Gdzie jest zamontowany komputer immobilizera?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie jak w temacie
Miałem włamanie (nieskuteczne do samochodu) to już drugie w przeciągu pół roku.
Teraz muszę zmienić przynajmniej jedną wkładkę.
Znalazłem w dobrych pieniądzach cały komplet zamków.
Problem polega na tym, że mój samochód ma immobilizer i abym nie musiał programować nowych kluczyków wystarczy wyminić sterownik immobilizera. Pytanie tylko gdzie on jest przymocowany. Sprzedający też tego nie wie. Obaj więc liczymy na Waszą pomoc.
  
 
Raczej jest zintegrowany z komuterem auta.
  
 
zamiast wymieniać coś w immobilizerze czy programować lepiej jest podmienić pluskwę w kluczyku. Gdy spojrzysz na swój kluczyk od czoła zobaczysz małą okrągłą zaślepkę, jakby ślad od nadlewu. To korek, pod którym jest zatopiony w szkle czip immobilizera. Wystarczy że go podmienisz i po kłopocie.

Informacje te mam zdaje się z forum - nie robiłem tego sam, więc nie ręczę za sukces. Ktoś to jednak na pewno robił i opisywał na forum.
  
 
Ewentualnie uciac grot w starym kluczyku a ten plastik przykleic tasma do nowego tez bedzi edzialalo ale nie bedzie wygladalo. Nie wiem czy podmiana tego swinstwo od immo (a jest pod kierownica taka mala czarna skrzyneczka) rozwiaze ten problem, immo siedzi jeszcze w kapie, musialbys miec kluczyk z transponderem+modul immo+ECU i wtedy by dziallo. (jutro potwierdze czy siedzi immo w kompie.)
  
 
Zdecydowanie prościej (i taniej) jest wymienic uszkodzony bębenek, przekładając do niego zapadki ze starego, albo dając nowe, ale o tych samych cechach. W Iłkach jak to zrobić pokazywał Królik.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Dzięki za rady, ale...

Po zeszłym włamaniu zrobiłem taką sztukę z dopasowaniem zapadek zamka tak, że udało się mieć jeden kluczyk zamiast dwóch. Jednak wtedy miałem szczęście bo różnica pomiędzy dwoma zamkami była niewielka a niestety większość zapadek ze starego była do wyrzucenia.
Nie sądzę, abym tym razem miał tyle szczęścia. Dlatego zdecydowałem się na zakup kompletu zamków.

Tak się składa, że w jednym z oryginalnych kluczyków uszkodził się transponder, więc upiekł bym dwie pieczenie...

Mogę mieć cały komplet z komputerem (ECU) jednak pochodzi on z silnika 1,5 (ja mam 2.0).
Nie bardzo wiem o którą czarną skrzyneczkę pod kierownica chodzi? W którym miejscu dokładnie? Pod poduszką, czy może pod konsolą kierowcy?

Sami zobaczcie co wandale zrobili z moim zamkiem


[ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-08-08 21:12:32 ]
  
 
Dołożę swoje 3 grosze:
1.Każda jakakolwiek ingerencja w zmianę konfiguracji immobilisera musi być zroboiona za pomocą skanera.Inaczej się po prostu nie da. W którymś poście tłumaczyłem dokładne zależności.
2.ECU w 1,5 jest inne i nie da się podmienić.
3.Maskekk proponuje uciąć grot i przykleić coś tam,coś tam.Nie będzie to działało.Cewka immo dostanie zmiksowany sygnał starego(zakodowanego) transpondera i z nowego kluczyka.
4.Adaśku,na zdjęciu widać,że uszkodzony korpus bębenka i nowe zapadki nie pomogą.Oby tylko wspornik był cały.
5.Piotr odżałuj 30zł i zakoduj nowe kluczyki, tym bardziej,że pisałeś o uszkodzonym transponderze w jednym z kluczyków.Żebyś mógł dojechać do stacji (jeżeli sam wymienisz zamki) to żeby zapalić,nie zakładaj cewki immo na stacyjkę,tylko niech wisi na przewodach.W momencie zapalania przytknij stary kluczyk do cewki niech odblokuje immo.Transponder potrzebny jest tylko w momencie odpalania silnika.
Amen
  
 
Racja jest w tym co piszesz. Przeczytaj jednak co napiszę.
Dzwoniłem do krakowskich serwisów. Oni za kodowanie jednego kluczyka krzyczeli 100 i więcej + nowy kluczyk + jego dopasowanie mechaniczne do starego zamka.
Teraz za podobne a może mniejsze pieniądze mogę mieć komplet zamków z kluczykami + sterownik (komputer immobilisera) gratis. Jedak ani ja ani sprzedający nie wie w którym miejscu się ten komputer znajduje ?!?
Nic nie ryzykuję. Podstawie komputer immo i sprawdzę zagada to dobrze nie zagada - programuję kluczyki.

