Fińska wersja Łady 2107. - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ja mam samare wersja belgijska mam nawet ksioszke serwisową z belgi dokumentacje kupna w belgi
wyposażona jest w . komputer i w szyber dach w napinacze styłu pasów regulacja swjateł inne miejsce na rejestracje. do tego ma pasek na drzwjach i pisz5 spid a rok jest 87
  
 
Sławek, to ja proszę fotki tego cuda, zwłaszcza komputera.
  
 
Dobra mam kolejne różnice międzi fińską a ruska wersja 2107:

- inne kluczyki do stacyjki: w werski fińskiej były takie bardziej wytrzymałe z twardego plastiku, a w ruskiej z takiej miekkiej gumy, ktora pękała i oczko sie obrywało;

-ramiona wycieraczek w wersji fińskiej były chromowane a w ruskiej metalowe pomalowane na czarno;
  
 
Potrzebuje wszyskich zmian w tej wersj.



[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2004-12-07 19:11:48 ]
[ powód edycji: Dołączyłem wątek do już istniejącego ]
  
 
A ja tak naprawde nie wiem, jaką mam wersję Powinniśmy jakoś wyznaczyć punkty, które identyfikują wersję
  
 
Nie wiem czy wiecie ,ale to ja byłem kiedyś autorem tego wątku jako Anonymus.
  
 
Zacytuje Wam wypowiedź p. Inż. z forum Autolady w tym temacie:
Jesli VIN nadwozia / numer/ zaczyna się od
XTA to oznacza to, ze samochód został wyprodukowany w ZSRR lub Rosji.
A ogólnie rzecz biorąc to faktycznie było tak
Zespoły Ład sprowadzane były do Finlandii gdzie do roku 1998 istniała montownia / obecnie montuja tam SABY/.
W montowni tej składano łady dodając do nich
wiele częsci i zespołów pochodzacych z Niemiec, Francji, Holandii itp n.p. opony
felgi, rozruszniki, alternatory, wycieraczki,
silniki wycieraczek, moduły zapłonowe.
Montownia w Finladii montowała do tych samochodów własna tapicerke, uszczelki drzwi,
malowała nadwozia itp.
Stad ich lepsza jakość niż rosyjskich.
Z uwagi na przepisy ruchu drogowego w róznych krajach dostosowywano intalacje elektryczne w tych samochodach.
Z montowni w Finlandii wychodziły łady które
potocznie nazywano jako wersje eksportowe i znajdowały nabywców we Francji, Belgii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Niemczech a dalej jako reeksport trafiały m.innymi do Polski.
  
 
W Belgii również była montownia, samochody tam złożone mają wybite to na tabliczce znamionowej, mają również osprzęt elektryczny Boscha (moja miała nawet gaśnicę z nadrukiem Lada wyprodukowaną w Belgii)
pozdr
  
 
Zgadzam się odnośnie lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego-w mojej ładziance-fince podwozie nadal zdrowiutkie.Gorzej z progami
  
 
a ja miałem sliiiiczna granatowa (potem czarno -granatowa ) belgijke a teraz mam czerwona rusinke esh jaki spadek esh o 100 oczek ale nadal łada i to sioe liczy
  
 
Zapodaję pare zdjęć Ład z Fińskich prospektów oraz strony fińskiego klubu.
















[ wiadomość edytowana przez: SylwekTbg2 dnia 2005-04-10 12:27:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: SylwekTbg2 dnia 2005-04-10 12:30:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: SylwekTbg2 dnia 2005-04-10 12:31:57 ]
  
 
Czy wszystkie Finki miały zamiast ekonometru wskaźnik ciśnienia oleju? Bo moja ma niestety econ
  
 
Wskaźniki ciśnienia oleju były montowane np w Ładach 21072 oznaczonych jako 1300S do około 1987 roku, a później economizery.
Widocznie prospekty te są z przed tego roku. Brak wskaźnika ciśnienia oleju nie musi świadczyć o tym, że to nie "finka".
  
 
Nio, to się uspokoiłem, bo dotąd wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na Finkę,czyli lepsza jakość wykończenia, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, chromowane ramiona wycieraczek, wycieraczki na reflektorach itp...i oczywiście dokumenty z polmozbytu
  
 
Hehe, spokojnie Simon. Mam finkę i mam wskaźnik economizera!
  
 
Cytat:
2005-04-10 12:46:04, SylwekTbg2 pisze:
Wskaźniki ciśnienia oleju były montowane np w Ładach 21072 oznaczonych jako 1300S do około 1987 roku, a później economizery. Widocznie prospekty te są z przed tego roku. Brak wskaźnika ciśnienia oleju nie musi świadczyć o tym, że to nie "finka".



A ja mam wskaźnik cinienia oleju w aucie z 1988 roku...I nie jest to wersja fińska...
  
 
Cytat:
2005-04-10 12:51:18, simon2107 pisze:
Finkę,czyli lepsza jakość wykończenia, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne,

przedewszystkim

jak bonie dydy moja belgijka z 86 trzyma sie lepiej niz ten moj sowiet z 91!!
  
 
Zrobię ogromny odkop tematu, ale nie bez powodu.

