pisze:
ale jaki sens ma w ogóle zakładanie tulei aluminiowych? Zebrowanie to rozumiem, bo ciepło oddaje, ale tuleja?



Hmmm, wg mnie bardziej chodziło o wytoczenie radiatora z wałka i osadzenie żeliwnej tulei
  
 
Cytat:
Hmmm, wg mnie bardziej chodziło o wytoczenie radiatora z wałka i osadzenie żeliwnej tulei


też mi się tak wydaje ,że o to chodzi.
Temat sprawdzany wielokrotnie na różne sposoby dawno temu - nie polecam.
Żeliwo z alu- też zależy jaki to byłby stop odlewu, ale w wysokich temp dziwnie reaguje. Niby powinien być plastyczny, ale potrafi pęknąć, na styku - żeliwa i alu. Myszkier odlewał całe cylindry nie wiem gdzie ,ale wkład był żeliwny, a oblewany stopem miedzi z alu.
tak chodziła słynna 800 Kołomyjskiego.
Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać.
  
 
A bo chyba że tak.

Cytat:


Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać.





No ja miałem w moim malczanie 10 lat temu. U mnie chodziło to dobrze, nie było problemu z przegrzewaniem. Miałem to od razu pod tłok z bisa zrobione. Prześmigało kilka kajtków i jeździło na codzień w aucie. Tylko że moje były odlewane a nie toczone.
  
 
W garbach tak zrobione cylindry sprawdzają się b. dobrze.
  
 
Cytat:
2013-10-03 12:20:38, gregor125 pisze:
też mi się tak wydaje ,że o to chodzi. Temat sprawdzany wielokrotnie na różne sposoby dawno temu - nie polecam. Żeliwo z alu- też zależy jaki to byłby stop odlewu, ale w wysokich temp dziwnie reaguje. Niby powinien być plastyczny, ale potrafi pęknąć, na styku - żeliwa i alu. Myszkier odlewał całe cylindry nie wiem gdzie ,ale wkład był żeliwny, a oblewany stopem miedzi z alu. tak chodziła słynna 800 Kołomyjskiego. Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać.


Trochę nie ogarniam twojego wywodu, ale wnioskuję, że połączenie tulei cylindrowej z żeliwa i odlewu cylindra z aluminium jest kłopotliwym rozwiązaniem. Trochę to dziwne, niezliczona ilość motocykli tak ma i jest wszystko ok, nie mówiąc nawet o rodzimej Motorynce
  
 
Jakkolwiek by nie było to najtańsze dostępne - cylindry z Dniepra - żeliwna tuleja oblana aluminiowym radiatorem, sprawdzają się w trudnych warunkach - patrz Dommelowe 850cc. Tylko obrabiać tam trzeba sporo i co za tym idzie drogo.
  
 
Znajomy ma tak (toczone alu+żeliwna tuleja) zrobione w mocno podkręconym motocyklu chłodzonym powietrzem i nie powiem, że nie daje rady
  
 
Za pewne diabeł tkwi w szczegółach... od ludzi którzy na co dzień zajmują się obróbką bloków i głowic wiem, że polegli w temacie regeneracji motocyklowych cylindrów aluminiowych z powłoką Nicasil poprzez osadzenie tulei żeliwnej. Urywało kołnierz na tulei. Niemniej jednak są tacy co wiedzą (podobno) jak to zrobić np. tutaj więc powinno się dać.
  
 
krasnobrodzka umie.
  
 
Cytat:
połączenie tulei cylindrowej z żeliwa i odlewu cylindra z aluminium


Odlewu, a nie toczonej, moze tutaj tkwi problem ?
poochaty a sam robiłeś swoje, czy kupiłeś od kogoś?
  
 
Jak by co to za jakieś 1500 dolarów mogę zrobić Ci nikasile
  
 
Moze poprostu trzeba odpuscić po toczeniu cylinder i wprasować tuleje.
  
 
Ja już kupiłem gotowe z przygotowanym blokiem pod to. Wiem tylko, że były odlewane na fuchę w hucie katowice A szlifierz tuleje wsadzał żeliwne jakieś zupełnie surowe, bo wycięcie na przeciwwagę wału musiałem sobie sam robić.
  
 
Dziękuję wszystkim za sprecyzowane i krótkie odpowiedzi. Jeszcze dla rozwiania wątpliwości chodziło mi dokładnie o wytoczenie "radiatora" z aluminium i osadzeniu w nim tulei żeliwnej. A 1500$ to nie mam zamiaru ładować

[ wiadomość edytowana przez: barylax92 dnia 2013-10-06 19:16:41 ]