MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

[126] alu cylindry? - Strona 2

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, pwr79, rallyfilip
 Forum » TheFiatAndTheFurious » [126] alu cylindry?
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2
 Autor
 [126] alu cylindry? 
ISO-lator
F&F Sympatyk

Fiat 126p x3
Tomaszów Maz.



 2006-06-03 00:10:50^

No mnie właśnie o to chodziło, tylko nazwy zapomniałem, a nie chciałemn sie zagłebiac tylko walnałem ze to chrom , ale juz wiadomo o co chodzi, regeneracja takiej nawierzchni jest dość droga i trwa jakies 3-4 tygodnie (zależy od wykonawcy), ale efektjest naprawdę zaskakujacy.

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2006-06-03 00:12:44 ]

2013-02-28 10:56
   



barylax92

Aktywny na forum 1161 dni
Bielsko-Biała



 2013-10-02 21:17:34^

Chciałbym odkopać, żebym nie był posądzony o zaśmiecanie forum. Mam proste pytanie: Czy jest bezpieczne założenie aluminiowych cylindrów, wytoczonych z wałka i wytulejowanych?? (bo mam dostęp do takowych, chodzi mi głównie o rozszerzanie się aluminium-czy tuleja niewyślizgnie się z cylindra) Z góry dziękuję za krótkie, treściwe odpowiedzi. Pozdrawiam.

2014-12-18 21:57
   
Poochaty
F&F Sympatyk

Aktywny na forum 4185 dni
Kraków



 2013-10-03 08:23:40^

ale jaki sens ma w ogóle zakładanie tulei aluminiowych? Zebrowanie to rozumiem, bo ciepło oddaje, ale tuleja?

-----------------
WWW.POOCHATY.COM

2014-12-19 09:24
   
cichy_b0b
F&F MEMBER

Aktywny na forum 3706 dni
Fiat 126p/ Clio RS 172
Kraków



 2013-10-03 09:42:01^

Cytat:
2013-10-03 08:23:40, Poochaty pisze:
ale jaki sens ma w ogóle zakładanie tulei aluminiowych? Zebrowanie to rozumiem, bo ciepło oddaje, ale tuleja?



Hmmm, wg mnie bardziej chodziło o wytoczenie radiatora z wałka i osadzenie żeliwnej tulei

-----------------
http://www.youtube.com/user/Sidney126

2014-12-19 20:12
   
gregor125
F&F Sympatyk

Aktywny na forum 3631 dni
Fiat 125 p;FSO-Polonez
Warszawa



 2013-10-03 12:20:38^

Cytat:
Hmmm, wg mnie bardziej chodziło o wytoczenie radiatora z wałka i osadzenie żeliwnej tulei


też mi się tak wydaje ,że o to chodzi.
Temat sprawdzany wielokrotnie na różne sposoby dawno temu - nie polecam.
Żeliwo z alu- też zależy jaki to byłby stop odlewu, ale w wysokich temp dziwnie reaguje. Niby powinien być plastyczny, ale potrafi pęknąć, na styku - żeliwa i alu. Myszkier odlewał całe cylindry nie wiem gdzie ,ale wkład był żeliwny, a oblewany stopem miedzi z alu.
tak chodziła słynna 800 Kołomyjskiego.
Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać.

-----------------
Prorok , czy co......?

2014-12-19 20:24
   
Poochaty
F&F Sympatyk

Aktywny na forum 4185 dni
Kraków



 2013-10-03 13:59:40^

A bo chyba że tak.

Cytat:


Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać.





No ja miałem w moim malczanie 10 lat temu. U mnie chodziło to dobrze, nie było problemu z przegrzewaniem. Miałem to od razu pod tłok z bisa zrobione. Prześmigało kilka kajtków i jeździło na codzień w aucie. Tylko że moje były odlewane a nie toczone.

-----------------
WWW.POOCHATY.COM

2014-12-19 09:24
   
jaqo
F&F MEMBER

Aktywny na forum 3607 dni
126elx + C classe
Warszawa



 2013-10-03 16:19:29^

W garbach tak zrobione cylindry sprawdzają się b. dobrze.

2014-11-09 01:30
   
bing17

Aktywny na forum 2932 dni
FSO 125p
Łódź



 2013-10-03 16:25:45^

Cytat:
2013-10-03 12:20:38, gregor125 pisze:
też mi się tak wydaje ,że o to chodzi. Temat sprawdzany wielokrotnie na różne sposoby dawno temu - nie polecam. Żeliwo z alu- też zależy jaki to byłby stop odlewu, ale w wysokich temp dziwnie reaguje. Niby powinien być plastyczny, ale potrafi pęknąć, na styku - żeliwa i alu. Myszkier odlewał całe cylindry nie wiem gdzie ,ale wkład był żeliwny, a oblewany stopem miedzi z alu. tak chodziła słynna 800 Kołomyjskiego. Cylindry z tłokami jeszcze kilka lat temu miał ktoś w Krakowie. Musiałbym popytać.


