[125p] Czerwony - narazie czerwony - Strona 33

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam wersję z fiata 124 Spider - dysze są od góry i ssanie jest w dobrą stronę. Do tego mam dysze do podciśnień z każdej rury.


Cytat:
2015-08-17 13:39:20, pavlus pisze:
Obawiam się że do wysilonego 1,8 to może być mało, jakie tam masz zwężki? Jak to po synchro? przecież to i tak trzeba na silniku zmierzyć...



Synchro statyczne ma ogromne znaczenie dla regulacji gaźnika - tego się nauczyłem. Jak przy odpalaniu każda gardziel ma inne uchylenie to robi się taka kakofonia, że aż strach i trudniej toto opanować później. Tak jak każda ma taki sam wychył to jest łatwiej. Przynajmniej wiadomo w którą mańkę jechać.
Zwężki są chyba 32.

SOLEX - porażka nie porażka - Mar ma i jest zadowolony - przynajmniej mają ośki na łożyskach. Z dostępem do części nie ma problemu - dzwonię do dilera i są albo na miejscu albo za tydzień w Polsce.

Cytat:
2015-08-17 13:56:14, pwr79 pisze:
Tak się zapytam czy magik gaznikowiec, ustawiał gaźniki moto z oryginalnym airbox?



No właśnie tu jest taki problem, że oryginalnego airboxa się nie da zastosować z aucie - totalny brak miejsca - synchro robiliśmy na otwartych trąbach.


  
 
Cytat:
solex to poracha, masz do tego jakies elementy regulacyjne?


Jest więcej i taniej i nie odkształcają się po wielu latach.
A co weber, albo dellorto, to pęknięta gardziel, albo mikropęknięcia w komorze pływakowej.
Ja tam wolę solexy.
Poza tym Furiosus dobrze pisze.
  
 
Przecież kwestia pęknięć i odkształceń to nie jest wina gaźników samych w sobie tylko niechlujności montażu i często zużytych tłumików drgań, które lata świetności mają już dawno za sobą. Każdy z tych gaźników ma swoje wady i zalety, ale jeżeli nie jest mocno zużyty i ma się dostęp do części zamiennych to każdy z nich dobrze dobrany i wyregulowany będzie działał.
Dla mnie najgorsze w poziomych gaźnikach w 125p jest fakt, że żeby je upchnąć z serwem to trzeba dać zbyt krótki kolektor (najczęściej ten od 130TC), a żeby dać jakiś bardziej sensowny to trzeba przełożyć pompę z serwem i wyrzeźbić najlepiej samemu jakiś sensowny kolektor, albo kupić taki jaki był w Fiatach 125T lub M131 od GC.
  
 
Ja czytałem gdzieś kiedyś opinie, ze to właśnie solexy były najlepiej wykonane i najlżejsze spośród tego typu gaźników.
  
 
Ktoś ma fotkę z takim zestawem w spiderze. Chodzi mi o sterowanie przepustnicą - cięgno idzie na dół więc trzeba coś wyrzezać na wzór.

  
 
Jednak musiałem się poddać i rozdzielić gaźniki od kolektora. Po dwóch dniach prób montażu okazało się, że nie da rady wsadzić całego zestawu. Zdjąłem gaźniki z szyną i tłumikami drgań. Teraz za karę muszę dorobić uszczelki pomiędzy kolektor a tłumiki, ale warto było... fotki porobię wieczorem i powstawiam jak toto wygląda.
  
 
Ostatnio zanabyłem takie oto krzesełka.



Śmierdziały jakby tam się przez 30 lat stado kotów gziło. Musiałem łosia po ich przewiezieniu wietrzyć. Dziś pojechały do tapicera. Będą czarne - skaj + materiał w środku.

Może Ktoś potrzebuje ładne wnętrze do MR z poczatków produkcji niby lepsza skajka niepękajka? Fotele przednie z owalnymi zagłówkami (regulowanymi).
  
 
Też mam takie, tylko właśnie całe w skaju, a środek materiałowy, bardzo fajne fotele, moim zdaniem dużo lepiej wyglądają w 125p niż te protoplasty Bimarco B. Swoją drogą, wiadomo kto produkował te fotele ?
  
