Pytanko- silnik poloneza AA a AB różnice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam 125 - silnok poldolot ale tylko 75 KM i właśnie z tym związane mioje pytanko. Są dwie serie silników poldpolota, które były montowane w 125:
- typ silnika AA 75 KM
- typ silnika AB 82 KM
A teraz główna kwestia: JAK ZROBIĆ Z TYPU AA TYP AB - czy tu chodzi o wałek rozrządu czy coś jeszcze bo wkonstrukcji oba silniki są identyczne????


[ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2006-12-02 11:31:01 ]
  
 
rożniły się wałkiem rozrządu , spasowanie głowicy z kolektorem , inną charakterystyka sprężyn zaworowych (książka podje) zapłonem (AB bezstykowy z modułem) i jeszcze jakimis duperelami , o których jak uzyjesz wyszukiwarki na pewno się dowiesz . po co przerabiać AA na AB , jak od razu można zrobić z niego CB 89hp ... turystyczny wałek do ohv to inwestycja około 200zł + nowe szklanki -wtedy przy porobionychj kanałach w głowicy , poważonym dole i odchudzonym zamachu z silnika CB można mieć (przy odpowiednio dobranych dyszach do gaźnika - z mechanicznie otwieraną drugą przepustnicą )około 100hp , a na podwójnych gaziorach może i ze 105-110...tylko że ten silnik i tak dalej będzie kupą na trzech podporach ...
  
 
Pierwsze AB w polonezach miały normalny aparat z przerywaczem.
Inny jest gaźnik i dysze. Ale żeby zrobić CB trzeba rozwiercić blok a bloki od 1,6 były jednak inne (co nie znaczy że się tego nie da zrobić).
  
 
miałem AA rozwiercone na 1.6 , pod jakim względem inne były bloki od CB ??
  
 
Mój Ojciec miał fiatowskie 1,5 rozwiercone na 1,6.
Inaczej ukształtowane są kanały wodne przez co 1,6 ma ścianki cylindrów takie jak 1,5. Więc po rozwierceniu 1,5 na 1,6 mamy cieńsze ścianki.
  
 
Jednym słowem najlepiej zainwestowac w DOHC "monciaka" "acropolisa" albo 2.0???
  
 
probuj, a potem opisz nam swoje wrazenia
  
 
dohc to tez kupa - tylko że na pięciu podporach
  
 
Cytat:
2006-12-02 15:28:59, Furiosus pisze:
Jednym słowem najlepiej zainwestowac w DOHC "monciaka" "acropolisa" albo 2.0???


Najlepiej w 3.0 z Dino
  
 
Rozwinę trochę temat, bo noszę się z zamiarem generalnego remontu 1.5

Cytat:
2006-12-02 12:55:08, pavlus pisze:
Pierwsze AB w polonezach miały normalny aparat z przerywaczem. Inny jest gaźnik i dysze. Ale żeby zrobić CB trzeba rozwiercić blok a bloki od 1,6 były jednak inne (co nie znaczy że się tego nie da zrobić).



Jakie są różnice pomiędzy 1.5 i 1.6? Blok jest taki sam i wystarczy go rozwiercić do 1.6 i będzie to samo co 1.6 ? Co z głowicą (wałek rozrządu jest taki jak z 1.6) ? Bo nie wiem czy kupić 1.6 i jego robić, czy swoje 1.5... Dodam że ja mam silnik 1.5 AB.
  
 
pisał pavlus przecież że bloki są inne..
  
 
Blok jest inny, ale wystarczy go rozwiercić.
  
 
Cytat:
2010-05-23 12:25:59, Tailgunner pisze:
pisał pavlus przecież że bloki są inne..




Troszkę źle sformułowałem pytanie... Chodzi mi o to czym się te bloki różnią i pytanie pokrewne wynikające z poprzedniego: czym się będzie różnić rozwiercone 1.5 od silnika 1.6?


edit:

kurfa, ale ze mnie dureń przecież pavlus napisał czym się różnią

[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2010-05-23 12:59:32 ]
  
 
A ja mam trochę inne pytanie zabieram się kolejny raz do zaspawana mostu tylko tym razem normalnie na samochodzie i mam pytanie czy mi sie olej nie zapali jak to będę spawać?? Tzn wiadomo ten co zostanie na trybach itd.
  
 
człowieku pijany jestes czy co, ze piszesz o moscie w watku na temat silnika?
  
 
Cytat:
2010-05-23 13:52:28, Piotrek42gv pisze:
A ja mam trochę inne pytanie zabieram się kolejny raz do zaspawana mostu tylko tym razem normalnie na samochodzie i mam pytanie czy mi sie olej nie zapali jak to będę spawać?? Tzn wiadomo ten co zostanie na trybach itd.


znajdź jakąś twardą ściane w swojej okolicy , rozpędź się , i pierdolnij w nią głową . gwarantuje że się nie zapali...
  
 
piotrek- przestań z łaski swojej pisać po pijaku na forum bo pracujesz sobie na CB przydomek
  
 
Cytat:
2010-05-23 12:48:34, Tybek pisze:
Troszkę źle sformułowałem pytanie... Chodzi mi o to czym się te bloki różnią i pytanie pokrewne wynikające z poprzedniego: czym się będzie różnić rozwiercone 1.5 od silnika 1.6? edit: kurfa, ale ze mnie dureń przecież pavlus napisał czym się różnią [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2010-05-23 12:59:32 ]




no właśnie dokładnie o tym napisał - będzie miał cieńsze ścianki
  
 
Cytat:
2010-05-23 20:18:06, Furiosus pisze:
piotrek- przestań z łaski swojej pisać po pijaku na forum bo pracujesz sobie na CB przydomek


Obiecuje Fur nigdy więcej
P.S
Nie zapalił sie