Zmiana kierownicy w MKVII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem Escorta 1,3 z '97 roku.
Niestety jest to wersja CL,a wiec "gola".
Chcialbym wymienic standardowa kierownice-
taka jak na zdjeciu:

Na 4-ramienna, ktora bardzo mi sie podoba:

Ta 4-ramienna jest z airbagiem,ale nie zalezy mi na jego podlaczaniu.
Chcialbym po prostu zalozyc ta 4-ramienna kierownice na miejsce mojej 3-ramiennej.
Czy da sie to bez wiekszych problemow zrobic?
Czy otwor na wieloklin jest taki sam?
Czy nie bedzie problemow z podlaczeniem i dzialaniem klaksonu?
Kabelek od airbaga po prostu bym odcial, lub(jesli to mozliwe) wogole wyjal poduche i zostawil sama zaslepke.
Prosze szanownych Forumowiczow o pomoc.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
  
 
Witam ponownie- jeszcze jedno pytanko-
jak poprawnie odkrecic i zdjac kierownice 3-ramienna?
Kompletnie sie na tym nie znam.
Prosze o jakas podpowiedz.
W poradach na stronie glownej jest instrukcja sciagania kierownicy 4-ramiennej z airbagiem, ale tu wszystko wyglada inaczej.
Prosze o informacje
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
  
 
może to Ci troche pomoże
  
 
Cytat:
2007-02-06 23:48:43, mss pisze:
może to Ci troche pomoże



Juz pisalem w poprzednim poscie,ze czytalem ta instrukcje zdejmowania kiery 4-ramiennej, ale ja potrzebuje informacji jak sciagnac kiere 3-ramienna.Nie mam pojecia jak sie za to zabrac, a nie chce nic zepsuc.
Czekam na dalsze odpowiedzi.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-02-07 08:16:13, Janio1981 pisze:
Juz pisalem w poprzednim poscie,ze czytalem ta instrukcje zdejmowania kiery 4-ramiennej, ale ja potrzebuje informacji jak sciagnac kiere 3-ramienna.Nie mam pojecia jak sie za to zabrac, a nie chce nic zepsuc. Czekam na dalsze odpowiedzi. Pozdrawiam



niczym się nie różni od relacji Kielka którą Ci MSS podał !
  
 
odświeżam ten temat

gdyż mam ten sam problem

a spósób opisany w fotorelacji dla 4-ramiennej RÓŻNI SIĘ od zdejmowania 3-ramiennej

proszę o jakąś podpowiedź jak zdjąć tę 3-ramienną ?

nie ma z tyłu żadnych srub (tych co w 4-ramiennej trzymają poduchę)
a po zdjęciu z 3-ram. (da się podważając) kólko od klaksonu widać nastęne kółko plastikowe z 3-ema jakby bolcami/zatrzaskami (na nich były sprężynki) i dalej nie wiadomo jak tego nie zepsuć i zdjąć aby dojśc do śruby ! (chyba musi być, nie ?)

Proszę o pomoc !

PS.
a może Janio1981 sam doszedłeś do tego ?
  
 
up...
  
 
czy nike nie jest w stanie pomóc ?
  
 
przecie relacje masz na głownej stronie.......
  
 
w mk5 sciagasz ta zaslepke na kierownicy(tą ze zaczkiem forda) potem bierzesz klucz chyba 17 i odkrecasz srube mocującą kierownice, zadnych problemów, i wyciagasz kierownice do siebie.
  
 
dalej potrzebna Wasza pomoc !

w MK7 dla kiery 3-ramiennej pod klapką klaksonu jest ten plastik, o którym pisałem i którego nie wiem jak zdjąć aby dojść do śruby

dla niedowiarków zdjęcia:





Czy ktoś wie jak to zdjąć ?

(i nie odsyłajcie mnie, proszę, do tej porady na str. głównej, gdyż ona nie jest do tego typu kiery ! sinuspi tez...)

Dzięki !
  
 
Jak żadnych śrub ani zawleczek nie widać na wierzchu, to ja bym stawiał na wpakowanie paluchów pomiędzy tą osłonkę a kierownicę zasadniczą w miare symetrycznie (czyli jedna łapa od góry, druga w okolicy środkowego ramienia kiery) i po prostu ściągnięcie tego badziewia przy użyciu odrobiny siły.
Trzeba się trochę poszarpać, przecież to Ford
A jak nie będzie chciało ruszyć, to może ściąganie trzeba zacząć od góry. Tak byłoby logicznie, bo najwięcej miejsca na odginanie plastików jest