Fińska wersja Łady 2107.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć miłośnicy Ładzianek.Zadawałem to pytanie na forum Autolady ale chciałbym aby wypowiedzieli się posiadacze fińskich (innych eksportowych )wersji Łady 2107 odwiedzający to forum.Moje pytanie brzmi czym różnią się fińskie wersje Łady od pozostałych,przy kupnie jak mogę rozpoznać,że jest to właśnie fińska wersja oraz czy to prawda,że sę one bardziej odporne na rdzę?Podejrzewam,że za PRL-u były kupowane w Pewexie za dolary.Czy oznaczenie 1300S świadczy o tym,że jest to fińska(eksportowa) wersja? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Sylwek z Tarnobrzega.
 
 
Moja ma oznaczenie 1300S i jest ponoć wersją fińską.
Blacha jak na osiemnastoletnią
(jedną z najstarszych ŁAD 2107 w klubie)
trzyma się na 4+ (luknij do zdjęć w profilu).

Przy okazji:
Myślę że w tym miesiącu prześlę fotki mojej władzi
wraz z tymi ze spotu w Mirowie


Nadgryziony ma spód (pospawam w wakacje).

Pozdrawiam!!!

Sylwek z Czeladzi .
  
 
moja 2105 jest z Holandii ale nie wiem czym różni się od innych
  
 
a to nie jest tak ze jak lada nazywa sie lada a nie ziguli to jest juz wersja exportowa czyli finska? Bo mi sie wydaje ze wszystkie sa finskie. Bynajmniej kazdy mowi ze jego jest finska
  
 
Fińska to znaczy montowana w Finlandii? Czy tylko przeznaczona na fiński rynek?
  
 
Jurass- ja sie przyznaję bez bicia ,ze moja jest ruska))
Na 100% . przywiózł ja facet , który tam pracował przez parę lat (chyba nie za karę)
Nie wiem czy jest jaks różnica jesli chodzi np. o trwałość blach. Bo mój sasiad miał pre lat temu lade NOVA -przywoieziona z niemiec i ją zżarło na moch oczach .dosłownie .
Ale ponić są dokładniej wyończone .
Pawel
  
 
Cytat:
Fińska to znaczy montowana w Finlandii? Czy tylko przeznaczona na fiński rynek?


Chyba wszystkie były produkowane w Rosji,tylko przeznaczone były na rózne rynki.
Pzdr Grzesiek
  
 
Nie nie, raczej na pewno nie - były montowane w belgii, finlandii i gdzieś tam jeszcze . Ale podejrzewam ,ze były to po prostu skałdane auta z elementów przysłanych z fabryki w Rosji.Róznica polegała na lepszym wyposażeniu i jednak staranniejszym montazu))
Pawęł
  
 
Pamietam, ze wersje finska i ruska mozna bylo poznac po tym, ze ruskie mailay jedno male lusterko zewnetrzne a finskie mialy 2 lustra w takich duzych oprawach. Prawdopodobnie tez szły inne kolory do montowania w finlandii. Aha co jeszcze ciekawego to oznaczenie 1300S stosowalen bylo do 1986-7 roku, a potem wychodzily lady tlkyo z oznaczeniem albo 1300 albo 1500. Mowie caly czas o 2107. No i w takiej 2107 jak ma syvo zamiast ekonomizera jest wskaznik cisnienia oleju. Czy dobrze kojarze?

Pozdrawiam.

PS. Mnie jednak interesuje sprawa chłodnic w 2107. Juz nieraz widzialem, ze ten sam rocznik ma albo alu albo zwykla stalowa. Ja mam alu, a mirek ma ten sam rocznik i ma stalowa. O co tu chodzi?
  
 
Cytat:
2003-06-15 00:53:36, Leszek_Gdynia pisze:
Pamietam, ze wersje finska i ruska mozna bylo poznac po tym, ze ruskie mailay jedno male lusterko zewnetrzne a finskie mialy 2 lustra w takich duzych oprawach.

G:Chyba nieeeee? Te duże oprawy to nasza polska produkcja, Fińskie mogły mieć ogrzewane lusterka...Ja mam np. po prawej stronie oryginalne mał sferyczne ! Ale to wyciągnąłem z piwnicy jednego dziadka...


Aha co jeszcze ciekawego to oznaczenie 1300S stosowalen bylo do 1986-7 roku, a potem wychodzily lady tlkyo z oznaczeniem albo 1300 albo 1500.

