ZERO jazdy na benzynie 2.0 16V ECOTEK SIMTEC 56.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!

Temat wałkowany ale u mnie nie rozwiązany... Czy możecie mi podpowiedzieć co zrobić aby moja omega 2.0 16V z 95 pracowała poprawnie na benzynie? .... szukam na wielu forach od roku ale nadal nic konkretnego....

Instalacja gazowa landi renzo a/1 v05 E (2 letnia, przebieg około 30 000 km)

Na gazie generalnie chodzi OK, czasem tylko zgubi wolne obroty i zgaśnie jak chodzi np 5 minut na luzie.... czasem spadają podczas jazdy na 400 -500 ale nie gaśnie....

Pali 14 l LPG, gdzie palił 10 - góra 11 --- gazownicy stwierdzili, że ustawiony jest OK i będzie palił OK... ale tak nie jest

Najgorzej jest na benzynie, jak jest zimny i dodaję szybko gaz do dechy, to silnik dusi się, obroty stają na 1000 i kicha, strzela.... jak wkręcam go na obroty powolij to idzie w miarę OK ale podczas jazdy szarpie i zwalnia - nie da się jeździć....

Na gazie jeździ OK, czasem delikatnie sam jakby zwalnia i przyśpiesza... myślałem, że to świeca... ale niestety nie....

NA benzynie pokazuje spalanie na biegu jałowym 2.0 l ( norma do 1,3) na gazie 0,9 .....

Świece nowe, kable WN nowe, Przepływomierz - nowy, sonda lambda - sprawdzana od innej omegi - OK, regulator biegu jałowego - szczelny i czyszczony.... czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniony, zawór EGR powinnien być OK - sprawdzany (był też zaślepiony.... nie pomogło), sprawdzony dolot pod kątem lewego powietrza... wtryskiwacze zmienione na inny komplet.... pompa podaje paliwo, ale nie wiem z jakim ciśnieniem....


Najdziwniejsze jest to, że w zeszłym roku jak jeżdziłem na paliwie to było w miarę ok (tylko sam przyśpieszał i zwalniał ale dało się jeździć).... a teraz jest szał !!!


Prosze o pomoc bo już nie wiem co robić a mechanikom nie ufam....
  
 
Możliwe uszkodzenie ecu, nawet bardzo prawdopodobne... Spróbuj podmienić z innej omki.
Co miał w rejestrze błędów?
  
 
W błędach czysto.... bynajmniej w kodzie błyskowym....

Ale jakiś czas temu chodził OK.... poszukam ECU aby spróbować na próbę.....
  
 
A wg mnie to zle dostrojona instalka LPG to standardowy problem jeśli przed założeniem instalki było dobrze...
  
 
Cytat:
2006-09-10 19:13:07, orfeusz pisze:
A wg mnie to zle dostrojona instalka LPG to standardowy problem jeśli przed założeniem instalki było dobrze...



Zawsze to pocieszenie... czyli dobry gazownik powinien sobie poradzić?

Czy instalacja LPG będzie miała wpływ na pracę na benzynie w takim przypadku jak opisałem?
  
 
Pewnie podstawa to dobra emulacja inaczej takie cyrki sie dzieją.
  
 
Cytat:
2006-09-10 19:31:19, sbieniek pisze:
Czy instalacja LPG będzie miała wpływ na pracę na benzynie w takim przypadku jak opisałem?


Źle dobrana lub zaprogramowana instalacja ma zły wpływ na "benzynę". Po prostu rozwala mapy w ECU.
Ściągnij klemę minusową z aku na parę minut. Wartości adaptacyjne powinny się skasować i ECU wróci do wartości fabrycznych.
Powinien wtedy na benzynie jeździć.
Nie przełączaj na gaz na czas testu, bo znowu rozwali mapy.
  
 
Cytat:
2006-09-10 20:16:59, dRA_Killer pisze:
Źle dobrana lub zaprogramowana instalacja ma zły wpływ na "benzynę". Po prostu rozwala mapy w ECU. Ściągnij klemę minusową z aku na parę minut. Wartości adaptacyjne powinny się skasować i ECU wróci do wartości fabrycznych. Powinien wtedy na benzynie jeździć. Nie przełączaj na gaz na czas testu, bo znowu rozwali mapy.



Klema była już ściągana wielokrotnie, nawet wczoraj po zmianie sondy lambda - nie pomogło

Dodam, że udało mi się podłączyć laptopa do centralki gazu i odczytałem wartości przy pomocy programu LCSE.... zapisałem to do pliku, jeśli komuś to może pomóc w rozwiązaniu to wyśle na mail....