 
Mówią na mieście, że to jakaś rzemieślnicza prywaciarska fantazja z lat 70-tych. Fotele są faktycznie zajedwabiste, wygodne i do fiaciszcza bez klatki pasują zdecydowanie lepiej jak jakiekolwiek współczesne kubły.
Do tego są z laminatu i ważą NIC.

Długo ich szukałem i w końcu znalazłem do tego cena była bardzo sympatyczna.


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2021-01-22 08:14:35 ]
  
 
Miałeś do nich szyny pasujące do 125p czy będziesz rzeźbił ? Ja w swoich miałem samoróbki pasujące do 126p, wstyd je pokazać tutaj, a co dopiero na BK które podobno przechodziły bez problemu.
  
 
Szyny nam od malucha. Ale kolega Boldor w swoim brązowym fiacie miał je przykręcone w seryjne szyny ze 125p - podobno jak zdjąć fotel z szyn to pasują idealnie i siedzi się dość nisko. Moje będą wkomponowane w szyny z poldka plusa - te z plasticzkiem na boku.
  
 
Fajnie by było jakby pasowały w seryjne szyny, muszę sprawdzić swoje.
  
 
Hop do góry - nowości:

1. W środku są kubełki - oj trzeba było się trochę naspawać. Są na podstawach z poloneza - trochę przerobionych - tyci tyci - 4 dni pracy.





2. Na blacie w warsztacie stoi taki cosiek:




Miałem już jeden podobny zrobiony z IS-a. Niestety po dokładniejszych pomiarach okazał się być za cienki. Powędrował do Łukasza a ja w zamian dostałem takie oto kiełbaski z Hondy S2000.
Tutaj są już po pasowaniu i obsmarkane - teraz czas na spawacza z prawdziwego zdarzenia. Komentarz do tej roboty jest taki, że jednak IS jest bardziej P&P niż Honda. W zasadzie cały kolektor trzeba było rozłożyć na elementy pierwsze i spasować z sobą od nowa.
  
 
WOW masz czerwony, najszybszy blok
zapomniałem Ci powiedzieć o poprzeczkach
o umiejętnościach tapicera się nie wypowiem
  
 
Blok wypożyczony do pomiarów - mój jest szary.
Tapicer faktycznie debeściakiem nie był - ale za karę dostał mniej kasy niż sobie życzył więc mój poziom estetyki jeszcze nie zdycha. Poprawi się z czasem jak się nimi nacieszę.
  
 


Tak więc dotarłem do miejsca gdzie zabawa na stole się zakończyła i trzeba toto umieścić pod maską do finalnych pomiarów.
Nie jestem puki co w stanie stwierdzić czy górna rurka przejdzie między tunelem a skrzynią czy nie - dlatego zejście nie jest jeszcze dospawane tylko umocowane "na taśmę".
Dolna przejdzie napewno co do górnej to chyba też ale nie jestem na 100% pewien. Idea tworzenia była taka, żeby rureczki poleciały nad drążkiem kierowniczym coby nie motać się za bardzo z montażem.

Jeszcze nie klnę idei Tomasza Vel Walezego Cecota... ale jeszcze nie skończyłem


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-12-10 19:53:55 ]
  
 
Też w najbliższych dniach mnie to czeka

... i prawdę powiedziawszy jakoś nie pałam entuzjazmem podejścia do tego tematu - może to ta atmosfera przedświąteczna ?

Rurki giąłeś sam? czy gotowe kolana?
  
 
Góra czyli 4 rurki i dwa zejścia to Honda S2000 - poniżej zejść kolanka cięte w kąty i pasowane razem - ogólnie niezły galimatias.
  
 
Masz jakieś fotki szyn foteli? W lato czeka mnie ta sama zabawa.
  
 
sp200 - fotele są jeszcze do poprawy bo jednak się siedzi za wysoko.

Narazie zakończyłem ten etap:



pospawane, oszlifowane - właśnie wsadziłem pod maskę do pomiarów gdzie ciąć i montować flanszę do "fajki". Jak dospawam flanszę to owinę czym tam potrzeba poowijać.