Bezpiecznik wycieraczek.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takowy problem iz dzisiaj jak chcialem wlaczyc wicieraczki to niespodzianka nei dzialaja ;/ a wiec co bezpiecznik patrze wywalilo oki to wstawiamy nowy i w momencie przekrecenia stacyjki na miejsce gdzie sie zalaczaja lampki w zegarach bum bezpiecznik sie pali ;/ w tym zcasie na ma wloczonej zadnej wajchy ani nic poprostu sie jara no to mzoe silniczek sie zaciol bum odpinam i znow to samo bezpiecznik do piachu ;/ chcialem sie wiec dowiedziec czy mail ktos tak i czy moze to jakas typowa usterka?? bez wycieraczek nie usmiecha mi sie jezdzic ;( i ile moze kosztowac przelacznik wycieraczek ten pod kierownica i jak co przekaznik?? ja myslalem ze to przekaznik ale nie mam jak sprawdzic bo neimam miernika ;( poleccie cos ;(
  
 
Wywalony bezpiecznik to skutek usterki.
Należałoby znaleźć przyczyne.
Najtańszym miernikiem jest żarówka, która pokazuje czy płynie prąd czy też nie.
Jakbyś odpiął kostkę od silinka wycieraczek i podpiął żaróweczkę to się przekonasz, czy idzie tam prąd czy nie.
Skoro dochodzi znaczy że przyczyną może być np. zawieszony silnik.
Wystarczy go uważnie rozebrać (aby go później identycznie złożyć), przeczyścić, przesmarować i wsio.
Identycznie postępuj z innymi elementami aż usuniesz usterkę.


A jak nie masz zdolności manualnych i pojęcia o elektryce to sobie daruj i jedź do elektryka
  
 
ale chodzi o to ze wlasnie odpielem silniczek i zalozylem nowy bezpiecznik i w momencie przekrecenia kluczyka bezpiecznik sie przepala ;( wiec gdzies jest zwarce na instalacji tylko jak to teraz znalesc ;(
  
 
Stawiam -zwarcie na kablu+ do masy .Jeśli ma ktoś schemat elektryczny i może go wkleić to będzie łatwo prześledzić wszelkie opcje.Dzięki!
  
 
Schemat jest TU
Widze dwie możliwości :
1) zwarcie na kablach, będzie ciężko znaleźć, zajęcie bardzo czasochłonne i pracochłonne
2) uszkodzona elekronika od sterowania wycieraczkami, o ile dobrze mi się wydaje to powinna tam być wtryczka która umożliwi odpięcie owej elektroniki
  
 
Cytat:
...
2) uszkodzona elekronika od sterowania wycieraczkami, o ile dobrze mi się wydaje to powinna tam być wtryczka która umożliwi odpięcie owej elektroniki



O ile ja dobrze pamiętam, elektroniką sterowania wycieraczkami jest sam przekaźnik. Po wyjęciu go pozostaje nam jedynie jeden tryb pracy wycieraczek. Bardzo sprytne rozwiązanie
  
 
a czy zwarcie moze powodowac przekaznik wycieraczek??
  
 
Zwarcie może powodować wszystko gdzie tylko "+" zetknie się z "-".
Silnik, przekaźnik, włącznik przy kierownicy jak i sama wiązka elektryczna.

Ale widze że bierzesz się do tego jak pies do jeża (czyli nie masz pojęcia), więc odpuść sobie bo możesz coś skopać i wtedy koszt serwisu u elektryka wzrośnie o niepotrzebne wydane peeleny.



