Strojenie anteny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć. Jestem absolutnym nowicjuszem w CB. Kupiłem radyjko Uniden 520 XL PRO + antenę Hustler IC 100. Jak prawidłowo zestroić antenęz radiem??. Próbowałem urządzeniem SWR-30,ale albo jest uszkodzone, albo ja nie potrafię tego robić, bo bez względu na moje poczynania z długością anteny w zakresie nakrętki nic nie pokazuje...
  
 
Do czegoś doszedłem. Przy wciśniętym przełączniku mikrofonu na nadawanie na kanale 1 mam SWR 1,5, a na 40 3. To zapewne nie jest właściwe SWr. Przy zwolnionym przycisku ( odbieranie) wskazówka SWR nie wychyla się wcale. Dla informacji jest to antena HUSTLER IC 100 i radyjko UNIDEN 520. Help
  
 
Czy potrafisz skalibrować reflektometr przed sprawdzeniem SWRu
  
 
Raczej nie. Mały instruktaż mile widziany.
  
 
Przeczytałem w opisie pod reflektometrem, że bat anteny należy przycinać. Zanim zepsuję antenę, chciałbym o potwierdzenie tego.

http://www.autoakcesoria.com.pl/cb-radio/?p=productsMore&iProduct=77
  
 
[quote]
2006-06-25 09:05:23, bajcia pisze:
Przeczytałem w opisie pod reflektometrem, że bat anteny należy przycinać. Zanim zepsuję antenę, chciałbym o potwierdzenie tego. http://www.autoakcesoria.com.pl/cb-radio/?p=productsMore&iProduct=77]

Fachowiec zamonuje ci w takim miejscu i tak zmasuje antenke , ze nie bedzie potrzeby obcinac, a SWr bedzie bliski ideału.

I panowie tak dla przestrogi przy wspolczynniku SWR bliskim 1,8 istniistnieje juz duze niebezpieczenstwo dla radia.
  
 
Nie każdy mieszka w wojewódzkim mieście. Z tego co się zdążyłem zorientować to najbliżej Wrocław, a to bagatela 120 km. Mam SWR-30 ( bez instrukcji). Wystarczy mi kilka dobry rad jak się kalibruje miernik i kolejność czynności i dam sobie radę. A tależem satelitarnym do tunera cyfrowego sobie poradziłem, to i z tym powinienem. Chyba. A ponadto to co mam w tej antenie masować-przecież to jest magnesówka?
  
 
1. Satelita to nie jeste CB.