Jak sprawdzić silnik krokowy ? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ale się atmosferka zrobiła na forum, he he he....
Dorzucę trzy grosze, bo nikt o tej metodzie tutaj nawet nie wspomniał. Więc można ceniać pracę krokowego/ zaworu pow dodatk na podstawie pomiaru wspułczynnika wypełnienia impulsu. postaram się to opisać szerzej .

Druga sprawa to ocena składu mieszanki na podstawie napięcia z sondy lambda. Też nie zauważyłem żeby ktoś dotknał sedna sprawy. Sonda podaje wartość napięcia średnią dla wszystkich cylindrów i tu jest pies pogrzebany. Jeśli z jakichś przyczyn w jednym z cylindrów spalanie jest niepełne, to pozostaje miedzy innymi tlen który nie został spalony i sonda go zmierzy jako mieszankę ubogą, a przecież nie była uboga, tylko nie do końca została spalona. Reakcja sterownika na taki sygnał będzie wzbogacenie mieszanki (przecież dobrej) i efekcie spalanie mieszanki bardzo bogatej w pozostałych cylindrach....
  
 
Witam!No wiec moja sprawa sie juz wyjasnila!
Okazalo sie ze jednak siadla nowa sonda! Przejezdzila az miesiac i dupa!Zaprowadzilem kluske do znajomego na kompa i stwierdzil ze to byla jej wina!Zalozyl druga podrobe i tez nie chcial mi samochod chodzic!Wtedy sciagnal juz oryginal Boscha i chodzi jak tralala! Wymienil ja i wyregulowal mi gazik!Po tym samochod sprawuje sie dobrze!Nawet zauwazylem ze spalanie mi spadlo!Z tego co widze to dojdzie nawet do 11 literkow !Bardzo mnie to cieszy i mam nadzieje ze tak juz zostanie!
PS.Z tego co zauwazylem Omcia jednak nie lubi jak sie jej zalozy podrobke sondy!Musi byc tylko oryginal bo inaczej bedzie z tego dupa!
Pozdrawiam Tomek!
  
 
Witam widze że tak debatujecie tutaj na temat SILNIKA KROKOWEGO.. i ja mam do was jedno pytanko bo już zgupiałem.Słuchajecie kto mi wyjaśni jak prawidłowo ma się zachowywaź SILNIK KROKOWY? tzn. jak wam to powiedzieć?
W moim samochodzie podejżewam że KROKOWY działa na odwrót.
Czyli u mnie zachowuje się następująco: PRZY DODAWANIU GAZU KROKOWY SIĘ ZAMYKA A GDY SPADA NA WOLNE OBROTY TO SIĘ OTWIERA.I wiecie co robiłem test na 6 samochodach z LPG:
Tj.na : AUDI 80 2.0,VW passat b3-1.8,VW golf III-1.6 w tych trzech samochodach zakładał gaz ten sam gazownik(takie same instalacje) i we wszystkich tych samochodach krokowy chodzi tak samo (przy wchodzeniu na obroty zamyka przy spadaniu otwiera)oraz..DAEWOO lanos , MAZDA mx3-1.8v6,OPEL Vctra-2.0. I w tych samochodach KROKOWY otwiera przy wchodzeniu na obroty i zamyka przy spadaniu.(w t samochodach zakładali gaz różni gazownicy) i co wy na to powiecie : prosze o jakąś pomoc.
  
 
Witam widze że tak debatujecie tutaj na temat SILNIKA KROKOWEGO.. i ja mam do was jedno pytanko bo już zgupiałem.Słuchajecie kto mi wyjaśni jak prawidłowo ma się zachowywaź SILNIK KROKOWY? tzn. jak wam to powiedzieć?
W moim samochodzie podejżewam że KROKOWY działa na odwrót.
Czyli u mnie zachowuje się następująco: PRZY DODAWANIU GAZU KROKOWY SIĘ ZAMYKA A GDY SPADA NA WOLNE OBROTY TO SIĘ OTWIERA.I wiecie co robiłem test na 6 samochodach z LPG:
Tj.na : AUDI 80 2.0,VW passat b3-1.8,VW golf III-1.6 w tych trzech samochodach zakładał gaz ten sam gazownik(takie same instalacje) i we wszystkich tych samochodach krokowy chodzi tak samo (przy wchodzeniu na obroty zamyka przy spadaniu otwiera)oraz..DAEWOO lanos , MAZDA mx3-1.8v6,OPEL Vctra-2.0. I w tych samochodach KROKOWY otwiera przy wchodzeniu na obroty i zamyka przy spadaniu.(w t samochodach zakładali gaz różni gazownicy) i co wy na to powiecie : prosze o jakąś pomoc.
  
 
Witam widze że tak debatujecie tutaj na temat SILNIKA KROKOWEGO.. i ja mam do was jedno pytanko bo już zgupiałem.Słuchajecie kto mi wyjaśni jak prawidłowo ma się zachowywaź SILNIK KROKOWY? tzn. jak wam to powiedzieć?
W moim samochodzie podejżewam że KROKOWY działa na odwrót.
Czyli u mnie zachowuje się następująco: PRZY DODAWANIU GAZU KROKOWY SIĘ ZAMYKA A GDY SPADA NA WOLNE OBROTY TO SIĘ OTWIERA.I wiecie co robiłem test na 6 samochodach z LPG:
Tj.na : AUDI 80 2.0,VW passat b3-1.8,VW golf III-1.6 w tych trzech samochodach zakładał gaz ten sam gazownik(takie same instalacje) i we wszystkich tych samochodach krokowy chodzi tak samo (przy wchodzeniu na obroty zamyka przy spadaniu otwiera)oraz..DAEWOO lanos , MAZDA mx3-1.8v6,OPEL Vctra-2.0. I w tych samochodach KROKOWY otwiera przy wchodzeniu na obroty i zamyka przy spadaniu.(w t samochodach zakładali gaz różni gazownicy) i co wy na to powiecie : prosze o jakąś pomoc.
  
 
To czy się otwiera czy zamyka zależy od kilku czynników. Chwilowe otwarcie chociażby zależy od tego czy jest aktywowana funkcja wzbogacenia mieszanki w reakcji na odczyt wartości TPS.
W dłuższym czasie istotne będzie zgranie charakterystyk miksera i parownika. Jeśli mikser pod obciążeniem mocniej zasysa gaz, a parownik chętnie go podaje to dla zachowania składu mieszanki potrzebne będzie przymykanie aktuatora.
Jeśli mikser jest większy i słabiej zasysa gaz, i/lub parownik ma stromą charakterystyke i potrzebuje większego podciśnienia żeby podać więcej gazu to potrzebne jest otwarcie aktuatora.
  
 
Ja właśnie wyjołem silniczek z mojego paska 1,8 94r 6 pinowy. Znalazłem w szafie uniwersalny zasilacz ustawiłem na 3V i podłączyłem do skrajnych pinów, zadziałąło bez problemów. Zmiana polaryzacji i powrót, czyli krokowiec dobry, będę szukał dalej przyczyny która u mnie jest taka iż silnik nie ma wolnych obrotów puki nie dostanie temperatury ok 80 stopni. Poradziłem sobie robiąc ręczne ssanie ale trzeba to zrobić.
Mam nadzieje iż pomogłem kolegom choć trochę.