G:Ciekawe dlaczego w katalogu Skorpiona jest gaźnik do 1300S? Może jednak czymś poza rocznikiem sie różniły te samochody?

Mowie caly czas o 2107. No i w takiej 2107 jak ma syvo zamiast ekonomizera jest wskaznik cisnienia oleju. Czy dobrze kojarze?

G:U mnie też nie ma ekonomizera ( 21072 o niustalonej proweniencji)

Pozdrawiam.

PS. Mnie jednak interesuje sprawa chłodnic w 2107. Juz nieraz widzialem, ze ten sam rocznik ma albo alu albo zwykla stalowa. Ja mam alu, a mirek ma ten sam rocznik i ma stalowa. O co tu chodzi?

G:Może o wymianę przeprowadzoną przez poprzedniego właściciela?

  
 
Wedlug moich informacji wersje finskie mialy wycieraczki na reflektorach, fotele lotnicze (duże), obrotomierz w standardzie, duze lusterka zewnetrzne a co do zabezpieczenia antykorozyjnego to juz nie wiem czy byly jakos lepiej zabezpieczane ja mam taka wladzie z 1986 roku i powiem wam ze blacha jest calkiem ok przed montarzem klatki musielismy zaspawac male dziurki w podlodze ale przeciez nie ma aut idealnych a dla przykladu powiem ze moje prywatne auto tj Ford Escort '91 r przezarty jest calkowicie wiec pytam o co chodzi
  
 
Cytat:
2003-06-15 01:25:59, Grzegorz2107 pisze:
Cytat:
2003-06-15 00:53:36, Leszek_Gdynia pisze:
Pamietam, ze wersje finska i ruska mozna bylo poznac po tym, ze ruskie mailay jedno male lusterko zewnetrzne a finskie mialy 2 lustra w takich duzych oprawach.

G:Chyba nieeeee? Te duże oprawy to nasza polska produkcja, Fińskie mogły mieć ogrzewane lusterka...Ja mam np. po prawej stronie oryginalne mał sferyczne ! Ale to wyciągnąłem z piwnicy jednego dziadka...


Aha co jeszcze ciekawego to oznaczenie 1300S stosowalen bylo do 1986-7 roku, a potem wychodzily lady tlkyo z oznaczeniem albo 1300 albo 1500.

G:Ciekawe dlaczego w katalogu Skorpiona jest gaźnik do 1300S? Może jednak czymś poza rocznikiem sie różniły te samochody?

Mowie caly czas o 2107. No i w takiej 2107 jak ma syvo zamiast ekonomizera jest wskaznik cisnienia oleju. Czy dobrze kojarze?

G:U mnie też nie ma ekonomizera ( 21072 o niustalonej proweniencji)

Pozdrawiam.

PS. Mnie jednak interesuje sprawa chłodnic w 2107. Juz nieraz widzialem, ze ten sam rocznik ma albo alu albo zwykla stalowa. Ja mam alu, a mirek ma ten sam rocznik i ma stalowa. O co tu chodzi?

G:Może o wymianę przeprowadzoną przez poprzedniego właściciela?





Na 100% jestem tego pewien, ze finskie mialy lusterka w duzych obudowach. Moga dac sobie reke uciac - pamietam z dziecinstwa ze sasiedzi kupili taka jak moja (ruska 2107) tlyko ze finska i mieli oryginalnie w duzych obudowach.

Z tym ekonomizerem to znowu zagwozdka, ze do takich samych rocznikow montowali rozne rzeczy) rozne tablice

Co do chlodnicy moja jest oryginalna od nowosci i z tego co wiem u kolegow sa oryginały

Kornat:
Moja jest ruak i tez miala wycieraczki na reflektorach, chyba wszystkoe 2107 miały. Rowniez wszystkie 2107 mialy fotele lotnicze, 2105 nie mialy, tak samo jest z obrotomierzem. Poprostu 2107 to taka wypasiona wersja 2105.

Co to zabezpieczenia antykorozyjnego to nie moge sie wypowiedzeic. TO wszystko zalezy od warunkow w jakich sie eksploatuje fure i czy jest garazowana czy nie.
  