Oczywiście nic nie grzebałem w parametrach.... bo nie znam się jakie powinny być i jak używać tego programu w szczegółach....

  
 
Ściągnąłem klemę na godzinę i przejechałem na benzynie 30 km.... polepszyło się, nie szarpie tak mocno.... czasem trochę w zakresie 1000-2500 obrotów... ale jakoś słaby, mocy nie ma.... Vmax jakieś 145 może 150 km/h

Jakieś dalsze sugestie?
  
 
Miałem podobne problemy. Z tym że mam Ecu boscha motronic . Po jeździe na gazie nie dało się jeździć na benie. Chwilowe odłączenie klem nie pomagało, dopiero po kilkugodzinnym czasie w którym aku był rozłączony samochód zaaczął jeździć na benie. Poprawiłem emulację lambdy w kompie bingo S4 i na razie jest ok- no może prawie bo check czasami się zaświeci przy jeździe na gazie. Sprawdź czy nie masz odciętej kontrolki checka - jeżeli nie pokazuje ci błędów.
Pozdr
  
 
Cytat:
2006-09-13 07:51:46, michu808 pisze:
Miałem podobne problemy. Z tym że mam Ecu boscha motronic . Po jeździe na gazie nie dało się jeździć na benie. Chwilowe odłączenie klem nie pomagało, dopiero po kilkugodzinnym czasie w którym aku był rozłączony samochód zaaczął jeździć na benie. Poprawiłem emulację lambdy w kompie bingo S4 i na razie jest ok- no może prawie bo check czasami się zaświeci przy jeździe na gazie. Sprawdź czy nie masz odciętej kontrolki checka - jeżeli nie pokazuje ci błędów. Pozdr



Kontrolka check jest OK, czasem pokaże jakiś błąd jak wystąpi, działa także w kodzie błyskowym...
  
 
1. Miałem podobne problemy w swoim samochodzie. Sprawdź dobrze połaczenie silnika z masą i połączenie ECU z masą (powinno być od silnika). Ma być wszędzie to samo napięcie i opór do kilku dziesiątych oma. Sprawdź to na wyłączonym i włączonym silniku. Jak będzie gdzieś przerwa to dojdziesz gdzie podłączając do kolejnych punktów.
2. Może to byc pompa paliwa. Również to ćwiczyłem. Odkręć kanał przelewowy na listwie wtryskiwaczy za regulatorem i przekręć stacyjkę. Paliwo powinno wypływać. Jeżeli nie to raczej pompa daje za małe ciśnienie. Podmień pompę lub sprawdź ciśnienie manometrem (takim jak do ciśnienia w kołach). Nie wiem jakie ma byc ciśnienie do silnika X20XEV, ale sądzę, że min 3bary.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-09-13 22:33:08, RafalT pisze:
1. Miałem podobne problemy w swoim samochodzie. Sprawdź dobrze połaczenie silnika z masą i połączenie ECU z masą (powinno być od silnika). Ma być wszędzie to samo napięcie i opór do kilku dziesiątych oma. Sprawdź to na wyłączonym i włączonym silniku. Jak będzie gdzieś przerwa to dojdziesz gdzie podłączając do kolejnych punktów. 2. Może to byc pompa paliwa. Również to ćwiczyłem. Odkręć kanał przelewowy na listwie wtryskiwaczy za regulatorem i przekręć stacyjkę. Paliwo powinno wypływać. Jeżeli nie to raczej pompa daje za małe ciśnienie. Podmień pompę lub sprawdź ciśnienie manometrem (takim jak do ciśnienia w kołach). Nie wiem jakie ma byc ciśnienie do silnika X20XEV, ale sądzę, że min 3bary. Pozdrawiam.



Sprawdzę masę.... pompa powinna być OK, bo daje paliwem jak z węża strażackiego.....
  
 
Witam
Mam dokładnie ten sam problem. Ten sam silnik, rocznik i instalacja lpg.
Zaraz po montażu kiedy jechałem pierwszy raz zatankować gaz wszystko działalo dobrze jak przed montażem.
Po pierwszym przełączeniu na gaz i regulacji zaczął wariować na benzynie. Oczywiście gazownik powiedział, że pierwszy raz mu się to zdarza a tak wogóle to on nie jest pewien czy przedtem było dobrze .
Pojechałem do elektryków, sprawdzili kompa, żadnych błędów tylko zupełnie rozregulowane ustawienia. po przywruceniu fabrycznych ustawień znowu zaczął poprawnie pracować na benzynie (no prawie, lekko szarpie na wolnych).
Przejechałem po mieście koło 50 km i znowu jest jak było.
Nawet przy zapalaniu muszę dodać gazu, żeby nie zgasł na benzynie, po rzełączeniu na gaz silnik działa prawidłowo.