Lepiej poproś kogoś z warszawskich kolegów o pomoc lub zajedź swą dorożką do elektryka
  
 
Cytat:
2006-12-17 10:17:08, krzychu_ch pisze:
O ile ja dobrze pamiętam, elektroniką sterowania wycieraczkami jest sam przekaźnik. Po wyjęciu go pozostaje nam jedynie jeden tryb pracy wycieraczek. Bardzo sprytne rozwiązanie


Niestety przekaźnik chyba nie jest jedynym elementem z "elektroniki" sterującej pracą wycieraczek. Tryb pracy przerywanej z regulacją potencjometrem, parkowanie wycieraczek na podszybiu, jak również wyłczenie po trzech przejsciach wycieraczek podczas mycia szyby musi być sterowane z jakiegoś, choćby prostego układy elektronicznego. Na schemacie widac przekaźnik, ale nie widać co nim steruje, a to jest właśnie ten kawałek elektroniki.
Po analizie schematu, dochodze do wniosku, że po wyjęciu przekaźnika powinny pracowac dwa tryby wycieraczek:ciągły wolny i ciągły szybki. Jak nie bedzie przekaźnika, to wycieraczki nie zaparkują poprawnie na podszybiu, tylko zatrzymają się w momencie kiedy przełaczysz manetkę w pozycje STOP lub w pozycję pracy przerywanej.
Co do dziagnozy usterki naszego kolegi, to jeśli ma jakiś omomierz, to znajdzie usterkę:
1) na początek odłacz akumulator-będzie bezpieczniej
2) wyjmij bezpiecznik od wycieraczek, na schemacie jest oznaczony jako F4
3) jedną końcówkę omomierza dołaczamy do masy, a drugą "PO" bezpieczniku F4 (można bezpośrednio w gniazdo bezpiecznika).
Jeśli w układzie jest zwarcie to omomierz pokaże mała rezystancję i jest to podstawa do dalszej pracy!!!!
4) odłącz wtyczkę od silniczka spryskiwacza- obserwuj wskazanie omomierza
5) wyjm przekaźnik wycieraczek-obserwuj wskazanie omomierza
6) odłącz kable przy silniku wycieraczak (nie pamiętam dokłądnie jak wygląda w rzeczywistości)-obserwuj wskazanie omomierza
7) odłącz przełącznik wycieraczek( będzie to wymagało zdjęcia osłony kolumny kierowniczej)- obserwuj wskazanie omomierza
Rozłącz wytczkę X2A (pod maską silnika-nie wiem która to jest dokładnie, wtyczka będzie miała "rozmiar" 4x3 pola łaczące)-obserwuj wskazanie omomierza

Jeżeli nadal jest zwarcie, to układ wycieraczak jest sprawny a zwarcie jest gdzieś w kablach (przecięty i dotyka do masy). Jeśli po którymś rozłączeniu zwarcie znikło, to daj znać, pomyśłimy co z tym dalej zrobić.
Układ rozłączaj w kolejności jaką napisałem. Jak rozłączysz to nie podłączaj spowrotem tylko przejdź do nastepnego punktu.

Na koniec pozostaje pytanie: jak dobry jest schemat.


  
 
w obudowie przekaźnika jest układ elektroniczny realizujące 'zaawansowane' funkcje.
  
 
a wiec tak usterka zostala wyeliminowana i teraz wycieraczki dzialaja poprawnie ;] ale po kolei ;]
zgodnie z informacjami z forum postanowilem poprostu wyjac przekaznik i sprawdzic czy dzialja wycieraczki. a wiec wyjolem przekaznik i wlozylem nowy bezpiecznik przekrecilem kluczyk i polowa sukcesu bezpiecznik sie nie przepalil. a wiec ide dalej wlanczam wycieraczki i cud dziala 2 bieg a wiec silniczek i reszta sprawna poszedl przekaznik. wiec nie wiele myslac pojechalem na kotsisa i kupilemn za cale 25 chyba zloty nowy przekaznik i zamontowalem i teraz wszystko dziala ;] a i odnosnie elektroniki sterujacej wycieraczkami to na bank znajduje sie ona w przekazniku gdyz bbez przekaznika wycieraczki zatrzymywaly sie w momencie odciecia zasilania a gdy wlozylem przekaznik i przekjrecilem kluczyk ( wycieraczki nie byly w dokladnym miejsu spoczynku byly troche wyzej) same wrosily po polozenia wyjsciowego ;] wiec chialbym jak ajmocniej podziekowac wszytkim osoba udzielajacym sie w wontku ;]