Brak mocy na benzynie:(( POMOCY!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
Posiadam Opla Vectre 2.0, 1993r... Auto absolutnie nie mammocy na benzynie, jest tez problem przy odpalaniu, zachowuje sie tak jakby szukało obrotów! za 3 razem odpala Auto jedzie, ale zeby przyspieszyc to ciezka sprawa... Po przełaczeniu na gaz jest ok!, nie dokońca tak jak byc powinno ale duzo lepiej! Byłem u mechanika stwierdził ze miałem zabrudzone wtryski.Dwa wymienił a 2 przeczyscił. Minął miesiąc i znów jest to samo... mozliwe jest to ze znów sie zabrudziły?? moze zna ktos jakis srodek który dodaje sie do paliwa aby przeczyscic wtryski??
Jeszce jedno: mam walniętą sonde lambde, czy to moze byc przyczyną?? Mechanik stwierdził ze nie... Juz nie mam siły doi tych mechaników!!!!
POMOCY!!
  
 
Po pierwsze zmień mechanika . Kurcze, a myślałem, że tylko gaziarzy się zmienia . Sonda lambda jest jednym z podstawowych czujników silnika, na podstawie m.in. jej sygnałów ECU (komp benzynowy) steruje wtryskiem benzyny.
Po drugie skąd wiesz, że masz uwaloną sondę? Jeśli twierdzisz tak bo sprawdzałeś błędy w ECU i wywaliło Ci błąd lambdy, to podejrzewam jednak, że nie tędy droga.
Moja teza jest taka: źle ustawiona lub brak emulacji sondy lambda podczas jazdy na LPG powoduje wprowadzenie ECU w tryb awaryjny lub modyfikację mapy wtrysku dostosowaną do sygnałów podczas jazdy na LPG. Jeśli tak jest, to ustawić dobrze emulację sondy lub dołożyć emulator, wyczyścić błędy i zadoptować ECU od nowa na benie.
Jeśli jednak sonda rzeczywiście jest uwalona to należy bezwzględnie ją wymienić.
Dodatków do benzyny jest co najmniej kilkanaście na rynku. Wejdź do pierwszego lepszego sklepu i zapytaj o dodatek do paliwa. Radzę tylko kupować środki renomowanych firm (STP, Shell, Wurth itp). Sposób użycia jest podany na opakowaniu.
I ostatnia uwaga, jeśli paliwo w zbiorniku jest długo nie używane np. przez cały rok jeździsz i odpalasz tylko na LPG to może to powodować po pierwsze utratę własności benzyny (odparowuje), wytrącanie się (skraplanie) wody w zbiorniku osadzanie różnego rodzaju szlamów i brudów, które skutecznie potrafią zapchać instalację paliwową. Natomiast nawet jeśli paliwo jest czyściutkie jak p... niemowlaka to po takim czasie jego właściwości napędowe na pewno znacznie się pogorszyły. Natomiast zabrudzenie wtryskiwaczy również się zdarza przy długotrwałym ich nie używaniu, szczególnie w wielopunkcie.
  
 
Dzięki wielkie za rade!!
Myśłe ze sonda jest walnięta gdyż swieci sie Pomarańczowa kontrolka w aucie, i podczas badania komputerowego wykazało brak sygnału sondy lambdy, wiec zadnych błedów nie pokazało. Mój szacowny mechanik powiedział równiez ze jest ciągle zbyt uboga mieszanka. Po wyczyszczeni wtrysków wszystko było oki, przez jakis miesiąc. Mozliwe jest to ze w tak krótkim czasie znów sie zabrudziły wtryski??
Moje auto jest na wielopunkcie, odpalam je na benzynie i nie dopuszczam do tego aby paliwo było długo w baku, tankuje równiez dobrej jakosci paliwo...
Wiem ze kazda elektroniczna rzecz jest sprawna(pompka paliwowa,przepływomierz powietrza, komuter pokładowy)wszystko sprawne i orginalne BOSCH...
Proszę jeszcze o radę

Pozdrawiam
  
 
Błąd "brak sygnału sondy" wcale nie musi oznaczać jej uszkodzenia, równie dobrze może to być przerwany kabelek, brak masy, odłączenie sondy przez komp/emulator/zwykły przekaźnik w instalacji LPG. Osobiście nie wydaje mi się, żeby po miesiącu wtryski mogły się zabrudzić. Poszukaj jakiegoś dobrego mechanika najlepiej znającego również "od podszewki" gaz i problemy z nim związane.
Gdzieś już opisywałem jak sprawdzić sondę, poszukaj.
Jaka to instalacja LPG? I czy II generacja, jeśli druga to jaki masz sterownik?
  
 
nie jest t oinstalacja II generacj, i nie wiem jaki tam jest sterownik i czy wogóle jest... Dzieki za wszystko, przeszukam Forum moze znajde cos o tej sondzie...
  
 
Do Danek!
Przeglądając forum i czytając wypowiedzi twoje i innych,zauważyłem pewną niezgodność.Moje auto jak juz pisąłem jest na wielopunkcie. Obawiam sie ze moja instalacja nie posiada komutera od gazu. znalazłem wyciąg ze swiadectwa homologacji, i tam jest napisane ze moja instalacja posiada:
1.Reduktor BRC
2.Elektrozawór gazu BRC
3.Wielozawór z obudową BRC
4. Zbiornik LPG
Brakuje "system BRC kontroli Lambda Gas". Czy to jest własnie komp od gazu?? Mimo to auto jezdzi na gazie, jest troszke słabsze, i pracuje nie równo na wolnych obrotach,ale ogólnie nie jest tak zle.
Zaglądałem pod maske, jest tam taka kostka na której jest napisane"EMU-4",podłaczony jest do niej reduktor, a kabel od niej idzie gdzies dalej ale nie wiem gdzie(nie znam sie)...
Czy brak tego systemu BRC, ma wpływ na to ze auto nie chodzi na benzynie tak jak powinno?
Co mam robić?? Dokupic ten system. Czy wogole warto zmienic sonde lambde nie majac tego systemu,ona moze sie szybko złuzyc

Pozdrawiam Łukasz
  
 
LuKi15, już pisałem sonda to jeden z podstawowych czujników sterujących mieszanką, musi być sprawna. Ale skoro piszesz, że nie masz kompa (tak wnioskuję na postawie Twojego opisu), a tylko i wyłącznie zamontowany emulator wtrysków (to EMU-4 - 4 to liczba wtryskiwaczy) to moje przypuszczenia co do zmodyfikowanej mapy wtrysku benzyny lub/i odcinanie lambdy dodatkowym przekaźnikiem są bardzo prawdopodobne.
Na Twoim miejscu wywaliłbym ten emulator i dołożył całego kompa LPG np. Bingo, Autronic AL-700 lub Protec Digital. Ten ostatni jest chyba najdroższy (ale nie tak strasznie raczej) natomiast ma jedną cechę, której nie mają pozostałe kompy. Otóż Protec ma zmienne czasy emulacji lambdy w zależności od obrotów silnika, więcej czasy przebiegów sondy na benzynie są przez kompa sprawdzane samodzielnie w trakcie programowania kopa i czasy emulacji pracy sondy na LPG są baaardzo zbliżone do tych kiedy silnik pracuje na benzynie. Tym sposobem została wyeliminowana podstawowa przyczyna rozjeżdżania map wtrysków benzyny i późniejszych kłopotów z jazdą na benzynie czy z odpalaniem auta.
Moim zdaniem brak dobrego kompa LPG jest przyczyną Twoich kłopotów. Oczywiście mogę się mylić.
Wracając do sondy, komp LPG wymaga 100% sprawnej sondy lambda, bo to jedyny czujnik mówiący sterownikowi o składzie mieszanki. Sprawdź najpierw sondę czy na pewno jest walnięta, jeśli rzeczywiście tak jest to koniecznie ją zmień. Być może Twoje benzynowe kłopoty znikną, ale żeby wszystko było jak należy to ja bym jeszcze dołożył mimo wszystko kompa LPG.
  
