KME Diego - Regulacja - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przykład wzorowo dobranych dysz, (wtrysków magic jet z wężykami ok. 4 cm), wzorowa regulacja. !!. O obsłudze nie wspomnę.
Zakład KME, Zgierz

  
 
Mapa naprawdę imponująca, nigdy takiej nie widziałem jak dla mnie trudno osiągalna nawet w Corelu lub Photoshopie Gratuluje!!!
Jak zrobić taką mapę? Opis napewno się przyda. Domyślam się, że potrzebny jest spory kawałek prostej drogi.
  
 
witam
Ja również mam załózoną instalację KME EGO i mam problemy z jej ustawieniem. Niestety gaz zakładałem w legionowie. Lary 123 może ty mi pomozesz
  
 
Witam.

Mam instalacje KME diego w BMW E36.
Już dość miałem bujania się po "pseudo gazownikach" co jeden to lepszy, postanowiłem sam zabrać się za regulację.
Mam starego laptopa dokupiłem zasilacz pod zapalniczkę samochodową za 70zł, interfejs do gazu na com za 45zł.
Instrukcje regulacji i program do KME zdarłem ze strony producenta.
Po kilku dniach bawienia się rezultat (auto śmiga elegancko):
Jeśli ktoś ma problem z tą instalacją chętnie służę pomocą nieodpłatnie.






  
 
Witam, miałem podobny problem jak krzysiek80r. Samochód kiepsko chodził na wolnych obrotach, szarpał przy przyśpieszaniu i przy zwalnianiu(!). Laptop + interfejs usb dało wynik jak na screenach poniżej.

Mapa nie jest idealna, zwłaszcza przy dużym obciążeniu. Prośba do znawców - jakie parametry należy pozmieniać aby mapa była bliższa mapie benzyny??

Instalacja KME Diego, listwa Valtek żółta 1 ohm, reduktor Silver, przewody od listwy do kolektora ok 25cm.

Samochód BMW E30 1.6i M40 '89.

Odczyty:



No i coś "ekstra", błąd E1044 (wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte). Kasuję i po pewnym czasie jak podpinam kompa widze to znowu
  
 
Ok, już wiem o co chodzi z tą mapą gazu. Na zdjęciu poniżej (kalibracja_mapa.jpg) widać, że mapa gazu "schodzi" w dół w stosunku do mapy benzyny. Początkowo byłem przekonany, że jest to oznaka ubogiej mieszanki. Jest jednak dokładnie na odwrót, mieszanka jest zbyt bogata, sonda lambda to wykrywa i komputer silnika zmniejsza czasy wtrusków żeby było wszystko OK i stąd właśnie taki wygląd mapy. Wrzuce fotki jak mapa będzie jak należy.

Co do błędu E1044 (wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte) to już wiem w czym tkwi problem. Dzwoniłem dzisiaj do pomocy technicznej KME i dowiedziałęm się, że można z tym jeździć i problem występuje tylko w starszych sterownikach gazu (u mnie wersja 15C). W nowych sterownikach Diego G3 problem ten nie występuje.

Muszę wyrazić uznanie dla pana z pomocy technicznej za fachowość i cierpliwość

Generalnie to polecam instalację KME. Na dzień dzisiejszy to raczej włożyłbym wtryski MagicJet (czy jakoś tak ) Podobno są szybsze.


Dorzucam jeszcze sreena konfiguracji zaawansowanej:




pozdrawiam forumowiczów
peterus
  
 
Po lekturze tych postów popróbuje wyregulować swojego Rover`ka 1.4. Zobaczymy czy dam radę.
  
 
toni65 jaką masz instalację?
  
 
I jeszcze nieco o błędzie E1044, o tórym pisałem wcześniej. Instrukcja KME mówi nam, że można ustawić sterownik tak, aby przy (danym) dużym obciążeniu automatycznie przełączał się na benzynę i jak zdejmiemy nogę zgazu aby orzechodził znowu na gaz. Sprawdzę czy mój sterownik na to pozwala (wer. ster. 1.5), bo instrukcję mam od Diego G3



Link do instrukcji sterownika KME Diego G3:

http://www.kme.com.pl/pdf/InstrukcjaDiegoG3_v3.1r2_PL.pdf
http://www.kme.com.pl/instrukcje.html
  
 
Witam.
Mam prośbę czy mógł by ktoś spojrzeć fachowym okiem na ustawienia i mapę gazu mojej instalacji gazowej.
Samochód to Volvo s40 1.8 B a instalacja to KME.
Dzisiaj właśnie zrobiłem taką mapę.

[ wiadomość edytowana przez: 0rafal0 dnia 2009-07-09 23:26:05 ]
  
 
Mapa wygląda nieźle, ale jak chcesz się jeszcze pobawić to ustaw:

Segment A - 5ms
Segment B - 7ms
Segment C - 9ms
Segment D - 13ms

I teraz w kolumnie "Wzbogacenie" robisz dodatnie lub ujemne wartości. To co musisz zrobić, to ustawienie tej czerwonej linii pośrodku punktów gazu (żółtych punktów). Z tego co widzę, to trzeba trochę dodać w przedzaiale 7ms (segment B) ująć w przedziale 9-11 Tb[ms]

Spróbuj ustawić takie wartości:

Segment A - 5ms Wzbogacenie 3%
Segment B - 7ms Wzbogacenie 2%
Segment C - 9ms Wzbogacenie 0%
Segment D - 13ms Wzbogacenie -3%

Następnie przejdź do mapy (F10) i usuń tylko mapę gazu, mapę benzyny zostawiasz. Teraz znowu jeździsz kilka dni i podłączasz kompa i sprawdzasz czy czerwona linia idzie po środku żółtych punktów gazu i ewentualnie dodajesz lub ujmujesz 1% w odpowiednich segmentach.

A napisz jeszcze jak Ci się jeździ, bo na takiej mapie jak masz to powinno być w miarę OK.

pozdro.
peterus

  
 
Cytat:
2009-07-11 12:40:13, peterus pisze:
Mapa wygląda nieźle, ale jak chcesz się jeszcze pobawić to ustaw: Segment A - 5ms Segment B - 7ms Segment C - 9ms Segment D - 13ms I teraz w kolumnie "Wzbogacenie" robisz dodatnie lub ujemne wartości. To co musisz zrobić, to ustawienie tej czerwonej linii pośrodku punktów gazu (żółtych punktów). Z tego co widzę, to trzeba trochę dodać w przedzaiale 7ms (segment B) ująć w przedziale 9-11 Tb[ms] Spróbuj ustawić takie wartości: Segment A - 5ms Wzbogacenie 3% Segment B - 7ms Wzbogacenie 2% Segment C - 9ms Wzbogacenie 0% Segment D - 13ms Wzbogacenie -3% Następnie przejdź do mapy (F10) i usuń tylko mapę gazu, mapę benzyny zostawiasz. Teraz znowu jeździsz kilka dni i podłączasz kompa i sprawdzasz czy czerwona linia idzie po środku żółtych punktów gazu i ewentualnie dodajesz lub ujmujesz 1% w odpowiednich segmentach. A napisz jeszcze jak Ci się jeździ, bo na takiej mapie jak masz to powinno być w miarę OK. pozdro. peterus



Witam.
Sorka nie odpisywałem ale byłem na wakacjach.
Jutro podłącze kompa pod gaz i ustawie tak jak poleciłeś.
Ale ogólnie zauważyłem, że przy tych ustawieniach mapy gazu (co zrobiłem według instrukcji) na pewno jest lepiej niż tak jak mi ustawili gazownicy, ponieważ nie zapala się kontrolka sondy lambdy jak gwałtownie puszczam gaz z wysokich obrotów.
Też zauważyłem, że jak jeżdze z klimą to np. wcześniej miałem takie dziury że samochód na chwile mulił przy przyspieszaniu przy niektórych prędkościach obrotowych a teraz jest to w mniejszym stopniu.