Trochę nie ogarniam twojego wywodu, ale wnioskuję, że połączenie tulei cylindrowej z żeliwa i odlewu cylindra z aluminium jest kłopotliwym rozwiązaniem. Trochę to dziwne, niezliczona ilość motocykli tak ma i jest wszystko ok, nie mówiąc nawet o rodzimej Motorynce

2014-12-19 18:54
   
MAD_DOGG
F&F Sympatyk

Aktywny na forum 4271 dni
Ferrari killer & 100 ...
Łódź



 2013-10-03 18:39:46^

Jakkolwiek by nie było to najtańsze dostępne - cylindry z Dniepra - żeliwna tuleja oblana aluminiowym radiatorem, sprawdzają się w trudnych warunkach - patrz Dommelowe 850cc. Tylko obrabiać tam trzeba sporo i co za tym idzie drogo.

-----------------
--=RACE TECH=--

2014-12-19 16:49
   



Piatka
F&F MEMBER

Aktywny na forum 2626 dni
PF 125p in progress :)
Kraków



 2013-10-03 19:47:48^

Znajomy ma tak (toczone alu+żeliwna tuleja) zrobione w mocno podkręconym motocyklu chłodzonym powietrzem i nie powiem, że nie daje rady

2014-12-19 17:51
   
dommel
F&F MEMBER

Aktywny na forum 4003 dni
Fiat 126p
Kraków



 2013-10-03 22:03:51^

Za pewne diabeł tkwi w szczegółach... od ludzi którzy na co dzień zajmują się obróbką bloków i głowic wiem, że polegli w temacie regeneracji motocyklowych cylindrów aluminiowych z powłoką Nicasil poprzez osadzenie tulei żeliwnej. Urywało kołnierz na tulei. Niemniej jednak są tacy co wiedzą (podobno) jak to zrobić np. tutaj więc powinno się dać.

-----------------
60KM/850ccm => www.youtube.com/watch?v=LHcB2q2rNsY
50KM/650ccm => www.youtube.com/watch?v=IX-JYVWncCQ; www.youtube.com/watch?v=hpjA_LG6CnI

2014-12-19 19:50
   
jaqo
F&F MEMBER

Aktywny na forum 3607 dni
126elx + C classe
Warszawa



 2013-10-03 22:20:44^

krasnobrodzka umie.

2014-11-09 01:30
   
gregor125
F&F Sympatyk

Aktywny na forum 3631 dni
Fiat 125 p;FSO-Polonez
Warszawa



 2013-10-04 07:56:18^

Cytat:
połączenie tulei cylindrowej z żeliwa i odlewu cylindra z aluminium


Odlewu, a nie toczonej, moze tutaj tkwi problem ?
poochaty a sam robiłeś swoje, czy kupiłeś od kogoś?

-----------------
Prorok , czy co......?

2014-12-19 20:24
   
jaqo
F&F MEMBER

Aktywny na forum 3607 dni
126elx + C classe
Warszawa



 2013-10-04 10:13:13^

Jak by co to za jakieś 1500 dolarów mogę zrobić Ci nikasile

2014-11-09 01:30
   
Karcio86

Aktywny na forum 3304 dni
fiat 126p
Poznań



 2013-10-04 14:14:45^

Moze poprostu trzeba odpuscić po toczeniu cylinder i wprasować tuleje.

2014-12-19 20:15
   
Poochaty
F&F Sympatyk

Aktywny na forum 4185 dni
Kraków



 2013-10-05 20:02:11^

Ja już kupiłem gotowe z przygotowanym blokiem pod to. Wiem tylko, że były odlewane na fuchę w hucie katowice A szlifierz tuleje wsadzał żeliwne jakieś zupełnie surowe, bo wycięcie na przeciwwagę wału musiałem sobie sam robić.

-----------------
WWW.POOCHATY.COM

2014-12-19 09:24
   
barylax92

Aktywny na forum 1161 dni
Bielsko-Biała



 2013-10-06 19:15:14^

Dziękuję wszystkim za sprecyzowane i krótkie odpowiedzi. Jeszcze dla rozwiania wątpliwości chodziło mi dokładnie o wytoczenie "radiatora" z aluminium i osadzeniu w nim tulei żeliwnej. A 1500$ to nie mam zamiaru ładować

[ wiadomość edytowana przez: barylax92 dnia 2013-10-06 19:16:41 ]

2014-12-18 21:57
   
 Forum » TheFiatAndTheFurious » [126] alu cylindry?
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
«1 2

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu