Fińska wersja Łady 2107. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A ja mam podświetlenie talicy rozdzielczej z tyłu Made in Poland
  
 
Paweł - to stare zdjecie, bo przod był wtedy cerwony, a teraz jest żółty Mam przynajmniej taka nadzieje, ze sie nie myle
  
 
Cytat:
2003-06-15 00:53:36, Leszek_Gdynia pisze:
...oznaczenie 1300S stosowalen bylo do 1986-7 roku,
a potem wychodzily lady tylko z oznaczeniem albo 1300 albo 1500.
Mowie caly czas o 2107. No i w takiej 2107 jak ma syvo
zamiast ekonomizera jest wskaznik cisnienia oleju. Czy dobrze kojarze?



Bardzo dobrze .
Co do oznaczenia 1300S też się zgadza,
bo moja jest z 1985r.


A przydomek "fińska" oznacza, że były montowane w Finlandii
(powtarzam za Panem inż. Czechem).

[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-06-16 08:57:54 ]
  
 
Gdzieś kiedyś czytałem, że 2107 wersja fińska właśnie była produkowana w finlandi. Nawet blachy były produkowane u finów z chyba fińskiej blachy. A różnica poleba chyba między innymi w reflektorach, fińskie miały czeskie reflektory. Lusterka na bank były duże, a czym jeszcze się różni to nie wiem. Mam tylko pytanko do posiadaczy radzieckich wersji. Jak macie zamocowane zderzaki?? Na rurach???
  
 
Myślę, że należy należy rozróznić dwie rzeczy: lady produkowane w Rosji z przeznaczeniem na eksport i lady montowane w Belgii, Finlandii czy Holandii, z elementów dostarczonych z Rosji.
Do rozróżnienie jest konieczne, ponieważ jak mi się wydaje te montowane za granicą, potwarzam montowane za granicą, a nie wersje eksportowe powinny miec jakieś oznaczenie na tabliczce znamionowej - na mojej stoi jak byk Belgium, więc chyba na siódemkach powinno być to samo.
Tak więc te montowane na zachodzie (nie wiem jak w Finlandii), miały rzeczywiście osprzet Bosha.
pozdr
  
 
Moja 2107 jest wg. gościa od którego kupiłem (pierwszy właściciel, auto z przydziału dla pani poseł) jest to wersja Fińska. Auto ma bardoz mały przebieg 4200, rocznik '88, nie ma nigdzie żanych śladów korozji. Wersja z lotniczymi jasnymi fotelami, 1300, wycieraczki, economizer, obrotomierz.
Auto jest masakrycznie zakonserwowane, łącznie z układem wydechowym. Niedawno montowałem stereo i byłem w szoku! Konserwacja głęboko pod tapicerką!
Zobaczymy jak będzie się autko spisywało. Jak na razie jest całkiem nieźle tylko za dużo pali
Pozdr
Wesoły
 
 
Normalne 2105 i 2104 miały mocne zderzaki z grubego aluminium mocowane na rurach. Bardzo praktyczne rozwiązanie - sam wypróbowałem to kiedyś moją poprzednią 2105. Egzamin (przypadkowy) wypadł lepiej niż sie spodziewałem - auto z szybkością 30 km/h (hamowałem) wyrżnęło z zamarżniętą pryzmę ziemi i jedyną szkodą było trochę brudu na zderzaku, zero zarysowań.
Jak jest z 2107 to już niestety nie wiem.
Andrzej
  
 
Jednym słowem na drodze nie jesteśmy w stanie odróżnić fińskiej od radzieckiej. Nio może jakaś różnica jest ale jak na razie nikt nie wie.
  
 
Cytat:
2003-06-16 10:04:54, klaczyslaw pisze:
A różnica poleba chyba między innymi w reflektorach, fińskie miały czeskie reflektory. Lusterka na bank były duże, a czym jeszcze się różni to nie wiem. Mam tylko pytanko do posiadaczy radzieckich wersji. Jak macie zamocowane zderzaki?? Na rurach???



Mam w 88' czeskie reflektory i małe lusterka ...zderzak montowany jest do dwóch rur wchodzących w pas przedni i przykręcanych od strony nadkola, był inny sposób?. Fińska?Radziecka?
  
 
A kto to wie. Małe lusterka były też w fińskich. Montowali co mieli

Kiedyś słyszałem, że radzieckie miały zderzaki montowane w sposób tradycyjny na plaskownikach z tąd to pytanie.
  
 
A ja mam jeden reflektor ruski adrugi czeski
A to zdjecie jest stare, tak z lutego 2003
  
 
A ja mam obydwa czeskie, bo jeden ruski oryginał został na takim betonowym słupku, a drugi ładnie sie wkomponował w eskorta.
  
 
2107 ze zderzakami na plaskownikach jeszcze nie widzialem... te "rury" mocowane do podwozia to jedna w najwiekszych zalet lady - radziecki czolg po prostu.

ja mam 2107 z `88, 1300, ekonomizer, obrotomierz, jedno lusterko (jesli jest jedno to to na pewno jest radziecka wersja!!!), siedzenia lotnicze, pasy zwykle, antkorozja super (gdyby nie pukniecia i szpachla nie mialbym sladu rdzy - a tak mam cale blotniki przerdzewiale), pasy z tylu - ale to chyba standard... roznica jest chyba tylko w wykonczeniu de facto, a tak naprawde to nie polapiemy sie w tym nigdy, bo przez te -nascie lat produkcji a teraz kolejne -nascie uzytkowania kazda ladna byla przerabiana, i w kazdej zmieniano na pewno wyposarzenie...

  
 
No to ja mam identyczna jak gorszek - a jaka masz chlodnice?
  
 
Ja mam chłodnice miedzianą, ale była wymieniona, stara też miedziana była
  
 
Miedziana - a jak

hehe... milo mi leszku, ze mamy siostrzyczki tylko ze moja stukana troszke byla i szykuje mi sie wymiana blotnikow bo szpachlowka nie trzyma tak, jak sadzil zdaje sie "fachowiec" - jakbym wiedzial kto tak spier**l to bym zastrzelil, ale to za czasow poprzedniego wlasciciela bylo...
  
 
a moja z duzymi lusterkami ma miedziana chlodnice, i taka co kiedys mialem z malymi lusterkami tez miala miedziana chlodnice.
  
 
a, zapomnialem dodac ze obie oczywiscie mialy tez wycieraczki na lampach, fotele itd, obie gnija, (jedna gnila) i obie oczywiscie sa finskie jak je kupowalismy
  
 
Haha! Jakoś ludzie nie potrafią się przyznać do tego, żr ruska. Myślą że trudniej sprzedać. A może to tylko ich niewiedza. Myśloą że jak ma wycieraczki na lampach, fotele lotnicze to już fińska. Niestety na ogół ludzie tak myślą.

Co najśmieszniejsze, my jako znawcy ład też nie potrafimy odróżnić fińskiej od ruskiej. I chyba ciężko spodkać kogoś kto by potrafił. No chyba że przetrzepać tabliczki znamionowe.
  
 
1300s-montowana dla Finlandii,ale w Rosji-cecha charakterystyczna:wycieraczki na reflektorach,wyprowadzona elektryka do grzania oleju w misce-tylko `86r,reszta standard,lepiej poskrecana!