[126][500]Ciekawe dwa cylindry - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-09-04 22:03:23, comar pisze:
ciekawe jak wytrzymaja sito moje przyszle laski popychaczy, szklanki, rozrzad, koniki ....



Masz powiercone laski popychaczy?
  
 
jeszcze nie, ale to ponoc tez sie da zrobic
 
 
no popatrzcie na laski popychaczy na zdjeciach dommela...
czy nie wydaja sie zbyt chude ?
  
 
Cytat:
2006-09-04 22:49:24, comar pisze:
jeszcze nie, ale to ponoc tez sie da zrobic



to chyba niezabardzo dobry pomysł,biorąc pod uwage że bedzie w nich olej jak by je powiertać....
  
 
Cytat:
2006-09-04 20:28:58, mateuszc pisze:
Darek jedziesz w jurajskim?? [ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2006-09-04 20:38:33 ]



Planuję wystartować ale jest jeszcze parę niewiadomych.

Co do dżwigienek według mnie ich polerowanie ma jedynie sens w przypadku gdy są ekstremalnie odchudzone. Spotkał się ktoś z przypadkiem ułamania dźwigienki seryjnej - jaki wałek i jaki przebieg?

Edit:
Laski popychaczy przetoczyłem na całej długości z 10mm na 9mm. Pozwoliło to urwać 10g z ich masy (47g => 37g). Analiza stanu naprężenia wykazała jego niewielki wzrost - obliczenia były jednak przeprowadzane dla stanu statycznego co jest dość konkretnym uproszczeniem. Jeżeli się pozginają to dam wam znać


[ wiadomość edytowana przez: dommel dnia 2006-09-04 23:00:20 ]
  
 
No pieknie panie Darku jestem pod wrazeniem,mam nadzieje ze bedziesz na tychach w pazdzierniku jestem bardzo ciekaw jak to odchodzi ze startu a pozatym ja tez startuje na glowicy z pandy licze na zacieta walke pozdrawiam
  
 
Ciekawostka...odnośnie wypowiedzi że bywały maluchy 19konne...Na Politechnice u nas kiedyś były testowane moce 100 silników z fabryki z Bielska najsłabszy miał 14,7km a najmocniejszy 22km, były to silniki do EL czyli najgorsze niedoróbki jakie wyszły, generalnie chodziło o nie doróbki w wałkach nierządu i głowicach...
  
 
Cytat:
2006-10-15 13:29:50, rallymike pisze:
Ciekawostka...odnośnie wypowiedzi że bywały maluchy 19konne...Na Politechnice u nas kiedyś były testowane moce 100 silników z fabryki z Bielska najsłabszy miał 14,7km a najmocniejszy 22km, były to silniki do EL czyli najgorsze niedoróbki jakie wyszły, generalnie chodziło o nie doróbki w wałkach nierządu i głowicach...


do jakich mocy ogarnia "nasza" podwoziówka?
dalej Szafrański jest szefem?
  
 
Tak Szafran nadal a Ty co nie odwiedzasz już uczelni?
  
 
Cytat:
2006-10-15 13:42:52, rallymike pisze:
Tak Szafran nadal a Ty co nie odwiedzasz już uczelni?


odwiedzam,ale jakoś nie moge trafić na Szafrana...
a nie wiesz do ile to to ogarniała bo coś słyszałem ze niewiele(130-150KM?)
  
 
Cytat:
a nie wiesz do ile to to ogarniała bo coś słyszałem ze niewiele(130-150KM?)



wiesz co nie wiem ale napewno mierzyli auta ponad 100kucy ale ile to nie wiem, a tak swoja droga to Szafran jedyny kumaty koles taki co by mogl jeszcze pomoc w takich pasciach 125p, 126p
  
 
Tuż przed Zamkowym, dzieki uprzejmości kolegów z ProjectXS, udało się shamować autko i troszkę je podstroić. 50KM wydaje się bardzo realne - kwestia dostrojenia AFR (obecnie miejscami jest zbyt bogato) i dofazowania wałka.

Pomiar 1 - Wupex dwururka pusty
Pomiar 3 - Breda Pachoń przytkana wygłuszką
Pomiar 4 - Breda Pachoń

Skala niebieska obrotów to wg obrotomierza, który przekłamuje o jakieś 400obr/min. Co ciekawe przytkana Breda idzie lepiej powyżej 6500.

  
 
czemu tak malo Nm to ma?? i szkoda ze nie ma pokazanej mocy na kolach, ciekaw jestem ile faktycznie wychodzi.

no i gratulacje z wyniku, ja bym chcial miec kiedys chociaz ta 4 z przodu


[ wiadomość edytowana przez: comar dnia 2006-11-02 13:36:57 ]
 
 
ile na kołach?
  
 
cos ten fiat 125p ma malo mocy
  
 
Moc na kołach będzie odwrotnie proporcjonalna do siły przypięcia samochodu do hamowni. W tego typu hamowniach moc na kołach nie jest miarodajna.
  
 
no dommel , dales do myslenia chyba trzeba sie zabrac za skladanie mojej padlinki bo widze ze fajna konkurencja sie pojawila podoba mi sie Twoj przebieg momentu i mocy bo silnik jest uzytkowy a nie 1000obr do uzycia i nara rispekt a tu cos ode mnie :
  
 
Cytat:
2006-11-02 13:36:11, comar pisze:
czemu tak malo Nm to ma??



Z tego co kiedyś czytałem wynika, że dla silnika wolnossącego maksymalny moment jest zazwyczaj mniejszy od (pojemność skokowa/10). Jeżeli moment bedzie równy pojemności/10 to by oznaczało, że współczynnik napełniania jest równy 1 (co podobno jest trudne do osiągnięcia) => czyli dla seryjnej pojemności jest to 65Nm.
  
 
bardzo ladny wynik, gratuluje.
  
 
Cytat:
2006-11-02 20:59:45, dommel pisze:
Z tego co kiedyś czytałem wynika, że dla silnika wolnossącego maksymalny moment jest zazwyczaj mniejszy od (pojemność skokowa/10). Jeżeli moment bedzie równy pojemności/10 to by oznaczało, że współczynnik napełniania jest równy 1 (co podobno jest trudne do osiągnięcia) => czyli dla seryjnej pojemności jest to 65Nm.



aha, akurat na tym sie zupelnie nie znajem, tylko slyszalem ze rallycrosowe maja cos pod 70 Nm dlatego mnei to dziwi, ze wynik km jest porownywalny o ile nie wiekszy z rallycrosem a w Nm tak zostaje z tylu.