Dmuchawa padla (klimatronik), bardzo prosze o pomoc PILNE!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam taki problem. W czasie jazdy przelaczylem nawiew na szybke bo strasznie padalo i szybka mi zaczela parowac. Klimatronik przelaczyl sie na dmuchanie na szybe i zwiekszyl obroty do maksimum. Jednak dmuchawa pochodzila jakies 2 sekundy i padla . Nie dziala przy zadnym ustawieniu (Auto i 0-9) i przy zadnym ustawieniu temperatury.
Jutro rano jade w trase (male wakacje) i jezeli dmuchawki nie uruchomie to nic z tego. Wiec prosze Was o pomoc abyscie podpowiedzieli co moge na szybko spradzic?
  
 
po 1 bezpieczniki pod kolumną kierownicy
po 2 spróbuj docisnąć lekko całe to ustrojstwo czyli klimatronik i tą część co steruje nawiewem
po 3 odkręć schowek (jeśli nie wiesz jak to opisze dokładniej) i zdemontuj klapke pod nim zobaczysz plastik ktory doprowadza powietrze na nogi za nim do góry z lewej czyli od strony klimatronika jest taki aluminiowy "jeż" wsadzony w gniazdo a w tego jeża wpięty jest kabel z kostką i właśnie być może ta kostka się wypięła lub upaliły się końcówki, spróbuj ją docisnąć- wymaga to cienkich rąk i oświetlenia o ile nie wiesz gdzie szukać (przechodziłem przez to zimą i wiele nerwów kosztowało mnie zrobienie dmuchawy ale się udało)
Powodzenia
  
 
mt-01 czy moglbys dokladniej opisac punkt 3? Z gory dzieki.
  
 
Jak to zwykle bywa, sytuacja jest bardziej skomplikowana. Nie jest to napewno bezpiecznik. Z wyjazdu oczywiscie nic nie wyszlo, w ta pogode w aucie jest zimno i szyby paruja

Wracajac do tematu wczoraj przesiedzialem kilka godzin w aucie. Na samym poczatku, gdy auto bylo zimne po nocy, jak przekrecilem kluczyk to dmuchawa sie odpalila! I pochodzila 2-3s I to bylo tyle. Wiec raczej wykluczalbym sama dmuchawe, czy jakiekolwiek bezpieczniki. Wydaje mi sie, ze moze byc to problem ze sterowaniem elektronicznym. Czy ktos z Was mial juz podobny przypadek?
  
 
Przecież Mt-01 Ci napisał co może być. Na pewno na 1000% jest to pkt.3 czili hybrydowy rezystor dmuchawy, najprawdopodobniej upaliły się końcówki przewodów, ja tak też bynajmniej miałem. Tak więc nie pisz więcej postów tylko zdemontuj schowek i napraw to ustrojstwo (wymień złączki żeńskie na nowe i będziesz miał spokój na kilka lat).
  
 
Witam.

Wiem co mi mt-01 napisal i wlasnie to wczoraj przemaglowalem po kolei. Za schowkiem na moj gust wszystko wygladalo ok. Przyjrzalem sie wszystkim polaczeniom i nie zauwazylem zadnych problemow.

Jednak, skoro piszesz, ze na 1000% to musze sie do tego jeszcze raz dobrac. Czy dobrze rozumuje, ze ten "jez" to ten kawalek aluminium w ktory wpiete sa kable dmuchawy (czerwony i brazowy) i fachowo nazywa sie hybrydowy rezystor dmuchawy?

[ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2006-11-19 17:51:42 ]
  
 
Na oko to one wyglądają dobrze ale wystarczy że je delikatnie poruszasz ręką i dmuchawa powinna działać (jeżeli to oczywiście jest ta usterka). Rezystor ten podczas pracy dmuchawy mocno się nagrzewa dlatego nie bez przyczyny jest użebrowany (wygląda jak metalowy jeż) i siedzi w kanale powietrznym, on poprostu jest chłodzony przez przepływające powietrze. Jednak z biegiem czasu tej temperatury nie wytrzymuje izolacja przewodów zasilających i same przewody. Na oko wyglądają dobrze jednak już nie przewodzą, wymień zączki (są tam końcówki żeńskie) na nowe a jak będzie trzeba to i odcinki przewodów zasilających. Oczywiście aby to zrobić musisz ten rezystror wyjąć z kanału.
  
 
No wiec tak. Jeza wyjalem Zlaczki na nim wygladaja idealnie, zadnych przypalen ani nic takiego. Wiec albo jez padl sam w sobie, ale przyczyna lezy gdzie indziej. Kupie drugiego jeza i zobacze czy to cos pomoze. Jezeli nie, to chyba bede musial wymienic to elektroniczne sterowanie z wyswietlaczami.
  
 
marian_ek z góry sorrki za nieodpisanie, ale jak to z radiówką bywa zdechła
no, więc z tego, co mi wiadomo to ten jeż raczej się nie psuje, (choć mogę się mylić, więc poprawcie koledzy)
Na Twoim miejscu odciąłbym tą kostke i albo kupił nową albo powpinał same, tzw. samiczki (grosze kosztują)
U mnie po wyciągnięciu kostki wyglądała jak nówka ze sklepu, ale w końcu po 5 godzinach prób CH... mnie strzelił i ją wyciąłem no i teraz śmiga na nowych samiczkach jak złoto ...
A może być jeszcze inna opcja... jeż jest włożony w kanał powietrzny i trzymają go zatrzaski (chyba 2) jeżeli nie dociskają go odpowiednio lub są pourywane to dmuchawa też raczej działać nie będzie.
Pozdrawiam
  
 
mt-01 zaden problem. Dalem rady jakos. Co do tych kostek to wydaje mi sie, ze gdyby problem byl po ich stronie to jakbym ruszal kostka przy wlaczonym zaplonie i wlaczonej dmuchawie to powinna ona chociaz zaskoczyc. A ona nic kompletna cisza. Nawet jak wyciagam wtyczki calkowicie i wkladam je spowrotem. Juz sam zglupialem.
  