Ustawie tak jak poleciłeś i dam znać.
Jeszcze raz dzięki i pozdr.
  
 
nowa fotka mapy do oceny, dzisiaj ustawiłem te ustawienia co napisałeś. a tak wyglądała mapa na dzień dzisiejszy
  
 
Witam

Szukam kogoś z Wrocławia lub okolicy kto by mi wyregulował instalację. Wczoraj byłem u gazowników i mi coś spartaczyli i teraz komp auta wali mi błędem check engine :/

Auto Fiat sTilo 1,8 16v
diego g3

jak coś moje gg 2105823

Pozdrawiam
  
 
Witam,
jestem nowy na forum, ale mam nadzieję, że mi pomożecie
Czy moglibyście rzucić okiem na mapę i napisać co zmienić, co poprawić.
Ma zainstalowany sterownik z wersją softu 15C, muszę go wymienić, bo nie ma możliwości aktualizacji softu.
Pozdrawiam
  
 
Dubel

[ wiadomość edytowana przez: Fixxxer1 dnia 2009-08-04 13:01:55 ]
  
 
Witam mam problem typu:
Przełanczam na gaz i samochód spada z obrotów i gaśnie...
(Laguna 2.0 8V 1996r)
Pojechałem z gwarancję z tym i powiedzieli ze nie uwzględnią jej mówią ze komputer do wymiany...
Da sie wgrac hmm nowego SOFTA? czy ten system ?
Proszę o kontakt 357688.
Z góry dziękuje
  
 
Witam mam problem z LPG auto ma małe obr na luzie czasem lubi gasnąć, na benzynie idzie jak burza na gazie jak muł,

czy ktoś pomógł by mi go wyregulować troche danych:

Wtryski Valtek
Parownik KME Silver
Komp KME DIEGO

  
 
Fixxxer1 ładna mapka, tylko na dużym obciążeniu (podciśnienie 0,7 - 1,0 ) trochę za mało. Ale zastanawia mnie te nachylenie ... 26%. Jak Ci chodzi ta beemka, nie faluje etc?
  
 
mlody1921: jakie auto, silnik, wtryskiwacze żółte czy czerwone, dysze ile mm?

Na początek sprawdź, czy masz w ustawieniach komputera Kme czy ustawienia odpowiadają zainstalowanemu sprzętowi. Później ustaw ciśnienie na reduktorze 1.0 bar (śróbka imbusowa na parowniku wkręcasz lub wykręcasz i obserwujesz ciśnienie na kompie), później ustaw przesunięcie na 2 (zakładając że masz valteki czerwone) i nachylenie 0%. Usuń mapę benzyny i gazu. W segmentach A B C D ustaw wzbogacenie 0%. Pojeździj z tydzień na samej benzynie w celu zebrania sporej ilości punktów. Zakładając, że zbierasz punkty w zakresie 2500 obrotów staraj się przez ten tydzień jeździć w zakresie obrotów 2250-2750, aby zebrać tych punktów benzynowych jak najwięcej. Poźniej jeździsz kilka dnie na gazie w tym samym zakresie obrotów. Następnie podpinasz kompa, sprawdzasz, regulujesz jak jest źle, kasujesz mapę gazu (tylko gazu!) i znowu kilka dni na gazie w tym samym zakresie obrotów itd itd aż będzie dobrze

Zakładam, że masz dobrze założoną instalację. U mnie tak słodko nie było. Na zdjęciu niżej na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie druciarze z Sochaczewa mi powiercili otwory na dysze i na zielono, gdzie sam wywierciłem i zamontowałem dysze:

Kolektor ssący - druciarska robota