Instalacja mieszalnikowa Landi montowana w Krakowie w autoryzowanym zakładzie

Może ktoś już zrobił w międzyczasie doktorat z tego

pozdr


  
 
Czyli nie jestem sam..... na razie potwierdza się teoria chłopaków, że rozjeżdża się mapa wtrysków... bo jak jeździłem tylko na benzynie to po jakimś czasie zaczął pracować prawie dobrze... ale wystarczy, że trochę pojeżdżę na gazie znów się robi lipa... podobno dobry mechanik potrafi to ustawić.... - ja narazie takiego nie spotakałem.... teraz sam kupiłem interfejs i będę próbował, ale narazie się doszkalam aby nie pogorszyć... no i szukam kogoś, kto z grubsza powie mi jakie parametry trzeba ustawić dla mojej maszyny, bo już wiem co który robi ale nie wiem jak powinny być ustawione..... a eksperymentowanie w wydaniu laika może mieć skutek odwrotny do zamierzonego
  
 
Przestaw emulację sondy lambda na masę. Check engine będzie się od czasu do czasu świecił, ale powinna chodzić ok. Jak przestawisz na obwód otwarty, to też powinna chodzić ok. tylko check powinien się świecić non stop.
PS. jeżeli to nie pomoże (oczywiście po nauczeniu się silnika na benzynie) to znaczy, że to prawdopodobnie nie od gazu.
  
 
Sprawdzałem na na jednym i drugim, chck sie nie zapala....

Możesz podpowiedzieć czy po podłączeniu z centralką i wczytaniu ustawień, dokonać zmian i wyjść z programu - to wystarczy do zapamiętania ustawień.. ?

A jak jest z tym uczeniem na benzynie- czy ktoś to może mi bardziej wytłumaczyć? Czy chodzi o trzymanie 3000 obrotów? Bo u mnie w programie nie ma funkcji nauczania jaką zaobserwowałem w innych softach....


[ wiadomość edytowana przez: sbieniek dnia 2006-09-19 23:13:34 ]
  
 
Sbieniek, to chodzi o adaptację kompa benzynowego (ECU) po zresetowaniu, żeby mu się mapa wtrysku benzyny dostosowała do poprawnych wartości. Czyli przestawiasz emulację, resetujesz ECU (odpinasz aku na kilkanaście minut), odpalasz autko na benie i bez dotykania gazu dajesz mu się nagrzać na benie. Teraz przestawiasz emulację w kompie gazowym na "masa" i już.
BTW, tyle razy już było na forum o tym, że nie chce się pisać .
  
 
Danek, rozumiem, że przestawiam na obwód otwarty, resetuję ECU, pracuje na benie , następnie przestawaim na "masa" i wszystko?

Bo po waszych ostatnich postach się zagubiłem.... a jak ustaliłem z postów i wiadomości na forum, moja centralka powinna być ustawiona na obwód otwarty....

Czy może żle zrozumiałem i powinno być 'masa' reset, adaptacja i ustawienia obwód otwarty?




[ wiadomość edytowana przez: sbieniek dnia 2006-09-20 14:48:23 ]
  
 
Sbieniek, to nie tak . Emulację w kompie LPG możesz przestawić przed albo po resecie to nie ma znaczenia.
Zrób tak: przestaw emulację na "masa" lub "otwarty" (ja bym dał na "masa"). Teraz reset ECU (odpięcie aku) i adaptacja ECU na benie bez przełączania na gaz i bez dotykania pedału gazu aż do nagrzania silnika. Zgaś silnik i odpal ponownie i już możesz śmigać na benie.
Nie ma potrzeby przestawiania ponownie emulacji na inny tryb.
Jeśli masz wątpliwości co do ustawień kompa LPG, to teraz odpal autko , przełącz na LPG i wprowadź kompa LPG w tryb nauki, postępuj zgodnie z instrukcją do kompa LPG. Po zakończeniu ustawień kompa LPG możesz śmigać na obu paliwach. Wszystko. Jak jeszcze nie załapałeś to wal na priva .