Problem, uszczelka pod Głowicą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wlanela mi uszczelka pod glowica i ucieka mi delikatnie w czasie jazdy plyn z chlodnicy, i w zbiorniczku wyrownawczym chyba juz jest olej. Mam swojego dobrego mechanika i dopiero 1 czerwca bedzie mogl przyjac ;/ i teraz pytanko za ktore zostane zjechany ;p Moge sie poruszac na malych dystanstach w takim stanie i w razie czego dolewac wody destylowanej? Bez samochodu to jak bez reki jestem ;p
  
 
NIE!!!
  
 
Mysle, ze sam sobie odpowiedziales na to pytanie Zrobisz jak zechcesz..
  
 
Zatrzesz silnik i będzie po ptokach!!!!!!!!!!!!
  
 
Sluchajcie dzwonilem do servisu Hyundaia i koles powedzial ze uszczelka ok 100zl ale ze jest wciek oleju do zbiorniczka wyrownawczego to trzeba wszystkie uszczelki zmieniac i laczny koszt to ok. 700zl?! Wkreca mi jakis wal czy rzeczywiscie tak moze byc?
Pozdrawiam
  
 
jak mialem padnieta uszczelke pod glowica w escorcie,to wymiana tylko samej uszczelki zalatwila sprawe.wydaje mi sie,ze jezeli jest to spowodowane sama uszczelka to tak samo powinno zalatwiac sprawe.bo inaczej jak moze dostac sie olej do chlodziwa?poprzez pekniety blok jedynie....
  
 
Jak dzwoniłeś do serwisu Hyundaia to Ci odpowiedzieli zgodnie ze sztuką; jeżeli rozbebeszają silnik i mają dać gwarancje że zaraz gdzieś nie puści jakiś uszczelniacz to muszą wymienić wszystkie uszczelniacze (wału, wałka) .
Przy okazji wymienią pasek rozrządu, rolki, hydronapinacz może pompe wody.
Sorry, ale to nie jest TYLKO wymiana uszczelki pod głowicą
  
 
no ale skad oni na odleglosc moga ocenic stan elementow rozrzadu?a przeciez nie sa to chyba elementy jednorazowego uzytku.poza tym gdzie wal a gdzie glowica....
  
 
Cytat:
2007-05-28 19:28:09, wlad pisze:
no ale skad oni na odleglosc moga ocenic stan elementow rozrzadu?a przeciez nie sa to chyba elementy jednorazowego uzytku.poza tym gdzie wal a gdzie glowica....



Jest ogolnie taka zasada ze jak demontujesz rozrzad to zalecane jest zalozyc nowy pasek. A w serwisie maja taka zasade ze wymieniaja wszystkie uszczelki (jednorazowego montazu)

A jak chcesz sciagnac glowice nie demontujac paska zebatego
  
 
jeśli chodzi o pasek rozrządu:
w przypadku kiedy znamy prawdziwy!!! przebieg paska i nie jest on uszkodzony dopuszcza się jego ponowny montaż wyłącznie pod warunkiem zachowania tego samego kierunku pracy
  
 
Cytat:
2007-05-28 19:50:42, karol208 pisze:
Jest ogolnie taka zasada ze jak demontujesz rozrzad to zalecane jest zalozyc nowy pasek. A w serwisie maja taka zasade ze wymieniaja wszystkie uszczelki (jednorazowego montazu) A jak chcesz sciagnac glowice nie demontujac paska zebatego


oczywiscie sprawa uszczelek jednorazowych jest bezdyskusyjna.natomiast co do paska-jesli nie zostal zagiety i ma maly przebieg,nie sadze by byl do wymiany.oczywiscie w serwisie chetnie wymienia polowe silnika,bo jest to dla nich oplacalne....
  
 
w serwisie wymienią wszystko "co po drodze" bo dają gwarancję za wykonaną naprawę i nie chcą potem słuchać pretensji, że po 1000 km pękł pasek czy że pojawiły się wycieki; jeżeli się uprzesz to być może zrobią po Twojemu ale zapewne gwarancji mieć nie będziesz.

