Jakie swiece zarowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam prosze o jakies info jakie swiece zarowe sprawdza sie w moim Essiku (97 TD) bo troche slaby jestem w tym temacie.
A na zime chce byc dobrze przygotowany.
  
 
Witam
Ja w swoim TD(97r) używam świec firmy BERU koszt około 35 pln za sztuke. Ale warto bo są najlepsze. Spokojnie dają rade dwa sezony, nie kupuj zamienników bo nie warto, ewentualnie zdecyduj się na orginały ok 30 pln za sztuke

Pozdro













  
 
JA tez mam BERU kupiłem na allegro za 27zł sztuka
  
 
a ja dla odnmiany mam NGK, tyle że w 1,8D kosztowaly cos kolo 30zl/szt i jak narazie jestem zadowolony z zakupu
  
 
Cytat:
2006-10-01 08:58:08, YaNeK1 pisze:
JA tez mam BERU kupiłem na allegro za 27zł sztuka



Dziwi mnie troche ta cena gdyz znajomy mechanik, kolega ojca ktory tez jezdzi dieslem mowil mi ze najlepsze sa BERU ale koszt oryginalnych to 60zł za szt
  
 
mnie znajomy polecał beru cena ok.35zeta podobno są nezłe
  
 
ok
czyli beru teraz jaki model i gdzie je mozna dostac
  
 
Cytat:
2006-10-01 08:58:08, YaNeK1 pisze:
JA tez mam BERU kupiłem na allegro za 27zł sztuka



zależy który model BERU

do escortów dieslów są dwa rodzaje świec żarowych - jedne droższe, drugie tańsze
  
 
Cytat:
2006-10-02 10:08:48, slawas1 pisze:
zależy który model BERU do escortów dieslów są dwa rodzaje świec żarowych - jedne droższe, drugie tańsze


chodzi mi o te lepsze
jakbys podal model i czym sie roznia od tych drugich
to bylbym wdzieczny
  
 
Cytat:
2006-10-02 10:19:30, Rick_3 pisze:
chodzi mi o te lepsze jakbys podal model i czym sie roznia od tych drugich to bylbym wdzieczny



podaj vin auta
  
 
wracam do tematu
wiem juz ze najodpowiedniejsze swieczki bedą
BERU GV 666 ale mam problem bo w Bielsku ich nie maja pytałem w wielu sklepach i nic
na allegro tez nie wiedziałem zeby ktos sprzedawal ten model.

Pytanie gdzie moge je kupić, moze ktos od was prowadzi jakis wysyłkowy sklep lub cos w tym rodzaju to bym zamowił 4 sztuki

Jeli ktoś cos wie to na priv prosze o jakies info
  
 
proszę bardzo
sklep
  
 
Dzis zamontowalem swieczki zarowe oczywiscie nie obylo sie bez niespodzianek
na poczatek odkrecanie swiec
dysponowalem tylko zwyklym plaskim oczkowym 12, nasadowy 12 i 8.

1,3,4 odkrecily sie bez wiekszych problemow ale 2 dala mi sie we znaki.
niespodzianka nr 2 nowe swieczki GV 666 wygladaly troszke inaczej od wykreconych koncowki zarowe w starej byly grubsze od nowych ale byly krotsze.
dobra przykrecilem swieczki 2 najtrudniej wchodzila ale udalo sie.
teraz przyszla pora na listwe i nakladam nakretke na nowa swieczke a tu niespodzianka wlatuje bez oporu okazalo sie ze na sterej byl gwint M5 a na tej jest M4.
szybkie szukanie jakichs nakterek zaowocowalo sukcesem bo cos znalazlem i zamontowalem.
potem sprawdzian czy swieczki pobieraja prad i cos tam pobieraja bo przygasa oswietlenie wnetrza na czas grzania do pstrykniecia przekaznika ale silnik byl jeszcze letni a na polu nie bylo zimno takze nie wiem jak sie spisza w chlodniejsze dni

Teraz pytanie czy to mi bedzie wspolgrac pomimo roznic w wygladzie swieczek
to jest opis GV 666 ze stronki Beru
Świeca żarowa ołówkowa
napięcie 11,5V
pobór prądu 16A
klucz 12mm,gwint M12x1,25mm
długość całkowita 69mm
długość żarnika 21mm
złącze M4
siła dokręcania 22Nm
Ford 1,8D/TD

Ta stara nie wiem jaki jest jej symbol bo opisy sa smieszne ale pasuja do opisu swiecy GN022 to ta drozsza odmiana

Świeca żarowa ołówkowa,praca z dogrzewaniem
napięcie 10V
pobór prądu 18A
klucz 12mm,gwint M12 x 1,25mm
długość całkowita 62mm
długość żarnika 18mm
złącze M5
Ford Mazda

opis na samej swieczce jest taki
BERU GERMANY
0 100 226 248
96 FF GM090 8A
10V 732