 
Cytat:
2006-07-26 09:16:18, LuKi15 pisze:
Dzięki wielkie za rade!! Myśłe ze sonda jest walnięta gdyż swieci sie Pomarańczowa kontrolka w aucie,[...]



Mialem podobnie tyle, ze CE zapalal sie co jakis czas. Wymieniona sonda, bez rezultatow. Odlaczylem kleme "-" na 5 min, autko odzylo na Pb. Po przelaczeniu na LPG "dostosowalo" sie do LPG i na Pb znow "mulilo". Wstawilem emulator sondy lambda, problem zniknal.

HS
  
 
musze cos z tym zrobic!! zaczne od zmiany mechanika ...
A tak na marginesie, ile by mnie kosztowało zamontowanie kompa i dostosowanie instalacji do niego??

Pozdraiam Łukasz
  
 
Myślę, że w 350 zł z montażem i regulacją byś się zmieścił, ale dolicz do tego ewentualną wymianę sondy, jeśli rzeczywiście jest padnięta, bo bez niej nie ma sensu dokładać kompa, a wręcz może być jeszcze gorzej.
  
 
Jeśli masz I gen , to sonda na bank jest zjarana ( uboga mieszanka ją zabiła), Jeśli nie chodzi na benie po adaptacji strownika to sprawdziłbym w pierwszej kolejności ciśnienie paliwa i filtr paliwa.
  
 
wszystko od strony elektrycznej jest ok! Cisnienie paliw tez, filtr oki ... poprsotu auto nie chodzi tak jak powinno na benzynie... A co do mieszanki masz racje, badanie komputerowe stwierdziło zbyt ubogą mieszanke... Sam juz nie wiem, byłem chyba u 4 mechaników i kazdy mówił cos innego... Myslałem ze jeden trafił w sedno z tymi wtryskami, ale znów sa kłopoty, wiec chyba i on sie mylił
Mam jeszce jedno pytanko: jezeli wymienie sonde, a narazie wstrzymam sie z montowaniem sterownika, czy wogóle warto ?? Czy ona znów sie zużyje w krótkim czasie??

Pozdrawiam Łukasz
  
 
Tak, a ściślej to nie padnie od razu, tylko jakby zestarzeje się (pokryje się takimi lakami, od złego składu mieszanki). Możliwe, że jak za jakiś czas zamontujesz sterownik, to sonda okaże się wolna i kiepsko to będzie hulać
  
 
Witam ponownie!!
Zdecyduje sie chyba na zamontowanie komputera i mam parę pytań do expertów tego forum:
Jaki komp polecacie?
Jescze jedno, czy zamontowanie kompa wystarczy(sonde tez wymienie) czy musze włozyc jakies inne uządzenie?? Byłem u gazownika i cos mi sie wydaje ze chciał mnie naciągnąć! mówił cos o parowniku ze trzeba zamontowac, a to chyba to samo co reduktor?? a z tego co wiem w mojej instalacji brakuje tylko kompa...
Wiec wymiana sondy i montaz kompa wystarczy??

Pozdrawiam- łukasz
  
 
No ekspertem to nie jestem . Ale się powymądrzam jeszcze . Z kompów polecam Bingo M lub S (moje kłopoty z tym kompem to nie jego wina), autronic AL700 lub 800, Orion f-my Protec digital i różne inne, które umożliwiają podpięcie do PC-ta i konfigurację za jego pomocą, a nie jakichś durnych diag-boxów itp. "magicznych" skrzynek.
Jeśli masz wielopunkt to Bingo S, jak jednopunkt to M.
Hehehe niezły gazownik, a co Twój parownik, który masz się rozpuścił? Parownik i reduktor to to samo. Lepiej zmień i gazownika .
Tak montaż kompa i wymiana sondy i jazda. A tak na marginesie to ile ten reduktor ma przelatane?
  
 
Dzięki z info... Reduktor ma juz 2 lata!! to dużo? powinienem go wyczyscic czy cos w tym stylu??
  
 
Nie o czas chodzi tylko kilometry . Niektóre reduktory wytrzymują ok. 50 tys. (zwłaszcza jak autko się odpala tylko z LPG czy lato czy zima) inne nawet 200 .