Pasek rozrządu oczywiście wymień, bo jak założysz używany to do kogo będziesz miał pretensje że strzelił? no chyba tylko do siebie, że poskąpiłeś 100 zł.
  
 
A skąd wiesz że to uszczelka pod głowica ci pusciała?

Znam wielu mechaników, nawet tych z ASO i każdy z nich mówi że cieżko stwierdzić co padło dopuki się nie rozbierze silnika.

A z tego co piszesz to równiedobrze mozesz miec wyciek a olej w płynie chłodniczym to moze być syf z chłodnicy.

Po pierwsze - jak ci silnik chodzi - Nie falują obroty chodzi płynnie - to wszystko ok. Jakby był jakiś wyciek to by ciezko było jeździć i obroty by falowały.

Jakie masz objawy ze uszczelka ci niby pusciła - ze dymi na bialo? to równie dobrze olej moze po postoju nalecieć do cylindra i dymi na białko ale to uszczelniacze.

-mgiełka na korku wleu oleju - ? na krótkich dystansach to zawsze bedzie. Woda się skrapla - no i jakość oleju tez na to wplywa.
Wąż doprowadzający wode jest twardy - zawsze bedzie twardy w końcu tam wysoka temp. panuje a gorący płyn powietrze rozsadza - tak jak w czajniku.


-zrobiłeś kompresje/próbe olejową - rownie dobrze moga to być pierscienie albo zawory niewyregulowane jezeli coś jest nie ok.


Nie spiesz sie z wymianą. I napisz jaki masz objawy
  
 
Cytat:
Nie spiesz sie z wymianą. I napisz jaki masz objawy



Za pozno ;p Dzis z rana o 7 rano zawiozlem do serwisu.
Wlasnie gdy przycisnelem przypomina mi sie byla chmura dymu. Jak byla zima to myslem ze przez zimno,ale pozniej jak cieplo sie zrobilo tez przypominam byla ale jakos zapomnialem o tym...
A skad wiem, 2 tyg temu dolalem 2 l. wody destylowanej, a tydzien temu samochod sie zagotowal, a co bylo skutkiem? Zero doslownie zero plynu w szoku bylem jaki sucem to sie stalo...
Zostawilem samochod u dziewczyny i busem wrocilem do domu. WIeczorem zalalem 5l plynu borygo. I teraz jest tak, gdy stoi wylaczony jest oky, ale gdy odpale silnik i da sie obrotow to zaczyna kapac. Krople sa koloru ciepnego czyli olej. Jak na wskazniku poziomu oleju mialem miedzy min ,a max to bylo ponad max(niedolewalem oleju)
W zbiorniczku widac cos ciemnego(zapewne olej) i ubywa plynu chlodzocego...
  
 
czyli uszczelka albo pęknięty blok/głowica
  
 
To faktycznie coś moze być ale niekoniecznie uszczelka pod głowicą, może być jakaś inna, czy coś innego w jakimś kłopotliwym miejscu. Ale z reguły jest pod głowicą. Życze taniej i dobrej wymiany no i żeby jeździł ekstra

Napisz po wymianie - dla potomnych wrażenia.
  
 
Wlasnie, oby jak najtaniej i jak najszybciej zrobili i dobrze... ale nie dziekuje
Landryna dobrze chodzi, ostatnio zjadla caliberke hehe i cos lepszego az sam bylem zaskoczony VW passat 1,8 T kombi (b5 FL) i sedan tez b5FL ale nie wime jaki silnik ale tez ladnie szedl.
Moze przez te ostatnie sciganie moglo cos pojsc? KRecilem do 6 tys
  
 
Ja też kręce do 6 To tylko niemieckie tego nie wytrzymują
Wszystko powinno wytrzymać w końcu nie jechałeś na 6k tak 20 kilometrów. A pewnie niecałą minutę. Czy nawet klika sekund.
  
 
przy ekspansywnym stylu jazdy po 15 latach ma prawo pójść uszczelka pod głowicą... jak i inne rzeczy
  
 
Po 15 latach cud że jeździ hehe