 
Cytat:
Dalem rady jakos.


no więc co było u Ciebie?
  
 
Dalem rady jakos dojsc do jeza Nie naprawic dmuchawe Teraz czekam na rezystor. Mariusz wyslal mi dzisiaj rezystor no i konsolke. Mam nadzieje ze to bedzie jedna z tych rzeczy. W tej chwili to jezdze w kurtce i grubych skarpetach.
  
 
poczta strajkuje to może ci szybko nie dojść , jak masz czas to sobie rozbierz ten regulator napięcia (jeżem tutaj zwane) i wymień tranzystor który na 90% jest u ciebie zepsuty, są 3 i najczęściej szczela pierwszy z lewej, możesz załozyć buz11 lub buz71 , koszt 5zł
  
 
Wlasnie mialem sie do niego dobierac. Wyglada dosc szczelnie zamkniety. Zaraz go rozdlubie i zobacze jak to wyglada. Przypuszczam, ze jak tranzystor walnal to powinny byc na nim jakies slady niedawnej smierci
Dzieki za rade.

Update

Wlasnie sie dostalem do srodka jeza. Tak jak piszesz - tranzystor padl. Problem w tym, ze nie mam zadnego katalogu zamiennikow (oznaczenie na tranzystorze to FZ44S IR 9504 6W 7J), a mieszkam w UK i tu moze byc problem z dostepnoscia tych co podales. Jednak poza tranzystorem moze byc cos jeszcze uwalone na plytce. Wyglada to tak jakby woda dostala sie do srodka. Czesc plytki wyglada tak jakby kwas z baterii sie wylal. Nie jestem pewien, czy czasem sciezki nie ulegly zniszczeniu. Pocwicze to troche teraz. Jak nic nie wyjdzie to bede zmuszony poczekac na przesylke

[ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2006-11-22 14:59:07 ]
  
 
Cytat:
2006-11-22 14:40:13, marian_ek pisze:
"..Problem w tym, ze nie mam zadnego katalogu zamiennikow (oznaczenie na tranzystorze to FZ44S IR 9504 6W 7J), a mieszkam w UK i tu moze byc problem z dostepnoscia tych co podales. Jednak poza tranzystorem moze byc cos jeszcze uwalone na plytce.." [ wiadomość edytowana przez: marian_ek dnia 2006-11-22 14:59:07 ]



Ja troche "z innej beczki" - piszesz, że mieszkasz w UK. Może zamiast czekać na paczke z PL (w tamtą stronę, czyli do UK przeważnie idą one milion lat) pogrzeb na ebay.co.uk - np tu: http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-OMEGA-2-5-V6-PARTS-PANELS-SPARES-FULL-CAR_W0QQitemZ160053180160QQihZ006QQcategoryZ10404QQrdZ1QQcmdZViewItem

Przecież tam jest tego opór i pod nosem..

To tak tylko z działu "może się przydać"

Pozdr.
Eryk
  
 
Juz obdzwonilem tych gosci dawno. Oni z reguly wyjmuja typowe elementy, wiekszosc nawet nie wie ze takie cos jest za schowkiem
A Ci ktorzy wyjeli to juz nie maja niestety
Jeszcze dzisiaj przejrze nowe ogloszenia na Ebay'u.

Mam nadzieje ze do piatku dojdzie paczuszka.

Dzieki za rade, bardzo sluszna, jednak ja od tego zaczalem.
  
 
Cytat:
Problem w tym, ze nie mam zadnego katalogu zamiennikow (oznaczenie na tranzystorze to FZ44S IR 9504 6W 7J)



Pełna nazwa tego tranzystora to IRFZ44S (N-channel MOSFET, 60V, 50A) - możesz wstawić IRFZ44 z dowolną literką na końcu.
To tak na marginesie
  
 
Witam
U znajomego w MV6 (klimatronic) caly czas przepala sie bezp. 30A pod kokpitem (ten od nawiewu) - . Od czego proponujecie rozpoczac poszukiwania???
  
 
togan--- właśnie od tej kostki co wchodzi do jeża, być może jest upalona...
  
 
Witam. Paczka dotarla dzisiaj rano. Lepiej pozno niz wcale. "Jez" juz zainstalowany. Dmuchawa smiga, wiec problem zostal rozwiazany. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc w rozwiazaniu mojego problemu. Podziekowania rowniez dla Mariusza za zaufanie, ktory wyslal towar za granice, obcej poniekad osobie, zanim mial pieniazki na koncie.
Operacja wymiany tego hybrydowego rezystora dmuchamy (potocznie zwanego jezem) mogla by trwac kilka, kilkanascie minut. Jednak ja robilem to pierwszy raz, wiec niepotrzebnie rozebralem pol auta. Niestety nie mam dokumentacji (zdjec) z operacji. W innym przypadku pokusilbym sie o napisanie porzadnej porady. Jednak, zachecam wszystkich, ktorzy maja zamiar sie do niego dobrac o kontakt na priv. Postaram sie wyjasnic jak sie do niego dostac najszybciej.