Natchnięty poszukiwaniami Poloneza w wersji Special postanowiłem rozejrzeć się za mityczną FIŃSKĄ WERSJĄ Łady 2107. Jakiś czas temu gadając z Emde wspomniałem coś o tych finkach i zostałem "wyśmiany", że ten temat już się tu przewijał i takie wersje prawdopodobnie nie istniały. Przewertowałem temat i wyniki są dość interesujące.

Do rzeczy:
Na kilkanaście sprzedawanych aktualnie Ładzianek w Finlandii, 3 zwróciły moją szczególną uwagę - posiadały nietypowe siedzenia przednie i tylną kanapę.

Temat przerabiania foteli samochodowych z bloku wschodniego przez Finów jest mi bardzo dobrze znany. Rozmawiałem o tym z polskimi kolekcjonerami i administratorami fińskiego forum FSO. Mianowicie wykonywała to fińska firma produkująca siedziska do busów szkolnych typu Toyota Hiace i innych, służących do regionalnego przewozu ludzi.

Zdejmowali oryginalne gąbki, zostawiali oryginalny stelaż, zakładali swoje gąbki, dodawali maty grzewcze na fotel kierowcy, obszywali na nowo najczęściej grubym i mięciutkim welurem, przekładali zagłówki z przednich siedzeń na tylną kanapę, a na przednie dawali swoje, kanapa również dostawała nowy welur, tak jak i boczki drzwiowe które były na nowo obszywane tym samym materiałem co na fotelach, ale przeszycia miały już inny wzór - tak było w Polonezie.

W Ładzie widzę bardzo dużo analogii do tego co było wykonywane w Polonezie - zatem wykonywała to ta sama firma. Z tym że w Ładzie widzę że były 2 opcje przednich siedzeń i boczków drzwi:
I - grzane, na oryginalnych gąbkach z dołożonymi zagłówkami na przód i tył (tylne zagłówki też jakieś ichnie), z nową tapicerką na siedzeniach i na boczkach
II - grzane, na innych gąbkach, z dołożonymi zagłówkami na przód i tył (tylne zagłówki też ichnie), z nową tapicerką ale boczków już nie ruszali.

Może było więcej wersji ale nigdzie nic nie mogę o tym znaleźć. Na pewno widzę że przednie zagłówki też się delikatnie różnią między I a II wersją. Wykonywane były w 5 kolorach: ceglasty, biały, beż, ciemny beż i niebieski.

Zaraz zapytacie jakie grzanie foteli, co on bredzi.. Jako że w Polonezie wykonywali grzane siedziska, byłem pewien że w Ładzie też. Zadałem sobie trudu i przetłumaczyłem kawałek fińskiej broszury reklamowej Lady 2107 1600SL żeby się tego ostatecznie dowiedzieć - jest tam jak wół napisane "podgrzewane przednie fotele". Nie znalazłem natomiast informacji czy były montowane grzałki silnika.

A teraz trochę fotek tego co znalazłem, ustaliłem itd.:

Finka jak z broszury reklamowej w określonej przeze mnie I opcji wnętrza:




Na tej fotce ma nawet felgi jak z broszury:








Coś pomiędzy I a II wersją, z tym że to jest 2105:






II opcja wnętrza (fotele identyczne jak w Polonezie Special):






A tak to wyglądało w Polonezie - porównajcie sobie:








A to potwierdzenie, że przetłumaczyłem




Skupiłem się na wnętrzu, ponieważ reszta ewentualnych różnic opisana jest w tym temacie nieco wcześniej.

Tak więc chyba coś tam nowego odkryłem, nigdzie nie znalazłem wzmianki o grzanych fotelach w Ładzie. Wybacz Emde, ale finki chyba jednak istnieją Bądź co bądź, te bogatsze wersje nie mają nic wspólnego z tymi z naszego rynku, ale mit jest.

Pozdrawiam


P.S. Polonezy na rynek fiński składane były w Polsce, wszelkiego rodzaju przeróbki, dodatkowe wyposażenie, konserwacja itd. wykonywane były na miejscu w Finlandii. Jak było z Ładą? Myślę, że podobnie. Ktoś jednak wspomniał, że była tam montownia Łady, ale jeszcze nikt tego tu nie potwierdził.

[ wiadomość edytowana przez: matesz123 dnia 2017-01-27 02:02:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: matesz123 dnia 2017-01-27 02:04:31 ]
  
 
dobra robota!

Czyli jednak jakieś "finki" były
  
 
Nigdy nie twierdziłem, że nie ma czegoś takiego jak wersja Łady produkowana w/na Finlandię. Po prostu mnie, jak i zapewne wielu stąd, bawi fakt, że co drugi sprzedający 2107 w internecie opisuje swoje auto tak: "fińska", "wersja na Finlandię" etc. na podstawie chociażby jednego elementu wyposażenia odróżniającego w/w od zwykłej Siódemy. A to tak nie działa.

Tak samo jak "Kanadyjka". Nikt nie twierdzi, że nie istnieje z tym, że odróżnienie jej od standardowej 6-stki nie przysparza raczej większych trudności:



Za dużo różnic, nawet przysłowiowa teściowa dałaby radę odróżnić.

PS Mam kilku internetowych znajomych z Finlandii i Norwegii, mogę zapytać o tą montownię u Finów.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3