 
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.Jeśli chodzi o dwa duże lusterka to miały takie Łady 2107 Toscana sprzedawane w Niemczech w połowie lat 80-tych jak wynika z prospektu na lada-welt.de.Na forum autolady Piotrzezaglobic napisał,że jego Łada miała w pierwszym dowodzie rejestracyjnym adnotację imp.fin. co może świadczyć o tym,że wersje fińskie były montowane (produkowane?) w Finlandii a nie tylko wysyłane na rynek fiński z ZSRR.Jego 2107 miała szwedzkie światła i pasy bezwładnościowe z tyłu.Wiem.że Samary były montowane w Belgii i Holandii i miały podobno niektóre podzespoły(alternatory, rozruszniki) Bosha - a jak było z 2107?Pozdrowienia .Sylwek z Tarnobrzega.
 
 
Mój ojciec sie upiera ze mamy wersję Fińską.
Mam z tyłu pasy bezwładnościowe,mam szwedzkie światła.Mam wycieraczki na reflektorach.Lotnicze fotele,lusterka małe.Zabezpieczenie antykorozyjne do dupy.Rocznik 1989.Chłodnica miedziana
Pzdr Grzesiek
p.s. oczywiście też mam ekonomizerRozrusznik i alternator produkcji wschodniej.

p.s.2Przypomniało mi się właśnie że ojciec kiedyś mówił,że ta nasza lada,to jest odrzut z eksportu do Finlandii.Poprostu gorsza jakość i to wysyłali do Polski.Lada kupiona za "zielone"w salonie Lady w Białymstoku.
Może przez to że to odrzut taka blacha słaba?

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek_Bialystok dnia 2003-06-15 11:30:15 ]
  
 
Witam!
Łady, które były sprzedawane w Polsce to produkcja ZSRR.
Można łatwo to udowodnić. Lepiej przecież było jak PP Pewex kupił Ładę za rubel transferowy w Togliatti i sprzedał ją za dolce, niż miałby za dewizy kupować ją w belgii lub finlandii i również za dewizy sprzedawać. Takie były realia. Dlatego nie znajdziemy raczej w Polsce np. Carloty kupionej w Pewexie.
Odmiany tzw. fińskie były po prostu lepiej zmontowane w Togliatti. Co do wyposażenia to było różnie. Np. moja Samara jest ruska, a ma wszystko (pasy bezwładnościowe, z tyłu też, wycieraczki na reflektorach itp.)
Wątpie też w ten osprzęt Bosch'a. Z tego co widziałem to wersje fińskie miały elektrotechnikę węgierską.
W zasadzie to wersję można poznać tylko po fakturze z Polmozbytu.
Cuda zaczynają się dopiero w samochodach sprowadzonych z zachodu .
Pozdrawiam, Krajnik.
  
 
Nie mam pojęcia co mam!!!!!!!!!
Mam 2107 z 88 roku. Blacha chyba ocynk, tyle, że gnije bo wielokrotnie walnięta . Wycieraczki na reflektorach, pasy statyczne. Chlodnica mosiądz-miedź. Wskaźnik ciśnienia oleju. Ale nie ważne, czy jest z CCCP czy z Suomi. Wazne, że to wypasiasty wózek
 
 
AAAAaaa zapomnialem jeszcze o pasach napisac. Jako, ze mam wersje ruska to mam pasy te biedne, odwieszane - ale mam tez pasy na tylnej kanapie.

Coś mi sie wydaje, ze nie dojdziemy z tym do ładu, bo chyba składanie ład odbywało sie losowo - jak leciło i co bylo akurat pod reka. Cholera wie co te pijaki montowali

Nie sadze, zeby sytuacja zmienila sie az do teraz.
  
 
slyszalem ze finskie byly ocynkowane. Faktycznie widzialrm lade ktora mimo swojego wieku (chyba `89) nie miala praktycznie sladow korozji , i naprawde nie bylo szpachli! Lakier tylko zmatowialy, ale blachy, slupki, progi itd to az dziw mnie bral. Niestety miala kompletnie rozbity przod,
  
 
mi sie wydaje ze finska to wzielo sie od tego ze exportowana do finlandii czy gdzie tam. Moja jest cala ruska, wszedzie mam cccp, itd, a tez mialem wycieraczki, fotele lotnicze, itd. ale ocynk to to napewno nie jest
  
 
Jurass ! Cot za fotka w Twoim podpisie???czyżbyś miał jakąs"przygodę????Bo