forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
Zacznij nowy temat  Temat został zamknięty

Radio w oplu- kostki ISO

Szukaj na forum: 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor 
 2006-12-05 16:02:47

Ale wam utruje d.... co?
Tym razem mam nastepujace pytanie.
Zakupilem Soniaczka do Asi i po podlaczeniu do tej cholernej kostki po odlaczeniu zasilania gasnie mi radio i nie zapamietuje ustawien. Jednoczesnie znika na wyswietlaczu data.
Pytanie brzmi. Czy jest jakas kosteczka do nornalnego podlaczenia?? Normalne to takie kiedy ja wylaczam radio kiedy mam ochote a nie kiedy wyjmuje kluczyk
Dodam ze z trzech Oplowskich modulow zajete mam tylko dwa.Myslalem ze ten duzy odpowiada za wyswietlacz na TIDzie.
Z soniacza jest przejsciowka na zwykle ISO.
Da sie cos z tym zrobic czy musze wyp.... wszystkie kostki i lutowac??
A moze ja mam jakis nienormalny samochod??
 
  
 
 2006-12-05 16:34:49

musisz w kostce przełożyć kabel od podtrzymania pamięci ale najlepiej podjedz tam gdzie montują radia to Ci powiedzą który bo ja nie wiem.Sprawdz czy masz z tyłu radia tam gdzie bezpiecznik możliwość przełożenia go niżej lub wyżej to może pomóc
2011-09-15 11:10
  
 
 2006-12-05 19:14:56

kabel od podtrzymania przełóż w miejsce prądowego i jest cacy
kabel od podtrzymania jest chyba koloru pomarańczowego a prądowy czerwonego

ale upewnij się w opisie od radia bo jak Chińczyk co pracuje za miskę ryżu nie miał odpowiedniego kabla to mógł włożyć inne

co do daty to przetnij kabel od sterowania anteną chyba niebieski i masz datę z powrotem

cała operacja 1 minuta z jednym cienkim wkrętaczkiem i małym scyzorykiem
2010-01-28 10:54
  
 
 2006-12-06 16:56:12

Scyzoryk (legitymacja) MAM ZAWSZE PRZY SOBIE !!!! Duzy w torbie maly przy kluczach
Chyba jednak podjade do jakiegos szamana od elektryki. Nie chcialbym czegos spalic..... Poszukam jeszcze instrukcji w necie moze beda rozpisane kabelki to sam zasiade do problemu.
 
  
 
 2006-12-06 18:46:05

Radio traci pamięć po wyłączeniu zapłonu



Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń.

[ wiadomość edytowana przez: tomazzi1980 dnia 2006-12-06 18:50:04 ]
2012-11-24 09:06
  
 
 2006-12-06 20:35:02

Cytat:
2006-12-06 18:46:05, tomazzi1980 pisze:
Radio traci pamięć po wyłączeniu zapłonu Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń.


Znalazlem cos takiego w instrukcji obslugi radia:

Chyba o to chodzi.... zolty zamieniam z czerwonym a legitymacją (scyzorykiem) tne niebieski i chulajet jak trza... mam nadzieje

 
  
 
 2006-12-06 20:37:09

Sory za deja vu. Poprosze milosciwi panujacego Admina o wypitolenie tego...

[ wiadomość edytowana przez: GrzesD dnia 2006-12-06 23:59:41 ]
 
  
 
 2006-12-06 22:54:34

i jak
2010-01-28 10:54
  
 
 2006-12-09 15:46:25

Witam
borykam się z problemem podłączenia oryginalnego radia montowanego w OPLACH CAR 300, tzn to jest astra II i ma obcięte kostki, nie wiem jak podłączyć trzecią kostkę do wyświetlacza, jeżeli ktoś ma dane dotyczące kolorów przewodów gzie mają być wpięte to bardzo proszę o informację??
2007-07-27 23:19
  
 
 2006-12-10 09:47:02

jak chcesz to daj znac zrobie fotki
aha masz uciete kostki w radiu czy w samochodzie
2010-01-28 10:54
  
 
 2006-12-10 15:38:41

bardzo byłbym ci wdzięczny za zdjęcia jaclub@o2.pl , kostka jest ocięta z instalacji samochodowej nie z radia, z góry dzięki
2007-07-27 23:19
  
 
 2006-12-10 15:41:30

nie chodzi ci przypadkiem o to . . . . . KliK . . . . .
2014-03-02 18:41
  
 
 2006-12-10 16:00:15

właśnie miałem tą stronkę z podłączeniem ale kolory mi się nie zgadzają, nie wszystkie
2007-07-27 23:19
  
 
 2006-12-10 21:18:45

Popatrz dobrze. Ja w radyjku mialem inne kolory a mimo to zachowujac pewien schemat dzialania doszedlem co i jak. Wczytaj sie dobrze jaki kabelek jest od czego i na pewno dojdziesz
 
  
 
 2006-12-11 15:50:08

Jeszcze jedno pytanko:
Jaka moc maja seryjne glosniki w Astrach I?? Mam model z 99 roku.
Przy polowie skali glosnosci malo mi sie samochod nie rozpadnie.Troche sie boje ze glosniki moga byc za male.
Mam radyjko SONY 4 x 45 W (tak jest napisane)
 
  
 
 2006-12-11 18:11:40

jutro pykne fotki to ci wysle
tylko musze wyjąc schowek i wykrecic radio
2010-01-28 10:54
  
 
 2006-12-11 20:21:24

Cytat:
2006-12-05 16:34:49, michu71 pisze:
musisz w kostce przełożyć kabel od podtrzymania pamięci ale najlepiej podjedz tam gdzie montują radia to Ci powiedzą który bo ja nie wiem.Sprawdz czy masz z tyłu radia tam gdzie bezpiecznik możliwość przełożenia go niżej lub wyżej to może pomóc


odnosnie kasowanie to mialem problem bo cos tam kombinoalem i nagle gubily mi sie wszystkie ustawienia po wylaczeniu zaplonu. Co sie okazalo, z tylu zeby wyciagnac bezpiecznik jest taka zawleczka - zaslepka ktora mozna wlozyc na 2 sposoby (wyzej i nizej). Jedno z tych ustawien to wlasnie powoduje zapamietywanie ustawien a 2 nie. A sam fakt wylaczania radia po wyl. zaplonu te zmnie wqrzal, wiec zmostkowalem zasilanie do podtrzymania i dziala caly czas teraz tylko trezba pamietac o wyl. radia jak sie wychodzi
 
  
 
 2006-12-11 23:21:42

Cytat:
2006-12-11 18:11:40, adi-000 pisze:
jutro pykne fotki to ci wysle tylko musze wyjąc schowek i wykrecic radio


Moze zamiast rozbierac auto za kazdym razem machnij ze 2000 zdjec i wrzucaj na forum te potrzebne.
Niskie uklony ze ci sie tak chce grzebac.
 
  
 
 2006-12-12 10:56:02

I jeszcze jedno pytanie w tym temacie...
Nabyłem włacznik swiatel ze sciemniaczem do Astry
Stary rozbieralem bez problemu (wypadaly tylko te blaszki od stykow przelaczajacych swiatla) Czy jak rozbiore ten ze sciemniaczem nie rozleci mi sie nic wiecej (chodzi o elementy sciemniacza)
Chcialem zmienic kolor podswietlenia...
 
  
 
 2006-12-13 18:22:09

co do zdjąc to masz racje
a co do zmiany koloru podswietlenia próbowałem wszystkiego, diód itp , skończyło sie na na założeniou sylikonowych kapturków - czerwonych i efekt jest extra zdjecia w profilu
2010-01-28 10:54