Oporne koło pasowe - jak odkrecic?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Moze Szanowni Koledzy znaja jakies skuteczne metody na odkrecenie sruby kola pasowego na wale korbowym?
Wyczytalem, ze jest to sruba z gwintem prawym (jak sie myle to prosze mnie poprawic)
Pierwsze podejscie - zostalem pokonany
Probowalem kluczem plaskim i mlotkiem, blokowalem samochod na biegu, nawet zakladalem drugi pas klinowy i nim blokowalem kolo, ale bez skutku:/
Na forum podawano jeszcze metode:
- na rozrusznik < ale tego sie boje bo wlasnie go wymienilem
- na przecinak < tego bede probowac
Co jeszcze pozostaje? palnik? Boje sie, ze calkiem rozwale srube:/
Chetnie poslucham rad innych
Escort 1.3 gaznik
  
 
metoda na przecinak jest najleppsza....
przecinak o "róg" śruby tak zeby jakanjwieksza dzwignia sie zrobila i walisz mlotkiem :]

w naprawde najgorszym wypadku jesli pozegnasz sie ze sruba to przyspawaj pręta (zaloz klucz), na preta (klucz) 2m rury i z tak duza dzwignia na bank odkrecisz
wiem cos o tym bo w ten sposob urwalem srube trzymajaca piaste "za gleboko" ja wkrecilem


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-02-23 14:25:17 ]
  
 
Ale podstawa to mieć dobre narzędia, a srubke odkrecamy dobrą nasadka z przedłuzką a na pózniej zostawiamy przecinak z młotkiem
  
 
odkręć plastykową osłonę podjedż do wulkanizatora i spróbujcie to "ganem" odkręcić...jak już ruszy to jest Twoja... ja tak robiłem..
Kumpel natomiast wiercił dwa otwory w kole pasowym i robił dźwignię ze zwyklego płaskownika(byle nie na średnicy koła) a oprócz tego normalna nasadka i mocny klucz
  
 
co do zapieczonych śrubek nakrętek etc. to wyprubowany sposób,
uwaga na możliwość zapłonu w extremalnych miejscach,
podgrzewanie żywym ogniem dobre są palniki ołówkowe, lub większe, lut lampy
  
 
U mnie nie pomogły żadne klucze pneumatyczne, przecinaki, długie brechy i inne czary. Rozrusznik ryzykowny, bo może przeskoczyć rozrząd. Niestety, zakończyło się na palniku. Od razu trzeba lecieć kupić nowe koło pasowe, ze względu na elementy gumowe, które takie operacji albo nie przeżyją, albo da im w kość. No i oczywiście nową śrubkę.
  
 
panowie wielki problem, okdrecałem koło pasowe wału korbowego, zdjęta pokrywa zaworów i zablokowane wałki, okręcałem w lewo i 3 razy przeskoczył mi pasek na trybach wałków. Co teraz z tym zrobic?
  
 
Na kole pasowym masz wycięcie a na misce olejowej znak. Musisz tak ustawić koło, żeby pokrywało się ze znakiem.

TUTAJ masz zdjecia.

[ wiadomość edytowana przez: Shaq dnia 2007-11-05 15:36:00 ]
  
 
no to ja wiem ze tak trzeba ustawic tylko że wał korbowy obkręciłem i pasek na wałkach przeskoczył
jak to cofnąc teraz
  
 
Cytat:
2007-02-23 13:41:10, karloss pisze:
Witam! Moze Szanowni Koledzy znaja jakies skuteczne metody na odkrecenie sruby kola pasowego na wale korbowym? Wyczytalem, ze jest to sruba z gwintem prawym (jak sie myle to prosze mnie poprawic) Pierwsze podejscie - zostalem pokonany Probowalem kluczem plaskim i mlotkiem, blokowalem samochod na biegu, nawet zakladalem drugi pas klinowy i nim blokowalem kolo, ale bez skutku:/ Na forum podawano jeszcze metode: - na rozrusznik < ale tego sie boje bo wlasnie go wymienilem - na przecinak < tego bede probowac Co jeszcze pozostaje? palnik? Boje sie, ze calkiem rozwale srube:/ Chetnie poslucham rad innych Escort 1.3 gaznik



Przyspawac do sruby solidny kawalek druta zbrojeniowego, tak aby wystawal do przodu auta pod zderzakiem. Wytoczyc auto z garazu, wrzucic trzeci bieg, wycisnac sprzeglo, ktos auto rozpedza na popych i "strzal" ze sprzegla. U mnie pomoglo

a tutaj masz moj watek

[ wiadomość edytowana przez: mazzi19 dnia 2007-11-05 17:40:29 ]
  
 
żadnych drutów, rur i palników, porządny klucz rurka i rozrusznik

wymienione wszystko, org rozrząd , pompa bugatti, nowy pasek osprzetu rolki napinacz, płyn , olej wspomagania oryginały,
ok 500zł wszystko wyszło

gdyby nie problem z kołem pasowym wałka korbowego robota na pól dnia

przesatwiony rozrząd da sie naprawic nie jest to wielki problem

grunt ze wszystko zrobione i tyra

WIELKIE DZIEKOWANIA DLA WOJO & SHAQ ZA CENNE WSKAZÓWKI POZDRO
  
 
Nie ma problemu, za wiele to ja nie wiedziałem, ale się starałem

Co do systemu odkręcania na rozrusznik - ja się zawsze bałem
  
 
ja tez sie bałem ale dzis sie przekonałem, zrzucasz swiece zeby nie odpalił i tyle , szybko bez wysiłku i z gracja hehe
  
 
Z gracją Dobre
  
 
tak na serio to wymiana rozrządu i pompy to nie jest jakaś taka straszna robota jak sie mówi, troche zdolnosci, garaz z kanalem, dobre narzedzia i jest to do zrobienia...
najgorsze jest te koło pasowe... ale do odkrecenia
  
 
Dokładnie, ale trzeba mieć jakiekolwiek pojęcie o tym wszystkim. Jak ktoś ma 2 lewe ręce to lepiej niech się nie pcha