Niesły patent z tym awaryjnym odpalaniem
  
 
sorki że nie do końca w temacie, ale jestem bardzo zdziwiony że ktoś próbuje kraść Esperaka - i to dwukrotnie tego samego. Myślałem że nasze auta (to według mnie jedna z ich wielu zalet) zupełnie nie interesują żadnych złodziei
  
 
Fakt nie pomyslalem ze bedzie odbieral dwa sygnaly. skrzynka jest pod ta oslona palstikowa kolumny
  
 
Cytat:
2006-08-08 22:03:35, Piotr_W pisze:
Dzwoniłem do krakowskich serwisów. Oni za kodowanie jednego kluczyka krzyczeli 100 i więcej + nowy kluczyk + jego dopasowanie mechaniczne do starego zamka.



Strasznie drogo
Jak się pytałem o dorobienie kluczyka wraz z zaprogramowaniem pod stary immo to gośc zaśpiewał mi 130 PLN i razem z Tobąidzie go sprawdzić czy działa
Jak nie do zwrot kasiorki lub programuje do skutku
Gość w Mysłowicach
  
 
Cytat:
2006-08-08 22:48:06, krzychu_ch pisze:
Strasznie drogo Jak się pytałem o dorobienie kluczyka wraz z zaprogramowaniem pod stary immo to gośc zaśpiewał mi 130 PLN i razem z Tobąidzie go sprawdzić czy działa Jak nie do zwrot kasiorki lub programuje do skutku Gość w Mysłowicach


owszem Drogo ale przecież Ty podajesz praktycznie tę samą cenę ?! .../w teorii nawet wyżej ale powidzmy że "w pamięci" doliczam tamte "dodatki kosztotwórcze")

Gdzie sens gdzie logika ?!
  
 
Przeglądam książki i serwisówki - nie moge się w nich doczytać gdzie znajduje się moduł immobilisera.
Ktoś natknął sie kiedyś na niego ?
Jak kupiłem wóz to sciągałem kokpit ale niepamiętam wszystkiego.
  
 
przeciez juz dostales dpowiedz -immo jest zintegrowany z komputerem sterujacym silnikiem , ta skrzyneczka o ktorej piszesz to tylko wzmacniacz/uklad ksztaltujacy sygnaly z cewki immobilisera i jego wymiana absolutnie nic nie da
  
 
Cytat:
2006-08-08 22:03:35, Piotr_W pisze:
...........mogę mieć komplet zamków z kluczykami + sterownik (komputer immobilisera) gratis.


Napiszę ci jaśniej-wymiana immobilisera zanjdującego się w samochodzie ,na immobiliser w którym są zakodowane są nowe kluczyki (o ile dobrze zrozumiałem co chcesz zrobić) nic ci nie da.Sam immobiliser trzeba zakodować w ECU.A ECU z 1,5 nie pasuje (gdyby pasowało nie byłoby tylu rodzajów kompa)
  
 
Powiedzcie mi gdzie znajduje się K59 z poniższego schematu?
Rzecz w tym, że dostanę to za darmo - w cenie kompletu zamków. Nic nie ryzykuję. W razie czego pozostanie mi zaprogramować kluczyki.

Rozumię, że pisząc ECU macie na myśli ECM (drugi schemat)?
Czym wobec tego jest ECU?


  
 
Ecu to komputer sterujacy praca silnika, Musisz miec komputer transponder i modul immo od jednego kompletu inczej dupa blada trzeba kodowac. Rozkrec plastiki kolumny badz schyl sie i poszukaj nad nogami kierowcy to tma musi byc bo sam to wyciagalem.
  
 
Cytat:
2006-08-09 14:23:39, Piotr_W pisze:
Powiedzcie mi gdzie znajduje się K59 z poniższego schematu?]



Tak na moje oko ten K59 znajduje sie na wysokosci skrzynki bezpieczników od wewnatrz deski rozdzielczej , niedaleko slawetnego bimbaja (w takiej stercie pudełek i przekażników). A ECU ABS to moduł sterujący ABSem
  
 
Cytat:
2006-08-09 20:55:20, vitex pisze:
Tak na moje oko ten K59 znajduje sie na wysokosci skrzynki bezpieczników od wewnatrz deski rozdzielczej , niedaleko slawetnego bimbaja (w takiej stercie pudełek i przekażników). A ECU ABS to moduł sterujący ABSem


Chyba masz rację z tym ECU. Wygląda na to, że wszyscy się mylimy nazywając komputer sterujący pracą silnika ECU. W dokumentacji nazywany jest on ECM.
Pamiętasz (pamiętacie) kolor tego pudełka K59. Będzie łatwiej mi go opisać sprzedającemu.

OK już wiem jaki ma kolor. Jak raz jest to na Allegro

[ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-08-09 21:48:58 ]
  
 
ecu - engine control unit
ecm - engine control module

ecu, ecm, komp, komputer, sterownik... wszystko to ten sam przedmiot, czyli puszka z której sterczy kilkadziesiąt przewodów sterująca momentem zapłonu, długością wtrysku, wolnymi obrotami, wentylatorami, pompa paliwa i sprężarką klimy...