10 volt sie zgadza tylo te 8A nie pasi do tych 18 Amper w opisie
zgadzaje sie tez wymiary zewnetrzne.

na GV 666 nie wiem dokladnie jaki jest opis bo jest wkrecona w silnik ale tam pisalo 11.5V i chyba 6 A

Wiec teraz nie wiem co o tym sadzic bo
sprawdzajac po numerze VIN program zalecil mi do mojego silnika GV 666

Czy moglo sie zdarzyc ze jakis gebels przez pomylke zapodal inne swieczki

O jeszcze jednej rzeczy zapomnialem sie zapytac
dwie swieczki mialy pokryte sadzą cala dlugosc elementu zarowego a pozostale dwie mialy tylko sadze na odcinku ok 5-7 mm czyli na samej glowce.
takze ktore byly dobre ???


[ wiadomość edytowana przez: Rick_3 dnia 2006-10-19 23:53:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: Rick_3 dnia 2006-10-20 00:29:15 ]
  
 
hmmm sadzą bym się nie sugerował, przyłóż święce do AQU i zobaczysz czy świeca grzeje czy nie ,natomiast co do długości,

miałem świece bosch i wymieniłem na NKG, poszedłem do sklepu, powiedzialem jaki mam samochód, sprzedawca wzioł katalog, znalazł odpowiedni model i dał mi świece.. wkręciłem nowe i wszystko działa

te NGK są trochę dłuższe od bosch.. w książce jeśli chodzi o świece nie ma takiego parametru jak długość swiecy, za to jest marka - bosch ale słyszałęm dobre opinie o NGK
  
 
Dobierz katalogowe, najlepiej motorcraft. Takie jest oczywiście moje zdanie, do którego nie musisz się zastosować . Wybierając na chybił-trafił, możesz wybrać świece niedostosowane do przekaźnika, które albo nie zdążą się zagrzać do właściwej temperatury w zadanym czasie, albo się szybciutko popalą...
  
 
ja mam zdanie że jeśli jakaś firma, dajmy na to Bosch, NGK czy Iskra produkuje świece i w katalogu podaje informacje że dana swieca jest właśnie do danego silnika i auta to musi być dobrze i już, nikt nie powiedzial że motocraft robi najleprze świece ,

więc jeśli taka firma która specjalizuje się w świecach , robi produkt do danego silnika , to jak dla mnie jest do dobry produkt.
  
 
oki
one nie byly dobierane przez przypadek na chybil trafil.

czyli nie ma sie co martwic

teraz juz tylko czekam na jakich chlodny poranek z ujemna temp. i bedzie wiadomo czy jest dobrze.
  
 
Chcialbym troche odswiezyc temat, jestem nowy, kupilem Escorta 1.8 td, troche jest zaniedbany i trzeba powymieniac conieco, jako ze w dieslach jestem zielony, a na start poszedlem w swiece zarowe i przejrzalem forum, teraz nasowa mi sie pytanie, kolega Rick_3 wsadzil swiece (mowa o beru) GV 666 (do rocznika 97, ja mam 98 ), przejrzalem troche google i spotaklem dwie sprzeczne informacje:

http://www.fordsklep.com/sklep,2098,,,03,,pl-pln,269998,0.html - tutaj podaja ze GV 666 jest do moddeli do 01.1995

tutaj natomiast:
http://ford-sklep.pl/product_info.php?cPath=29_86&products_id=774
swiece GV 666 mozna znalesc rowniez w dziale Escort 95-01

kto wiec ma racje?
niestety nie moge sprawdzic na stronie beru zgodnosci z VIN (bo jest troszke 'zmeczony')

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Musz dnia 2007-09-09 20:36:15 ]
  
 
JA mam założone świece Bosch z takimi kupiłem auto w zeszłym roku niedawno były sprawdzane i grzeją wszystkie bryka pali bez problemu tak w zimie jak i w lecie i oby tak dalej...pozdrowionka'
  
 
Po poszukiwaniach w wyszukiwarce w tym wątku znalazłem najwięcej informacji, jednak i tak nie znalazłem odpowiedzi w mojej sprawie.

Jaką długość żarnika powinny mieć świece żarowe w 1,8 TD MkVI 1994?

Znalazłem coś takiego:
Bosch 0250 201 049 - 10V, żarnik 18 mm, cała świeca 61,1 mm
Bosch 0250 202 033 - 11V, żarnik 20 mm, cała świeca 66,1 mm

W obu przypadkach przeznaczenie wg sprzedawcy jest takie samo.

Po przeszukaniu neta coś mi zaświtało, że tylko silniki endura mają te dłuższe z 20 mm żarnikiem a pozostałe silniki te krótsze.

Czy ktoś zna jednoznaczną odpowiedź na to pytanie?