Check - sonda - która nr1 a która nr2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Omega MV6 . Tak jak w temacie, zapala się check, błąd wskazuje na sondzie nr 2, zwarcie do masy, sonda generalnie stoi, wymieniona została dwa razy, nie pomaga...
Macie pomysł?
  
 
a może sprawdziłbyś wiązkę za wtyczką od sndy...??
  
 
No na oko wszystko jakoś ok, nie wiem jak się do tego zabrać.
  
 
Na oko to chłop w szpitalu.................

wypnij obie sondy, wyciągnij całą wiązkę (będziesz musiał rozpiąc jeszcze dwie kostki przy skrzyni).

Wiązkę wyciągaj na prawą stronę - do lewej sondy wiązka idzie nad skrzynią i wchodzi do wspólnej po prawej stronie skrzyni (stojąc pod autem tyłem do przodu ) wszystkie dodatkowe gniazda do tej wiązki są w okolicach selektora skrzyni biegów (w automacie).

Odizluj daleko przewody idące od wtyczek (te od sond) i poszarp je dobrze...u mnie jeden z nich był zgnity w środku i raz łączył a raz nie.

Pozwodzenia


[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2006-07-25 13:46:04 ]
  
 
Już zgłupiałem, muszę się upewnić. Proszę o odpowiedź.
  
 
nr 2 pod kierowca - nie lepiej pisać wszystko w jednym wątku ??
  
 
Może i lepiej, ale jeśli tak, to wymieniałem nie tą sondę co trzeba.
Napewno nr 2 po kierowcą???
  
 
Dzięki za podpowiedź, narazie sytuacja radykalnie się zmieniła, bo prawdopodobnie pomyliłem sondy nr 1 z nr 2. Mam nadzieję, że po zamianie drugiej będzie wszystko ok.
  
 
tak, chłopie, po co robisz to wszystko po omacku. Wystarczy wizyta u elektromechanika (15 min) i będziesz miał jasność czy to sonda - i która - czy przewody mają przerwe...bez tego jest ciężko....kurna nie tą sonde wymienia....nie znudziło Ci się to ??


[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2006-07-26 10:23:49 ]
  
 
Odświeżam temat bo mam jeszcze dalej kłopot.
Wymieniłem właściwą sondę. Samochód jeździ bardzo dobrze i wyczuwam różnicę w zakresie wolnych obrotów. Sonda używana. nie ma pewności że dobra. I teraz zaczynają się problemy.
Po całkowitym rozgrzaniu silnika zapala się check. Nie działa wtedy też TC ( pisałem oddzielny temat, nie wiedziałem że nie działa tylko wtedy )
I teraz pytanie:
Czy może to być przyczyną pozostałych błędów w kompie?
Odłączanie akumulatora nie pomogło.
Oczywiście najprościej byłoby podłączyć techa, wykasować błąd i zobaczyć, ale nie mam możliwości. Mam natomiast możliwość wymienić jeszcze raz tą sondę, ale też trzeba jechać i tracić czas;
Coś tu jest dziwnego, bo myślę, że jak zostałby błąd w kompie to check świeciłby się cały czas. Jak uważacie???
  
 
No i dziś odczytałem błędy
61
13
19

I co dalej???
  
 
013 - Sonda lambda - brak sygnału
019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie

Niektóre mogą byc stare.
bo:

"Coś tu jest dziwnego, bo myślę, że jak zostałby błąd w kompie to check świeciłby się cały czas. Jak uważacie???"

trzeba ileś tam uruchomien silnika sprawnych aby błąd uległ wykasowaniu w motronicu 2......



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-08-07 11:24:42 ]
  
 
No i nie wiadomo teraz która sonda???
Też mi wychodzi taka interpretacja.
Przy odczycie silnik był wyłączony, a co się stanie jak go się uruchomi? Można wtedy odczytywać?
  
 
chłopie, nie męcz się tyle - jedź na techa i będziesz miał wszystko jak na dłoni - sprawdzą też parametry na włączonym motorze - tylko wtedy da się zdiagnozować poprawnie sonde !