Essi mk7 1.6 zetec kopci na biało ,gdzie przyczyna?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema

jest taka sprawa auto dosyć długo stało w garazu wcześniej wszystko było ok .

Przez ostatnie miesiące od początku zimy 2 razy tygodniowo chodziłem do garazu go odpalać ale pojawił się t aki problem ze auto kopci .

na zilnym silniku jest ok najwyzej troche poleci mu wody z końcówki ale jak się rozgzeje to leci biały gęsty dym który przypomina pare (sposów w jaki się ulatnia w powietrzu) Na samym poczatku auto kopciło bardzo po zagzaniu jak go przegazowałem zostawiał prawdziwą zasłone dymną a pod końcówką zostawała niemała kałuza.

Czy to moze byc płyn chłodniczy ? a jezeli tak to w jaki sposob moze się on dostawać bo mam nadzieje ze to nie np pęknięte głowica zresztą wg moich obswerwacji płynu nieubywa i po zagzaniu jest nieco ponad minimum.

sorry za nieco słaba składnie tej wypowiedzi ale mam nadzieje ze zrozumiecie oco mi chodzi.
  
 
Chyba pomyliles dzialy
  
 
eee uszczelka pod głowicą ? moze się "wydmuchła" ? nie ma bardziej racjonalnej opcji
  
 
jak jest ciepło na zwwnątrz i jest niebiesko - biały dym non stop to olej się spala bo dostał sie do katalizatorka.

bardziej niebieski i w trakcie zmiany biegów to układ tlok - cylinder, a jak calkiem jak dwusuw non stop to raczej panewki

  
 
jest biało Biały
  
 
Głupie pytanie, ale jaki ma zapach ten dym?
  
 
hmmm trodno ocenić troche się tego nawdychałem i taki hmm powiedzmy normalny spalinowy choć wg mnie troche zamocno czuć benzyne w nim.
  
 
Jeśli nie czuć w nim "kwasu", to raczej nie płyn. Jeśli rzecz dzieje się przy odpalaniu ciepłego, ew. po dłuższej pracy na wolnych obrotach to uszczelniacze zaworowe, z tym że będzie w tedy lekko niebieski. W każdym razie biało-biały dym o ostrym zapachu wskazuje na uszczelkę pod głowicą, niebiesko-biały z opisem jak wyżej, natomiast ciemne odcienie dymu, to tak jak Sinus pisał, raczej na pierścienie.
  
 
mialem taki problem ale kumple przyniesli mi niby pb/95 a okazalo sie ze cos z nia bylo nie tak - podejrzewam ze wlali mi 2l ropy

Zrobilem tak - wlalem na shelu v-power 15litrow wytrzaslem zeby sie wymieszalo no i jezdzilem az sie ow mieszanka skonczy!! kopcil na bialo, przerywal, masakryczny mol z niego byl ik czasem gasl

Potem wlalem normalnej pb/95 z bp caly bak odpalilem na luzie ostro przegazowalem az bialy dym sie skonczy i do tej pory chodzi bez problemow

  
 
sprawa się wyjaśniłe musiało się sporo zebrać wody w wydechu w garazu jest nieco wilgotno a auto stało 1,5 roku . Dzisiaj pojeździłęm nim godzinke i juz nic niekpci ani troche